2013-08-06, 21:03
Medlem
mustams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Levererar Golfstoreeurope till dörr eller till postombud?
Beror nog på storleken på ditt paket. Är det ganska stort får man det till dörr tror jag, annars posten.
Citera
2013-08-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Har fått världens största bag-yips. Ny Putter och spoon beställd. Är bara järnen som inte är nya... Får hoppas det kapar något på snittscoren bara!

Vilken putter ?
Citera
2013-08-06, 22:03
Medlem
Tänkte införskaffa mig en avståndsmätare och undrar lite över era erfarenheter. Har kollat lite löst på vad som finns på marknaden, verkar ju finnas dels en del för runt 1800, annars ligger ju princip alla övriga runt 3500 och uppåt. Vad säger ni som har kollaps grejerna? Är de "billiga" runt 1800 bara skräp? Eller kan det vara så,att de dyrare modellerna främst handlar om att man betalar för ett speciellt märke? Kan tänka mig att det skiljer sig en del i kvalitet ochlivslängd, men frågan är om skillnaden är tillräckligt stor?

Någon som har några tips på en bra avståndsmätare?
Citera
2013-08-06, 22:50
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drivearn
Tänkte införskaffa mig en avståndsmätare och undrar lite över era erfarenheter. Har kollat lite löst på vad som finns på marknaden, verkar ju finnas dels en del för runt 1800, annars ligger ju princip alla övriga runt 3500 och uppåt. Vad säger ni som har kollaps grejerna? Är de "billiga" runt 1800 bara skräp? Eller kan det vara så,att de dyrare modellerna främst handlar om att man betalar för ett speciellt märke? Kan tänka mig att det skiljer sig en del i kvalitet ochlivslängd, men frågan är om skillnaden är tillräckligt stor?

Enda du behöver kolla efter är om dom har pinseeker funktionen. Annars spelar det i princip ingen roll vad du väljer.
Citera
2013-08-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Enda du behöver kolla efter är om dom har pinseeker funktionen. Annars spelar det i princip ingen roll vad du väljer.

Jo pinseekerfunktionen känner jag igen! Har testat några mätare kompisarnhaft, men har inte koll på vad det var för fabrikat.

Pratade lite med en säljare på Dormy häromdagen angående detta, han ville inte påstå att han hade jörnkoll men han påstod att han hade kompisar som körde med de dyrare (typ Bushnell, tror jag det var) modellerna och som ALDRIG skulle kunna tänka sig att köra på en för runt 1800, han verkade lite skeptisk till att det skulle vara enorm skillnad även om han sa att han trodde att kvalitetsskillnad och exaktheten varierade ( nu sålde de inga avståndsmätare där för under 3,5k så kan ju berott på det, men jag vet inte)...
Citera
2013-08-06, 23:06
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Jo pinseekerfunktionen känner jag igen! Har testat några mätare kompisarnhaft, men har inte koll på vad det var för fabrikat.

Pratade lite med en säljare på Dormy häromdagen angående detta, han ville inte påstå att han hade jörnkoll men han påstod att han hade kompisar som körde med de dyrare (typ Bushnell, tror jag det var) modellerna och som ALDRIG skulle kunna tänka sig att köra på en för runt 1800, han verkade lite skeptisk till att det skulle vara enorm skillnad även om han sa att han trodde att kvalitetsskillnad och exaktheten varierade ( nu sålde de inga avståndsmätare där för under 3,5k så kan ju berott på det, men jag vet inte)...

Bushnell v2 tour har en polare och den funkar bra, har en anna polare som har en nobrand mätare med pinseeker funktionen och den mäter exakt samma längd som bushnell, har ingen själv men vettefan om jag skulle lägga 3.5 på en avståndsmätare.
Citera
2013-08-07, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Någon som kan förklara hur räkningen går till på olympagolfen? Om man går inte och kollar på leaderboards så står det under resultat tex "47+42+40+40+39" Vad betyder siffrorna?

och om jag skulle anmäla mig, vad skulle jag hamna i för klass då? har 15.5 HCP

Du hamnar i klass 3, J3 om du är junior och S3 om du är senior. Dina 5 bästa poängresultat under säsongen räknas i Olympiagolfen och nummerserien ovan är den personens 5 bästa...
Citera
2013-08-07, 07:44
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:

Har precis köpt en bushnell tour v2. Dormy sålde dom för 2300 förra veckan!
Är toknöjd med den! Lätt att skjuta med och inga problem att hålla i osv. Vattentät också.
Den finns till bra priser i England,kikade lite där innan jag beställde på dormy.
Citera
2013-08-07, 16:37
Medlem
VaGKs avatar
Spelade precis mina första 18 med nyköpta Nike vr pro combo och dra och bada vad sköna de är! Jag hade Callaway X18 innan och nu så här i efterhand känns de extremt klumpiga i jämförelse. Jag upplevde dem mer förlåtande än väntat dessutom och känslan med bladklubborna (pw, 9,8) var det bästa jag varit med om.
Väldigt nöjd!
Citera
2013-08-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vilken putter ?

Scotty Cameron GoLo 5 sen ska jag sätta ett superstroke 3.0 på den. Kommer bli grymt.
Citera
2013-08-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Vad fan är bag-yips?

Kommer troligen vara på Norrporten och smyga om jag hinner - dock inget spel för min del.

Haha, bag-yips är när man inte kan behålla samma klubba i bagen mer än några rundor. Har köpt sjukt mycket utrustning i år. Kom fram och heja om du ser en lefty med vit titleistkeps
Citera
2013-08-08, 09:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Haha, bag-yips är när man inte kan behålla samma klubba i bagen mer än några rundor. Har köpt sjukt mycket utrustning i år. Kom fram och heja om du ser en lefty med vit titleistkeps

På tal om Siljan Open försöker jag se hela resultatlistan men lyckas bara få upp herrar plats 1-51 - är det någon som vet hur jag får upp hela?

Edit: Förlåt, jag är en idiot. Glömde att det var cut efter 36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in