2013-07-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chef1
Ja, det förstår jag. Men vad jag förstått så finns det klubbor som är mer förlåtande än andra och det var väl egentligen först och främst det jag funderade på.

Är du ny eller inte slagit med driver förr så skulle jag rekommendera 10,5 i loft och möjligtvis en klubba med klubbhuvudet lutat åt vänster(draw).

Det kan vara så att 9,5 i loft och rakt klubbhuvud passar dig så det är svårt att veta.
Citera
2013-07-15, 22:58
Medlem
Brukar ni pegga upp bollen på par-3 hål, när ni slår ut med
Järn? Jag prövade att slå utan pegg och lyckades faktiskt få mer kontroll och bättre längd på slagen! Hur
Hur gör ni?
Citera
2013-07-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clevelander
Järn? Jag prövade att slå utan pegg och lyckades faktiskt få mer kontroll och bättre längd på slagen! Hur
Hur gör ni?

Senaste veckan peggar jag inte på någon tee. Slår ut med hybrid på de längre hålen och med järn på par 3orna. Något psykologiskt med att pegga för mig på sistone. Går bara inte!

Tjänar dock rätt rejält med att slå ut med hybriden istället för driver, då jag inte har någon som helst kontroll med den just nu...
Citera
2013-07-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Senaste veckan peggar jag inte på någon tee. Slår ut med hybrid på de längre hålen och med järn på par 3orna. Något psykologiskt med att pegga för mig på sistone. Går bara inte!

Tjänar dock rätt rejält med att slå ut med hybriden istället för driver, då jag inte har någon som helst kontroll med den just nu...

Samma här faktiskt! Har en riktigt skön hybridklubba som är en 3:a, slår iprincip lika långt med hybriden som drivern, och man har ju faktiskt väldigt mycket mer kontroll med
hybriden.
Citera
2013-07-15, 23:28
Medlem
Citat:
Hur gör ni?

Jag brukar pegga, de senaste gångerna har jag torvat rejält så funderar på slå utan. Peggar alltid väldigt lite så för mig gör det knappast någon skillnad.
Citera
2013-07-15, 23:39
Medlem
ErPupones avatar
Lämnade drivern i bilen när jag skulle lira Rikstens GK idag. Totalt 78 slag och en underbar känsla i kroppen! Sanna mina ord, lämna det där jävla åbäket hemma!
Citera
2013-07-16, 00:30
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Hur gör ni?

Peggar aldrig upp med järn eller fw7an. Är nått psykologiskt som gör att jag aldrig kan få en ren bollträff då. På nått sätt duffar jag typ alltid och tappar helt grundsvingen.
Citera
2013-07-16, 01:05
Medlem
Citat:
Samma här faktiskt! Har en riktigt skön hybridklubba som är en 3:a, slår iprincip lika långt med hybriden som drivern, och man har ju faktiskt väldigt mycket mer kontroll med
hybriden.

Precis. Kommer nästan 200 meter med hybriden (19.5graders) och dom extra metrarna jag tjänar med drivern är inte alls värda när jag slicear över halva sverige vart annat....

Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Jag brukar pegga, de senaste gångerna har jag torvat rejält så funderar på slå utan. Peggar alltid väldigt lite så för mig gör det knappast någon skillnad.

Jag peggade också väldigt lågt för det mesta, knappt så att den stack upp ovanför gräset, ändå samma visa som när jag peggade lite högre. Det sitter i huvudet på mig med all säkerhet.
Citera
2013-07-16, 09:35
Medlem
Finns det någon hemsida från England där man kan köpa AMP Cell-drivern billigt och vara garanterat att den är framme senast 27 juli?
Citera
2013-07-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Precis. Kommer nästan 200 meter med hybriden (19.5graders) och dom extra metrarna jag tjänar med drivern är inte alls värda när jag slicear över halva sverige vart annat....

Jag peggade också väldigt lågt för det mesta, knappt så att den stack upp ovanför gräset, ändå samma visa som när jag peggade lite högre. Det sitter i huvudet på mig med all säkerhet.

Drivern är ett helvete samma sak med fw klubbor, skulle jag lämna drivern skulle jag säkert spela bra mycket bättre. På rangen så slår jag ganska rakt men på bana så vrider jag klubban så att skotten åker 1m över marken eller så får jag en jävla slice, samma sak fw.

Pegga ser jag som lyx men förstår om man kör utan
Senast redigerad av bjebbosten 2013-07-16 kl. 10:38.
Citera
2013-07-16, 12:09
Medlem
Whatevahs avatar
Varför du ska pegga? För att förhindra att det kommer gräs eller andra saker (jord, sand, etc) mellan bollen och klubban och då påverkar hur bollen beter sig.

Det vill säga, jag peggar alltid när jag får möjlighet, även om det ibland bara är någon millimeter för att få en renare träff.
Citera
2013-07-16, 13:32
Medlem
Har ni någon bana i Göteborgsområdet att rekommendera? Hur är delsjöns Gk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in