2013-12-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Fullängd 14vägs divider i en bärbag kommer garanterat få bagen att bli klumpig - vore det inte bättre då med en ordentlig vagnbag istället?

Iallafall tror jag Sun Mountain har ett par riktigt bra bagar just vad du letar efter men då tror jag även de passerar 2000 kronorsbarriären!

Jo det är säkert sant ja.. Är bara så fruktansvärt trött på den jag har nu, halvlängd 5vägs divider vilket gör att jag sliter upp fjorton klubbor åt gången.. Eftersom det är den enda bagen jag ägt har jag egentligen inget att jämföra med. Men säg en fulllängds 5vägs tex. Blir det mycket trassel då? Känner inte för en vagnbag riktigt eftersom jag ser det som lite extra konditionsträning att släpa runt med en bag på ryggen i 25´ värme
Kollade in Sun Mountain och dom hade några schyssta faktiskt! Dock står det ju ej om det är fullängds eller inte..
Citera
2013-12-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Haha, vart är du då? Golfresa?

Yes, vi drar en shoppingrunda i NY över jul sen drar vi till Florida för att spela en jävla massa golf
Citera
2013-12-09, 11:33
Medlem
berra17s avatar
Skulle behöva tips om ny driver, för tillfället så har jag en cleveland launcher med ett v2 stiff skaft och huvudet är 10.5grader.

Har börjat gott i tankar om ny driver efter årets säsong eftersom min längd har ökat avsevärt och min carry ligger på ungefär 230-250m och med rull så blir slaget kanske totalt 240-260m.

Vilket skaft borde jag ha, huvud, modell etc.

Tack på förhand!
Citera
2013-12-09, 11:46
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra17
Skulle behöva tips om ny driver, för tillfället så har jag en cleveland launcher med ett v2 stiff skaft och huvudet är 10.5grader.

Har börjat gott i tankar om ny driver efter årets säsong eftersom min längd har ökat avsevärt och min carry ligger på ungefär 230-250m och med rull så blir slaget kanske totalt 240-260m.

Tack på förhand!

Hur långt är ett snöre?

Egentligen finns det inget svar på din fråga än att testa dig fram!
Citera
2013-12-10, 15:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
berra17 skrev

Tack på förhand!

Jag slog igenom dom flesta nya modeller för ett par veckor sedan, tyckte väl att det mesta var samma utom en då. Wilson lightweight D-100.

Jag såg någon video ett par veckor tidigare när proffsen fittade spoons, dom höll på med olika skaft och grepp och vägde klubborna hela tiden, jag fattade inte då varför dom gjorde det, men det gör jag nu.
Citera
2013-12-13, 19:38
Medlem
Vad tror ni om denna video med David Leadbetter? Bra tips att följa?

http://www.youtube.com/watch?v=jldQYXn1DtQ
Citera
2013-12-14, 12:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee

Något speciellt du tänker på?
Citera
2013-12-14, 13:24
Medlem
Citat:
Något speciellt du tänker på?

Drillarna som finns i videon? Nick Price är eller har i alla fall varit en mycket bra golfare som har tränats av Leadbetter, så övningarna kanske är bra att jobba med?
Citera
2013-12-14, 13:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Personligen tycker jag inte alls om att kolla på dessa "fantastiska tips", och jag tycker heller inte om att rekommendera detta till nån annan.
Varför?
Golfsvingen i sig är så fruktansvärt teknisk, du ska hålla axlarna så, du ska göra si och fan vet allt.
Jag skulle hellre rekommendera att din lokala pro går med dig i 18 hål, men han säger inget till dig medans ni lirar...dels för att du inte ska få massa onda och negativa tankar, utan för att du ska fokusera på ditt.
Efter ni lirat 18 så sätter ni er och går igenom rundan.
Citat:
Vad kan du förbättra, vad vill du förbättra, detta gjorde du bra/lite sämre, tänkte du på detta, och varför tog du detta beslut.

Att själv försöka ändra sin personliga sving enbart genom tips tror jag är i stort sett omöjligt.
Fråga dig själv - vad vill jag ha ut av min golf?
Vilken nivå vill jag lira på?
Vad vill jag bli bättre på?
Vill jag skjuta under 80, eller vill jag ner under 70?
...bara det är onekligen ett sjumilakliv, om inte längre än så dessutom

Mitt tips är dock - ha kul med dina polare, betta om vem som ska pröjsa lunch eller kaffe efter rundan, spela partävlingar och spela just för att ha kul.
Citera
2013-12-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Personligen tycker jag inte alls om att kolla på dessa "fantastiska tips", och jag tycker heller inte om att rekommendera detta till nån annan.
Varför?
Golfsvingen i sig är så fruktansvärt teknisk, du ska hålla axlarna så, du ska göra si och fan vet allt.
Jag skulle hellre rekommendera att din lokala pro går med dig i 18 hål, men han säger inget till dig medans ni lirar...dels för att du inte ska få massa onda och negativa tankar, utan för att du ska fokusera på ditt.
Efter ni lirat 18 så sätter ni er och går igenom rundan.

Att själv försöka ändra sin personliga sving enbart genom tips tror jag är i stort sett omöjligt.
Fråga dig själv - vad vill jag ha ut av min golf?
Vilken nivå vill jag lira på?
Vad vill jag bli bättre på?
Vill jag skjuta under 80, eller vill jag ner under 70?
...bara det är onekligen ett sjumilakliv, om inte längre än så dessutom

Mitt tips är dock - ha kul med dina polare, betta om vem som ska pröjsa lunch eller kaffe efter rundan, spela partävlingar och spela just för att ha kul.

Ja fast om man verkligen jobbar med övningarna som finns i videon och tränar ordentligt på dom så borde det ju ge resultat? Att gå till en PRO är ju dyrt osv och jag tror man kan lära sig minst lika mycket genom att följa instruktioner på nätet och träna på olika övningar.
Citera
2013-12-14, 16:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ja fast om man verkligen jobbar med övningarna som finns i videon och tränar ordentligt på dom så borde det ju ge resultat? Att gå till en PRO är ju dyrt osv och jag tror man kan lära sig minst lika mycket genom att följa instruktioner på nätet och träna på olika övningar.

Nu har jag ej sett igenom denna video men Dr Dollar har en god poäng.

Leadbetter är en bra tränare. Han har fostrat ett par duktiga spelare. Men det finns inget som säger att du skulle uppleva honom som särskilt bra. Att du skulle kunna lära dig minst lika mycket av hans drillar som av en tränare är ju så långt från sanningen du kan komma. Låt mig göra en liknelse -

Säg att du har en bil som inte startar. Du byter diverse delar i motorn, du fyller på med bränsle och spenderar månader att byta delar i motorn, men bilen startar inte. Du funderar och googlar och byter ännu fler delar som du hört kan vara fel. Men bilen startar fortfarande inte. Tre år senare går du ut i garaget och byter tändstiftet på den där bilen och vips så startar den.

Vad jag försöker säga är att din sving är unik. Vet du inte var ditt tekniska problem faktiskt sitter så kan du aldrig applicera en drill för att hjälpa dig med någonting. Alla av dessa stora tränare har en egen svingteori och diverse lösningar för alla problem. Men är du inte skapad efter tex leadbetters teori så kan hans drillar vara helt onödiga.

I grund och botten kan jag tycka att det är livsfarligt att applicera drillar som inte är relevanta. Du kan mycket väl skapa fler problem tack vare det.
Citera
2013-12-14, 19:11
Medlem
Citat:
Nu har jag ej sett igenom denna video men Dr Dollar har en god poäng.

Leadbetter är en bra tränare. Han har fostrat ett par duktiga spelare. Men det finns inget som säger att du skulle uppleva honom som särskilt bra. Att du skulle kunna lära dig minst lika mycket av hans drillar som av en tränare är ju så långt från sanningen du kan komma. Låt mig göra en liknelse -

Säg att du har en bil som inte startar. Du byter diverse delar i motorn, du fyller på med bränsle och spenderar månader att byta delar i motorn, men bilen startar inte. Du funderar och googlar och byter ännu fler delar som du hört kan vara fel. Men bilen startar fortfarande inte. Tre år senare går du ut i garaget och byter tändstiftet på den där bilen och vips så startar den.

Vad jag försöker säga är att din sving är unik. Vet du inte var ditt tekniska problem faktiskt sitter så kan du aldrig applicera en drill för att hjälpa dig med någonting. Alla av dessa stora tränare har en egen svingteori och diverse lösningar för alla problem. Men är du inte skapad efter tex leadbetters teori så kan hans drillar vara helt onödiga.

I grund och botten kan jag tycka att det är livsfarligt att applicera drillar som inte är relevanta. Du kan mycket väl skapa fler problem tack vare det.

Du är PRO och vill ha kunder va? Skämt åsido, men tror du har fel faktiskt. Enligt mina erfarenheter så bryr sig inte en PRO särskilt mycket om eleven utan vill i princip bara tjäna pengar. jag har tagit ett par svinglektioner från olika tränare och tycker dom sätter väldigt konstiga ideér i skallen på en.. Jag kanske bara har haft otur där jag har varit men så är det.

Ta tex denna video och instruktör : http://www.youtube.com/watch?v=XhA2W0Lm1mA

hur GRYM SOM HELST. Detta har INGEN tränare jag varit hos nämnt överhuvudtaget. Har lärt mig mer och svingat bättre med endast denna video. Att slappna av under svingen och andningstipset osv är oslagbara, varför har ingen PRO nämnt det liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in