2009-09-17, 18:42
Medlem
Söker skogsbana.

Någon som har något tips på en rolig skogsbana?
Har spelat en del på Grödinge GC's 18 hål där de första 9 är sjukt roliga.
Citera
2009-09-17, 18:52
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Någon som har något tips på en rolig skogsbana?
Har spelat en del på Grödinge GC's 18 hål där de första 9 är sjukt roliga.
bro bålsta .
Citera
2009-09-17, 19:38
Medlem
Fler? helst runt sthlm eller söderut
Citera
2009-09-17, 21:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Kungsängens Queens Course och Täby GK har skogskaraktär.
Citera
2009-09-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Kungsängens Queens Course och Täby GK har skogskaraktär.
Skogskaraktär? betyder att man kan skymta träd eller är det skogsbanor?
Citera
2009-09-17, 23:01
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Skogskaraktär? betyder att man kan skymta träd eller är det skogsbanor?
Jag vet inte varför jag skulle bemöda mig med att svara på din fråga om man bara "skymtade" träden runt banan?

I princip alla hål på de här banorna går i egna korridorer omgivna av skog/träd och båda banorna tillhör de bättre runt Stockholmstrakten. Jag gillar Täby bäst som bitvis även går utmed Vallentunasjöns strandkant och som har en del riktigt fina hål.
Citera
2009-09-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag vet inte varför jag skulle bemöda mig med att svara på din fråga om man bara "skymtade" träden runt banan?
Det behöver du ju inte men för att bevisa att du inte alltid sitter på en buttplugg, kan du ju vara vänlig att utveckla dig lite. Bra tack för ditt svar
Citera
2009-09-18, 01:16
Medlem
tallmisters avatar
Täby är en helt okej bana
Citera
2009-09-18, 07:55
Medlem
Continental Ops avatar
skogsbanor är trista, seaside o fjällbanor säger jag bara
Citera
2009-09-18, 10:01
Medlem
kallesietes avatar
träna närspel

Vad är bäst? Ösa ut bollar utanför green, chippa dom som dom ligger - och sen putta.

Eller nöta från samma punkt och lägga upp bollen själv för bäst kontakt? Den ligger ju inte alltid som på ett silverfat på banan.

Har ni några bra övningar? Behöver bli bättre från 20-30 meter och hela vägen till hål. Alla typer av slag där i mellan.
Citera
2009-09-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
skogsbanor är trista, seaside o fjällbanor säger jag bara
Beror lite på vad man gillar, ganska individuellt tror jag.
Citera
2009-09-18, 10:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Vad är bäst? Ösa ut bollar utanför green, chippa dom som dom ligger - och sen putta.

Eller nöta från samma punkt och lägga upp bollen själv för bäst kontakt? Den ligger ju inte alltid som på ett silverfat på banan.

Har ni några bra övningar? Behöver bli bättre från 20-30 meter och hela vägen till hål. Alla typer av slag där i mellan.

Stationsövning brukar jag köra på. Du väljer mellan 2 och 6 lägen (mest beroende på hur stor ditt övningsområde är) och du har mellan 2 och 10 bollar från varje plats. Bestäm en punkt du ska slå ifrån, vilken flagga du vill slå till och vilket slag du ska använda. Vill du bara öva chippar en dag så gör samma sak men ta olika avstånd etc. Anledningen till att jag gillar denna övning är att man får massvis med olika slag att träna samtidigt, att nöta från en punkt med 20+ bollar brukar bli skittråkigt efter typ femton minuter.

Jag brukar själv droppa bollarna på plats eller kasta dem till punkten för att vara lite mer verklighetstroget. Om du vill lägga till puttningen så gör samma sak men gör det med endast 1-2 bollar från varje läge, slå inspelen och putta sedan. Försök göra det på så få slag som möjligt. Tävla mot dig själv eller någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in