Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Vad är bäst? Ösa ut bollar utanför green, chippa dom som dom ligger - och sen putta.
Eller nöta från samma punkt och lägga upp bollen själv för bäst kontakt? Den ligger ju inte alltid som på ett silverfat på banan.
Har ni några bra övningar? Behöver bli bättre från 20-30 meter och hela vägen till hål. Alla typer av slag där i mellan.
Stationsövning brukar jag köra på. Du väljer mellan 2 och 6 lägen (mest beroende på hur stor ditt övningsområde är) och du har mellan 2 och 10 bollar från varje plats. Bestäm en punkt du ska slå ifrån, vilken flagga du vill slå till och vilket slag du ska använda. Vill du bara öva chippar en dag så gör samma sak men ta olika avstånd etc. Anledningen till att jag gillar denna övning är att man får massvis med olika slag att träna samtidigt, att nöta från en punkt med 20+ bollar brukar bli skittråkigt efter typ femton minuter.
Jag brukar själv droppa bollarna på plats eller kasta dem till punkten för att vara lite mer verklighetstroget. Om du vill lägga till puttningen så gör samma sak men gör det med endast 1-2 bollar från varje läge, slå inspelen och putta sedan. Försök göra det på så få slag som möjligt. Tävla mot dig själv eller någon annan.