2010-07-09, 18:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Sänkt mig från 25 till 18,6 sedan i måndags. Känns roligt och till veckan skall jag spela irish-greensome med en vän. Visst hade varit bra för oss om jag hade skitit i att sänka mig men känns så töntigt om man skall hcp-mygla, eller vad tycker ni?

Sista 9 på 43 idag

Får gratulera för sänkningarna då! Tack för att du inte handicap-myglar! Finns inget värre än att spela hcp-tävlingar och så vinner någon jävel på långt under 60.

Själv gick jag ut för att höja mitt självförtroende idag på banan och spelade 9 hål ifrån back-tee, slutade med 3 par, 3 bogeys och 3 birdies. Får helt klart vara nöjd med det.
Citera
2010-07-10, 10:45
Medlem
kulllens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Är riktigt sugen på att gå en 18-håls runda. Efter min sänkning ned till 11,3 har jag inte spelat en enda runda sämre än handicap. Trodde ett tag det kunda ha och göra med att hemmabanan är relativt enkel men efter att spelat på en grannbana igår där hålen är betydligt längre samt med snabbare greener så inser jag att jag egentligen inte skulle ha några problem med att "tappa" tre slag till. Igår blev det 22 pinnar på 9-hål, +3 totalt, trots en dubbel.

Drar ned till Skåne nästa vecka för att spela golf med brosan. Någon som har tips på banor i närheten av Österlen/Kivik?

Österlen har två fina banor i Djupadal och Lilla Vik där Djupadal är ett riktigt test. Sedan lite längre bort finns Kristianstads GK i Åhus. Två riktigt fina 18 hålsslingor.
Citera
2010-07-10, 10:57
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulllen
Österlen har två fina banor i Djupadal och Lilla Vik där Djupadal är ett riktigt test. Sedan lite längre bort finns Kristianstads GK i Åhus. Två riktigt fina 18 hålsslingor.

Jag har spelat Lilla Vik och det är faktiskt en riktigt trevlig bana.

För övrigt, hur ser det ut på era hemmabanor, är det torrt?
Citera
2010-07-10, 13:02
Medlem
Alla som bor i Stockholm med omnejd borde glida ut till Österåker och kolla på upplösningen av Lag-EM. Efter pisstarten i slagspelet verkar Sverige nu i princip oövervinnerliga. Ser ut att bli 2-0 i Foursomespelet, vilket innebär att England måste vinna 4 av 5 matchspel. Klockan 14:00 börjar matchspelet för svensk del och det lär vara rätt bra med folk som följer i dag, Lördag.

Kom igen nu Sverige, mot guld!

Noterbart också att det eventuellt kan bli lite åska senare...
Citera
2010-07-10, 18:11
Medlem
En fråga från mig som aldrig sett det med egna ögon...
Hur får man backspinn på bollen? Ska man hacka klubban på bollen så att man får backspinn, men ändå skapa tillräckligt med höjd?
Hur skicklig måste man vara? Är inte ute efter att smälla en backspinn på varje inspel utan endast för att imponera på kompisar och andra jag spelar med
Citera
2010-07-10, 18:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag har spelat Lilla Vik och det är faktiskt en riktigt trevlig bana.

För övrigt, hur ser det ut på era hemmabanor, är det torrt?

Det är förjävla torrt där jag spelar, drivesnittet har gått upp ordentligt kan jag lova. Största problemet är dock att de har fått för sig att vattna greenerna ordentligt så de är som vanligt, men då övningsgreen inte har några sprinklers vid sig alternativt inte används så är den näst intill sönderbränd och det är en stor skillnad mot greenerna på banan.
Citera
2010-07-12, 11:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Nu är det dags att börja betta för The Open, som jag redan nämnt tror och hoppas jag på Tiger Woods eller Phil Mickelson. Vad tror ni?

Var det någon som spelade något i helgen? Har själv haft vila efter fredagens runda på grund av att jag sträckt mig i ryggen. Känns som att det har bättrat sig nu dock så det blir nog en nio hål ikväll när temperaturen har gått ner lite.
Citera
2010-07-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeni
En fråga från mig som aldrig sett det med egna ögon...
Hur får man backspinn på bollen? Ska man hacka klubban på bollen så att man får backspinn, men ändå skapa tillräckligt med höjd?
Hur skicklig måste man vara? Är inte ute efter att smälla en backspinn på varje inspel utan endast för att imponera på kompisar och andra jag spelar med

Det finns väl inget speciellt knep för att få backspin. Om man har tillräcklig klubbhastighet, en bra träff, bra boll och rena grooves så är det inga problem.

Spelade för övrigt Vallda idag för första gången. Gick 71(-1) från Svart Tee(6500m), är nöjd men kändes som man hade mer att ge.
Citera
2010-07-12, 22:08
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det är förjävla torrt där jag spelar, drivesnittet har gått upp ordentligt kan jag lova. Största problemet är dock att de har fått för sig att vattna greenerna ordentligt så de är som vanligt, men då övningsgreen inte har några sprinklers vid sig alternativt inte används så är den näst intill sönderbränd och det är en stor skillnad mot greenerna på banan.

Har din bana bevattning?

Det är ju gött när man inte har långt kvar på par fyrorna och femmorna
Citera
2010-07-12, 22:10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Nu är det dags att börja betta för The Open, som jag redan nämnt tror och hoppas jag på Tiger Woods eller Phil Mickelson. Vad tror ni?

Var det någon som spelade något i helgen? Har själv haft vila efter fredagens runda på grund av att jag sträckt mig i ryggen. Känns som att det har bättrat sig nu dock så det blir nog en nio hål ikväll när temperaturen har gått ner lite.

Jag tror stenhårt på Bubba Watson, han spelade ju sjukligt bra förrförra tävlingen.

Man kanske skulle slänga in en liten peng på random spelare så det blir lite roligare att kolla. Finalrundan visas i TV6?
Citera
2010-07-12, 22:33
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Har din bana bevattning?

Det är ju gött när man inte har långt kvar på par fyrorna och femmorna

Greenområdena har det, resterande del har ju det med men såvitt jag ser så används den inte nu. Bara greenerna de vill hålla uppe standarden på någorlunda.

Citat:
Jag tror stenhårt på Bubba Watson, han spelade ju sjukligt bra förrförra tävlingen.

Man kanske skulle slänga in en liten peng på random spelare så det blir lite roligare att kolla. Finalrundan visas i TV6?

Stricker verkar ju vara på gång nu också verkar det som. Golf är ju trots allt en sport som är förbaskat svår att förutspå så jag har då aldrig bettat på någon golfspelare Vet inte heller om finalen visas på sexan, låter inte det lite konstigt?
Citera
2010-07-12, 22:38
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Greenområdena har det, resterande del har ju det med men såvitt jag ser så används den inte nu. Bara greenerna de vill hålla uppe standarden på någorlunda.

Varför inte? Lär ju vara snustorrt och helt förstört...Vi vattnar varenda natt.

Citat:
Stricker verkar ju vara på gång nu också verkar det som. Golf är ju trots allt en sport som är förbaskat svår att förutspå så jag har då aldrig bettat på någon golfspelare Vet inte heller om finalen visas på sexan, låter inte det lite konstigt?

Det är sant, undrar om det finns någon som plussar på golfbetting.

Jag tror det, det har de gjort föregående år. Annars är det viasat golf som gäller eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in