2013-08-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Vilka?

Jag väntar otåligt på min nya Vokey sandwedge. Hade hoppats jag skulle fått den igår så jag kunde testa den under helgen. Är nyfiken på hur det kommer gå att slå fulla slag med dess M-grind, kanske att den gräver för mycket.

En Odyssey 2 ball Metal x putter och en cleveland cg15 60/12. Putter måste jag ha då min nuvarande är en barn putter och cleveland wedgen var mest på impuls.
Citera
2013-08-03, 18:00
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Låter som sagt helt klart som uppställning - frågan är om du lyckats att börja spreta mellan över och underkropp och det är därför det trots ett neutralt grepp känns som att klubban vill ta sig tillbaks till stängd. Får tänka lite på den nöten.

Tja King! Har du kommit på vad det kan vara ? Jag ska ut och nöta lite imorn och lite tips skulle vara perfekt Tack på förhand!
Citera
2013-08-03, 18:46
Medlem
Jag spelade golf ett par säsonger för typ 13-14 år sedan och har nu börjat igen denna säsongen. Mitt klubbset består av 3-PW+SW (cobra) och en putter. Jag behöver en driver att träna med (kan inte få iväg en bra drive än men det kommer) och en granne har 4st som han vill sälja:

Titleist Pro-Titanium 905S 9.5°
Titleist Titanium 983K 9.5°
Callaway Big Bertha Fusion Tour FT-3 9.5°
Nike SQ 460cc 9.5°

Jag har testat alla men jag kan som sagt inte riktigt slå med drivern än så jag vet inte hur jag ska tolka mina resultat. Jag tyckte Nike drivern kom iväg lättast i alla fall. Finns det någon av dom där fyra klubborna som står ut som ett speciellt bra val?

Han har även en fairway wood och någon hybrid att sälja, men jag vet inte om jag behöver en. Jag slår helt ok med mina järnklubbor ner till sexan i alla fall. Har inte försökt med 3,4,5 så mycket än.

Callaway X 2H 18°
Titleist Pro Trajectory 975F 16.5°

Alla tips välkomna.
Citera
2013-08-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Tja King! Har du kommit på vad det kan vara ? Jag ska ut och nöta lite imorn och lite tips skulle vara perfekt Tack på förhand!

Har/hade samma problem, mitt i allt bara/mycket hookar med järn. Var och spelade idag och märkte att min vänstra arm inte var rak både från start och ännu värre var det i toppen av baksvingen.

Behöver ju inte vara samma men...
Citera
2013-08-03, 21:56
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Har/hade samma problem, mitt i allt bara/mycket hookar med järn. Var och spelade idag och märkte att min vänstra arm inte var rak både från start och ännu värre var det i toppen av baksvingen.

Behöver ju inte vara samma men...

Visst är det konstigt! Helt plötsligt bara
Tack för tipset! Ska tänka på det och se om det hjälper
Citera
2013-08-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Kommer spela ProV1 i år som vanligt. Har 100 stycken i min shagbag och fått 6 dussin levererad till personligt bruk.

Har provat ALLT verkligen ALLT för att hitta en boll som kan ta V1ans plats men inget märke eller boll har stått upp tilö utmaningen. Skulle jag vara tvungen att spela något annat än V1 hade det varit Titleist egna NXT Tour S.

Den bästa bollen är Callaway Hex Black, finns ingen boll som slår den än. Har spelat mycket med den och den är bättre än Pro V1an.
Citera
2013-08-04, 12:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Den bästa bollen är Callaway Hex Black, finns ingen boll som slår den än. Har spelat mycket med den och den är bättre än Pro V1an.

Smaken är som baken - ingen boll har som sagt tagit V1ans plats för min del.
Citera
2013-08-04, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallora

Titleist Pro-Titanium 905S 9.5°
Titleist Titanium 983K 9.5°
Callaway Big Bertha Fusion Tour FT-3 9.5°
Nike SQ 460cc 9.5°

Jag har testat alla men jag kan som sagt inte riktigt slå med drivern än så jag vet inte hur jag ska tolka mina resultat. Jag tyckte Nike drivern kom iväg lättast i alla fall. Finns det någon av dom där fyra klubborna som står ut som ett speciellt bra val?

Alla tips välkomna.

En bra klubba är en klubba som passar dig. Det viktigaste är att det sitter ett skaft i som passar, uppenbarligen verkar det som att huvud- och skaftkombinationen i Niken passar dig bäst. De drivers du listar har ett par år på nacken och det du får offra jämfört med dagens är förlåtande egenskaper, en dålig träff märks tydligare. Vet inte vad du har blivit erbjuden att köpa klubborna för men jag skulle inte betalt mer än 500 kr för någon av dem. Alla är relativt lågloftade, det är möjligt att du hade slagit bättre med någon med mer loft ifall du känner att det är svårt att få upp bollen.

Fairwaywooden skulle jag hålla mig borta ifrån, ämnad för duktiga lirare.
Citera
2013-08-04, 14:14
Medlem
mustams avatar
Är lite kluven nu. Beställde titleist refurbished pro v1 från golfstoreeurope. Har läst att såna bollar inte alls är bra, någon som provat?. Beställde 1 dussin hex black chrome nya iofs.
Citera
2013-08-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
En bra klubba är en klubba som passar dig. Det viktigaste är att det sitter ett skaft i som passar, uppenbarligen verkar det som att huvud- och skaftkombinationen i Niken passar dig bäst. De drivers du listar har ett par år på nacken och det du får offra jämfört med dagens är förlåtande egenskaper, en dålig träff märks tydligare. Vet inte vad du har blivit erbjuden att köpa klubborna för men jag skulle inte betalt mer än 500 kr för någon av dem. Alla är relativt lågloftade, det är möjligt att du hade slagit bättre med någon med mer loft ifall du känner att det är svårt att få upp bollen.

Fairwaywooden skulle jag hålla mig borta ifrån, ämnad för duktiga lirare.

Tack för svaret. 450kr ville han ha för en driver.

Ska nog dra in på rangen i dag igen och testa alla drivers lite mer. Skippar nog fairwayklubban och hybriden. Känns lite som att om jag ska köpa en hybrid så borde jag nog satsa mer på en 4 eller 5 istället för en 2 som antagligen är ganska svårspelad för mig även om hybrider generellt är lättare.
Citera
2013-08-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Är lite kluven nu. Beställde titleist refurbished pro v1 från golfstoreeurope. Har läst att såna bollar inte alls är bra, någon som provat?. Beställde 1 dussin hex black chrome nya iofs.

Värdelöst val tyvärr. Bättre att köpa begagnade klass-B-bollar för ca 15 kr/bollen från företag som tillhandahåller sådant.
Citera
2013-08-04, 19:13
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Tjena!

Sen senaste rundan har jag börjat hooka alla klubbor utom drivern

Jag tror dock att jag kan ha listat ut vad detta beror på. När jag kollar runt lite så ser jag att när jag är i den där klassiska delen i baksvingen (när klubban är paralell med stancen och bladet pekar rakt upp) så pekar inte mitt klubblad upp, det är stängt. Jag testar att greppa klubban så att bladet blir square men det känns konstigt (ingen aning om vad det beror på det känns liksom inte naturligt, som om klubban vill vrida sig tillbaka)...

Det som har funkat hittils har varit att jag vridit händerna så att klubban blir square, men då blir ena slaget spik-rakt och nästa kan gå rätt ut i skogen (ingen konsekvent handled antar jag) vilken nog beror på att jag vred den från början.

Nån som har några tips på hur jag kan fixa detta ? (Det började på senaste rundan, innan dess hookade jag VÄLDIGT sällan) Tack på förhand!

Med tanke på att du själv nämner grepp och klubbans position i baksvingen så skulle det vara intressant att veta om det är så att du har en konvex vinkel på vänster handled på toppen av baksvingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in