2009-09-10, 18:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Tog grönt kort ifjol, men har börjat spela riktigt seriöst i år. Har sänkt mig ned till 24. Upplever att jag förlorar en del i avstånd för att bollbanan är så hög. Särskilt på par 4-hål känner jag att jag skulle ha stor nytta av att slå 20 meter längre, så kan man kanske i vissa fall välja att slå en längre chipp för att ta sig in på green, istället för att försöka göra sitt inspel med ett fullt slag med wedge/järnklubba vilket jag tycker känns mer okontrollerat.

Min svinghastighet vet jag ingenting om, ska försöka ta reda på vad den ligger på. Är Callaway FT-serien skön att slå med? Jag har kollat lite på dem. Tycker det fyrkantiga klubbhuvudet är väldigt snyggt. Ska försöka testa en sådan 10.5-gradig variant, är den skön att slå med kanske jag köper en sådan.

Det låter som att du inte ska gå lägre än 10.5 grader iallafall. Stiffskaft borde du nog också låta bli, visst är det häftigt att säga att man har det i drivern men du tjänar 0 på det.

FT-serien är grymt skön att slå med om du frågar mig. Däremot gillar jag inte tour-modellerna utan kör på med de vanliga. Enkelt att kontrollera vilket sorts slag du vill slå och allt sådant. Enda felet som många jag snackat med reagerar på är ljudet, antingen så älskar du det eller hatar det. Svårt att beskriva hur men det är verkligen speciellt.
Citera
2009-09-11, 00:16
Medlem
Tiger ligger bra till i BMW champ. Förmodligen kan ha ta det om han håller men grejen är den att Stricker är jävligt farlig. Har spelat ruskigt bra och tagit över 2 placeringen från Mickelson. Kan bli intressant men Tiger har inte spelat 3 veckor på rad i flera år och man ser att han inte får i puttarna som han brukar. Lets se nästa vecka är det Slutspelet i Fedex Cup.
Citera
2009-09-11, 10:28
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det låter som att du inte ska gå lägre än 10.5 grader iallafall. Stiffskaft borde du nog också låta bli, visst är det häftigt att säga att man har det i drivern men du tjänar 0 på det.

FT-serien är grymt skön att slå med om du frågar mig. Däremot gillar jag inte tour-modellerna utan kör på med de vanliga. Enkelt att kontrollera vilket sorts slag du vill slå och allt sådant. Enda felet som många jag snackat med reagerar på är ljudet, antingen så älskar du det eller hatar det. Svårt att beskriva hur men det är verkligen speciellt.

Låter helt klart som en klubba värd att provslå med i alla fall, och sedan överväga att köpa. Gillar skarpt klubbhuvudets utseende också, och det är ju faktiskt inte heller helt oväsentligt Då tänker jag på den med fyrkantigt klubbhuvud, d.v.s denna:
http://secure.tigconline.com/xcart/i...w%20driver.jpg

Förresten, när det står att klubban är "draw", innebär det att den dämpar ens drawtendens eller gör den så att man drawar mer?
Citera
2009-09-11, 22:20
Medlem
Mr.Zebs avatar
En nära släkting gjorde för några dagar sedan ett hole in one...(basterd )
Han har även slagit 300 p i bowling...

är det någon som vet hur många som har klarat den bedriften?
Citera
2009-09-12, 11:02
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
En nära släkting gjorde för några dagar sedan ett hole in one...(basterd )
Han har även slagit 300 p i bowling...

är det någon som vet hur många som har klarat den bedriften?

Mer troligt att det är en professionell bowlare som har fått in ett jävla turslag i golf i alla fal.
Citera
2009-09-12, 11:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Låter helt klart som en klubba värd att provslå med i alla fall, och sedan överväga att köpa. Gillar skarpt klubbhuvudets utseende också, och det är ju faktiskt inte heller helt oväsentligt Då tänker jag på den med fyrkantigt klubbhuvud, d.v.s denna:
http://secure.tigconline.com/xcart/i...w%20driver.jpg

Förresten, när det står att klubban är "draw", innebär det att den dämpar ens drawtendens eller gör den så att man drawar mer?

Nu är du inne på FT-i, det vill säga deras värstingdriver som troligen kommer svida till ganska fint i plånboken. Men gillar du den så gör du och jag kan lova att den är skön att spela med, men provslå den först som vi sagt. Utseendet på klubban är så mycket viktigare än folk vill erkänna, gillar du inte det du ser på så kommer du att påverkas negativt, vare sig du vill eller inte.

Draw som det så fint står betyder att det är lättare att slå en draw. I dessa fall innebär det att vikten är placerad annorlunda för att träffa bollen på ett annorlunda sätt och sätta mer spinn på bollen åt vänster. Jag skulle snarare kalla det en "slicedämpare"
Citera
2009-09-12, 16:29
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Nu är du inne på FT-i, det vill säga deras värstingdriver som troligen kommer svida till ganska fint i plånboken. Men gillar du den så gör du och jag kan lova att den är skön att spela med, men provslå den först som vi sagt. Utseendet på klubban är så mycket viktigare än folk vill erkänna, gillar du inte det du ser på så kommer du att påverkas negativt, vare sig du vill eller inte.

Draw som det så fint står betyder att det är lättare att slå en draw. I dessa fall innebär det att vikten är placerad annorlunda för att träffa bollen på ett annorlunda sätt och sätta mer spinn på bollen åt vänster. Jag skulle snarare kalla det en "slicedämpare"
Intressant. Jag har kollat på några beggade FT-i: or som ligger ute på blocket, funderar på att slå till där
Citera
2009-09-12, 22:16
Medlem
Nefcairions avatar
måste bara säga att jag har lirat golf idag och jag är nöjd med mitt spel

Spelat kanske 5-7 ggr i år har 11 i Hcp och gått några 18 hålare men ligger runt 75 slag per runda brutto!

Kan man bli pro på senare ålder? 21 år ?
Citera
2009-09-13, 14:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefcairion
måste bara säga att jag har lirat golf idag och jag är nöjd med mitt spel

Spelat kanske 5-7 ggr i år har 11 i Hcp och gått några 18 hålare men ligger runt 75 slag per runda brutto!

Kan man bli pro på senare ålder? 21 år ?

Det är fullt möjligt. Pro i min värld innebär iuförsig att du är utbildare det vill säga golftränare. Men profisonell golfspelare kan du utan problem bli, börja bara träna mängder och sök dig in på de olika tourerna i Sverige.

21 bast är varken ungt eller gammalt för att börja söka sig mot proffsgolf om du frågar mig.
Citera
2009-09-17, 08:08
Medlem
simmarn_2004s avatar
På lördag blir det dormys, för att göra svinganalys (och i förlängningen, förhoppningsvis hitta en bra driver). Kostar 400 kr, men får tillbaka de pengarna om jag köper en klubba. Någon som har erfarenhet från att göra detta? Tänkte att det kunde vara värt det ändå, hitta en klubba som verkligen passar en
Citera
2009-09-17, 10:04
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
På lördag blir det dormys, för att göra svinganalys (och i förlängningen, förhoppningsvis hitta en bra driver). Kostar 400 kr, men får tillbaka de pengarna om jag köper en klubba. Någon som har erfarenhet från att göra detta? Tänkte att det kunde vara värt det ändå, hitta en klubba som verkligen passar en

Har inte gjort det men tvivlar inte en sekund på att det är värt pengarna.
Citera
2009-09-17, 17:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Det är utan tvekan värt varenda krona. Du borde göra det för varje klubba egentligen och inte bara för drivern. Stirra dig inte bara blind på informationen de ger dig, svinghastigheten behöver du inte öka bara för att och har du en liten naturlig slice så bry dig inte om ifall de skulle påpeka just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in