Ja precis som har predikats tidigare i tråden så är det viktigaste att du får självförtroende av puttern du håller i, kostar den 500 eller 5000 kronor spelar då inte lika mycket roll. Du som undrar har 19 i HCP och jag skulle nog säga att du kan märka skillnaderna på t.ex. 4D och Scotty Cameron när vi pratar om när du slår till bollen.
Scotty putters t.ex. har precis som motsvarigheten hos Nike försökt att göra kraftöverförelsen till bollen och rullen i bollen så bra som bara möjligt. Du kommer få det lättare att kontrollera längder och rullen ska (enligt dem själva) bli mycket jämnare. Lägg även till att Scotty Cameron är riktigt bra kvalité och en putter du köper nu skulle kunna räcka resten av ditt liv.
Egentligen kommer många av egenskaperna för din del inte spela så stor roll om du inte siktar på att satsa på golfen. Då kommer du kanske göra det om en sisådär 500 timmar på puttinggreen

Samtidigt är ju Scotty Cameron fortfarande en statusgrej att ha.
Ska du vara seriös med puttköpandet och är villig att lägga ner så mycket pengar som Scotty Cameron kostar så har jag ett tips. MLA Putters är en svensk idé som handlar om att göra en custom fit även för din putter. Ifjol sålde de faktiskt mest putters i den prisklassen, dvs samma prisklass som Scotty och Nike Method. Pröva deras idé, jag fullkomligt älskar den och ska byta ut min Scotty mot den nästa år.