Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Taylor Made Burner har jag nästan ingen erfarenhet utav, spelade en version från 2005 ett tag men det var det.
Drivers är å andra sidan något jag är intresserad av att veta mycket om, tycker att det är en mycket roligare klubba än t.ex. en wedge och alla tycker vi ju om att slå långt. Att du har en hög bollbana är inte särskilt ovanligt och dessutom något jag inte tycker du ska bry dig allt för mycket om. Visst om du slår bollen högre än den går långt, då börjar det bli ett problem.
Men innan jag säger mer skulle jag gärna vilja vet mer information om ditt HCP och din svinghastighet. Har du HCP över singel och hastighet med drivern under 95 MPH så skulle jag säga att en tourmodell + stiff skaft med 9,5 grader bara är ett slöseri, du kommer köpa dig en mycket mer svårspelad klubba och den kommer stjälpa mer än den hjälper.
Dessutom så skulle jag säga att om du inte möter dessa kriterier så ska du inte gå under 10.5 grader på drivern. Det gör den helt enkelt för svår att spela med. Fick själv in en Callaway FT-9 Tour med 8,5 grader och stiffskaft för två veckor sedan men sålde den snabbt vidare till en bekant, jag kunde inte slå ett slag jag var nöjd med. Gick tillbaks till Callaway FT5 på 10,5 grader och slår kontrollerat och någorlunda långt.
Vill du ha extra längd, prova en Callaway Diablo eller en av de nya Ping eller Cobra driverserna som finns på marknaden nu. De är till för att ge dig lite extra längd, kanske sänk graderna till 10.5 men inte mer och provslå. Köp inte klubbor på nätet utan att ha provat de först, träffar alldeles för många missnöjda kunder som gjort så.
"Loften är din vän" - Tiger Woods
Tog grönt kort ifjol, men har börjat spela riktigt seriöst i år. Har sänkt mig ned till 24. Upplever att jag förlorar en del i avstånd för att bollbanan är så hög. Särskilt på par 4-hål känner jag att jag skulle ha stor nytta av att slå 20 meter längre, så kan man kanske i vissa fall välja att slå en längre chipp för att ta sig in på green, istället för att försöka göra sitt inspel med ett fullt slag med wedge/järnklubba vilket jag tycker känns mer okontrollerat.
Min svinghastighet vet jag ingenting om, ska försöka ta reda på vad den ligger på. Är Callaway FT-serien skön att slå med? Jag har kollat lite på dem. Tycker det fyrkantiga klubbhuvudet är väldigt snyggt. Ska försöka testa en sådan 10.5-gradig variant, är den skön att slå med kanske jag köper en sådan.