2010-01-05, 19:35
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är så sjukt obalanserat systemet, vet inte om de ändrat det. Men minitouren ger ju så jäkla mycket mer än regional och riks trots att det ibland inte skiljer alls mycket i konkurrens.

Jag är 21 år. Har haft handicap runt 2 nu i 6-7 säsonger, det är inte speciellt motiverande. Inga bra resultat på Telia Tour tyvärr. Enda som var positivt var kvalet

Hur gick det på elit då?

Jo men det kommer alltid vara orättvis poängsystem hur man än gör det typ, denna säsong hade de krav på minst 4 tävlingar för att få en snittvärde men nu ska de höja de till 10 eller något sånt och det är ju bra så det inte räcker med att spela bra i någon tävling och sen va med i sverigetoppen. De har också ändrat så bara topp4 går upp till elit regional håller jättedålig klass numera för 8st går ju upp från distrikt och där vinner man ju på 86, skillnad för 4 år sedan då man var tvungen att hålla sig runt par för att vinna en distrikt. Så minitour ger med all rätt mer rankingpoäng De minitour jag har spelat har hållit riktigt hög klass och utdelningen av poäng mellan de olika tävlingarna är rättvis, det är bara det att man får mindre poäng nu jämfört med förra året, så 100p nu kanske är som 150p förra året, hänger du med?
Citera
2010-01-13, 03:37
Medlem
Citat:
Det är så sjukt obalanserat systemet, vet inte om de ändrat det. Men minitouren ger ju så jäkla mycket mer än regional och riks trots att det ibland inte skiljer alls mycket i konkurrens.

Jag är 21 år. Har haft handicap runt 2 nu i 6-7 säsonger, det är inte speciellt motiverande. Inga bra resultat på Telia Tour tyvärr. Enda som var positivt var kvalet

Hur gick det på elit då?

Håller med, gick också golfgymnasium för ett par år sedan.
Men alltså systemet är ju helt otroligt, innan jag började på gymnasiet så spelade jag varje tävling det fanns på touren, dvs regional å riks. Men sen när jag började på gymnasiet så kollade jag upp alla i min klass och alla hade typ 10 gånger så mycket poäng som mig. Kände mig totalt värdelös. Sen fick jag höra att man får poäng av både JMI och minitouren.
Då kände man sig lite korkad att man inte har tittat till det där tidigare. Men man lär sig så länge man lever
Citera
2010-01-14, 23:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Jag kanske inte ska hålla mig så hemlighetsfull. Jag gick själv på golfgymnasium för ett par år sedan och efter det så flyttade jag till Norge för att både jobba med golf och spela på motsvarigheten till Telia Tour där. Tyvärr är den nu nerlagd och jag har flyttat hem för att börja med högskolestudier istället.

Har nog inte kvar några poäng och ingen lust att lägga ner det jobbet som behövs för att lyckas på kvalet till Telia Tour (jag kommer inte ens ihåg vad det kallas nuförtiden). Så jag har tänkt att förhoppningsvis fortsätta jobba med golfen istället.
Citera
2010-01-16, 02:14
Medlem
Eksept1oNs avatar
Citat:

Hur gick det på elit då?

Känner inte igen mig i att att konkurrensen är jämbördig mellan regional eller ens riks och minitouren, iaf inte här runt Stockholm. Upplevde det betydligt hårdare på de tävlingarna under säsongen 2008 iaf, så då kändes det rättfärdigat med mer poäng.

Btw så antar jag att andra med mig fått mailet angående www.snobbsport.se Någon som vet vad det är och vad som ligger bakom? Känns lite corny sådär vid första anblick...
Citera
2010-01-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eksept1oN
Känner inte igen mig i att att konkurrensen är jämbördig mellan regional eller ens riks och minitouren, iaf inte här runt Stockholm. Upplevde det betydligt hårdare på de tävlingarna under säsongen 2008 iaf, så då kändes det rättfärdigat med mer poäng.

Btw så antar jag att andra med mig fått mailet angående www.snobbsport.se Någon som vet vad det är och vad som ligger bakom? Känns lite corny sådär vid första anblick...
Kändes inte som det var riktat mot Flashback åldrar...
Citera
2010-01-16, 21:04
Medlem
Eksept1oNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Kändes inte som det var riktat mot Flashback åldrar...

Jag vet inte vilken ålder du är men tror att en del av oss här inne är under 25 iaf vilket var gränsen för utskicket...
Citera
2010-01-17, 01:18
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilken ålder du är men tror att en del av oss här inne är under 25 iaf vilket var gränsen för utskicket...
Menade på att det där kändes som om det var menat för människor under 18.
Citera
2010-01-17, 13:13
Medlem
Eksept1oNs avatar
Citat:
Menade på att det där kändes som om det var menat för människor under 18.

Skit samma vem det var menat till, vet du nått om det? Du tillför inte mycket just nu
Citera
2010-01-17, 13:56
Medlem
Citat:
Skit samma vem det var menat till, vet du nått om det? Du tillför inte mycket just nu
Ja jag vet ngt om det. Finns sökmotorer etc. Bla bla.
Citera
2010-01-17, 16:14
Medlem
Eksept1oNs avatar
Citat:
Ja jag vet ngt om det. Finns sökmotorer etc. Bla bla.

Din sorgliga jävel
Citera
2010-01-17, 16:27
Medlem
Citat:
Din sorgliga jävel
ok
+1
grattis
Senast redigerad av kusseburt 2010-01-17 kl. 16:33.
Citera
2010-01-17, 17:05
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Skit i Kusseburt.

Jag fick inte ett sådant mail. Skulle det komma till mailen som var kopplad till golfdata-kontot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in