2013-08-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaGK
Spelade precis mina första 18 med nyköpta Nike vr pro combo och dra och bada vad sköna de är! Jag hade Callaway X18 innan och nu så här i efterhand känns de extremt klumpiga i jämförelse. Jag upplevde dem mer förlåtande än väntat dessutom och känslan med bladklubborna (pw, 9,8) var det bästa jag varit med om.
Väldigt nöjd!

De såg inte dumma ut.

Förövrigt varför är Nike inte större på golf, enligt mig verkar de inte vara så jätte stora... med tanke på att både tiger och mcilroy lirar med Nike så skulle man tro att märket är större.

Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Scotty Cameron GoLo 5 sen ska jag sätta ett superstroke 3.0 på den. Kommer bli grymt.

Trevligt.
Citera
2013-08-08, 12:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
De såg inte dumma ut.

Förövrigt varför är Nike inte större på golf, enligt mig verkar de inte vara så jätte stora... med tanke på att både tiger och mcilroy lirar med Nike så skulle man tro att märket är större.

Nike är inte så stora som man tror - de betalar två av världens bästa spelare för att spela deras grejer och synas men dessa betalas mycket genom andra delar av deras industri än golfen. I Sverige är Nike troligen det absolut svagaste golfmärket - jag har dessutom en del kontakt med några som har större shopar i USA och även där är det hur kallt som helst.

Som en av tjejerna som jobbade i en av Shoparna sa -
"De som köper Nike här är de spelare som varit bra i andra sporter och känner igen Nike därifrån och tycker att det borde vara bra"
Citera
2013-08-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Nike är inte så stora som man tror - de betalar två av världens bästa spelare för att spela deras grejer och synas men dessa betalas mycket genom andra delar av deras industri än golfen. I Sverige är Nike troligen det absolut svagaste golfmärket - jag har dessutom en del kontakt med några som har större shopar i USA och även där är det hur kallt som helst.

Som en av tjejerna som jobbade i en av Shoparna sa -
"De som köper Nike här är de spelare som varit bra i andra sporter och känner igen Nike därifrån och tycker att det borde vara bra"

Konstigt, man skulle ju kunna tycka att folk kör Nike för att tiger gör det. Däremot så är det säkert som du säger att Nike har så mycket annat än golf så de säljer väl bra ändå.

Är Nike ett sämre märke eller gör dom bra klubbor ?
Citera
2013-08-08, 12:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Konstigt, man skulle ju kunna tycka att folk kör Nike för att tiger gör det. Däremot så är det säkert som du säger att Nike har så mycket annat än golf så de säljer väl bra ändå.

Är Nike ett sämre märke eller gör dom bra klubbor ?

Personligen anser jag att de har för högt pris på sina grejer. De är i nivå med Titleist prismässigt men i min åsikt inte lika bra grejer. Folk som "kan golf" väljer då hellre att köpa ett set Titleist-klubbor än Nike-klubbor.
Citera
2013-08-08, 12:26
Medlem
Whatevahs avatar
Meh, 39 in igår efter att ha 3 puttat 2 wedge inspel från runt 50m (som längst var förstaputten 7-8m kortast 5m, dvs bra birdieläge för ett proffs, svårt par för mig). Kändes sådär. Hade dock 46 ut, där spelet inte riktigt kickade igång förrän sista 2-3 hålen. Spelet börjar komma igen efter att haft en dipp nästan hela sommaren (lustigt sammanträffande med mindre träning och mer spel på bana).

Ska kika på att byta putter med, även om det inte är den det är fel på (eller ja det kan ju vara det) skickar den inte i några bollar i hål.
Citera
2013-08-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Haha, bag-yips är när man inte kan behålla samma klubba i bagen mer än några rundor. Har köpt sjukt mycket utrustning i år. Kom fram och heja om du ser en lefty med vit titleistkeps

Kommer du spela pro-amen på fredag oxå?
Citera
2013-08-08, 14:29
Medlem
ErPupones avatar
lyckades med bedriften att knäcka av min järn-5 i ett skogsbesök. Hur är möjligheterna att få tag på en ny av samma modell?
Citera
2013-08-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
lyckades med bedriften att knäcka av min järn-5 i ett skogsbesök. Hur är möjligheterna att få tag på en ny av samma modell?

Det har väl till stor del att göra med vilken modell det är på klubban
Citera
2013-08-08, 14:49
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basseluring
Det har väl till stor del att göra med vilken modell det är på klubban
jo givetvis, men jag syftar mer på vilka alternativ man har. Har golfshoppar lösa klubbor man kan köpa, måste man gå via Callaway eller finns det någon nätshop som har nisschat sig på just detta?
Spelar med Callaway X-20
Citera
2013-08-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
jo givetvis, men jag syftar mer på vilka alternativ man har. Har golfshoppar lösa klubbor man kan köpa, måste man gå via Callaway eller finns det någon nätshop som har nisschat sig på just detta?
Spelar med Callaway X-20

De har några år på nacken så det kanske blir svårt att beställa styckevis från exempelvis dormy, det är dock värt ett försök.

Edit: det kommer nog bli ganska dyrt även här att beställa en ny.

Nytt skaft + byte brukar gå lös på runt fyra-femhundra och uppåt beroende på vilket skaft du vill ha.
Citera
2013-08-08, 15:25
Medlem
VaGKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Personligen anser jag att de har för högt pris på sina grejer. De är i nivå med Titleist prismässigt men i min åsikt inte lika bra grejer. Folk som "kan golf" väljer då hellre att köpa ett set Titleist-klubbor än Nike-klubbor.

Jag fick mina ordentligt nedsatta och hade kanske inte köpt dem om de inte var det. Dock var det en vän till mig som tipsade, han är dessutom proffs och spelar själv på dem. I och för sig med hela bladsetet. Han bytte just från Titleist. Poängen är att jag anser honom "kunna golf" och att Nike gör riktigt bra klubbor.
Citera
2013-08-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaGK
Jag fick mina ordentligt nedsatta och hade kanske inte köpt dem om de inte var det. Dock var det en vän till mig som tipsade, han är dessutom proffs och spelar själv på dem. I och för sig med hela bladsetet. Han bytte just från Titleist. Poängen är att jag anser honom "kunna golf" och att Nike gör riktigt bra klubbor.

Jag håller med din kompis, älskar Nikes järnklubbor och förbannar mig själv varje golfrunda för att jag sålde mina VR Split Cavity...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in