Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-30, 23:10
Medlem
billblazzs avatar
Hej, jag har börjat få väldigt ont i ryggen när jag spelar golf (Vänster sida av ryggen) vilket gör att jag inte kan spela mer just nu..... efter att ha läst runt lite på nätet så gissar jag på det hela beror på att jag avslutar med ett så kallat omvänt C... nån som vet lite mer om det här? hur skall jag göra för att få bort den här typen av avslut?
Citera
2013-07-30, 23:29
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Lite synd att banan har en hel del blinda slag, men avsaknaden av greenbunkrar måste känts bra?
Går det att ha konstiga flaggplaceringar på den banan? Eller hur tänker du där?

Hur klarar du att spela din hemmabana om du slår långt och snett? Enda gången jag spelat den var jag i mitt livs driverform och den knäckte mig totalt.

Billingens GK är min hemmabana, den spelar jag nästan aldrig med drivern, max 2 hål

Fö slog jag min längsta drive någonsin för ett par dagar sedan, mätte upp den till ca 350 dock är det nedför så inte 350 är det nog inte på planmark.
Citera
2013-07-30, 23:42
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Billingens GK är min hemmabana, den spelar jag nästan aldrig med drivern, max 2 hål

Fö slog jag min längsta drive någonsin för ett par dagar sedan, mätte upp den till ca 350 dock är det nedför så inte 350 är det nog inte på planmark.

Droppade bollen 3-4 gånger för ospelbart läge enda gången jag spelade den banan och med nya golfskor kunde jag knappt gå sista 3-4 hålen. Otäck bana

Ganska ok drive Att det är stenhårda fairways, medvind och nedför är inget att prata om. Det är ju nästan standard för proffsen (iaf stenhårda, nästan greenklippta fairways).
Citera
2013-07-31, 00:05
Medlem
Sebbee8s avatar
Tjena allihopa!

Någon som vet om någon butik i Stockholm säljer "hybrid-bagar" ?
Dom verkar passa perfekt för mig, men jag vill gärna se och känna lite innan jag köper

som den här te.x: http://shop.sunmountain.com/2013-hybrid-1450-detail.html

Elr kan ni rekommendera andra bagar som passar bra på vagn men som ändå är sköna att bära ? Gärna med en affär så att jag kan gå och kolla på den
Tack på förhand!
Citera
2013-07-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Tjena allihopa!

Någon som vet om någon butik i Stockholm säljer "hybrid-bagar" ?
Dom verkar passa perfekt för mig, men jag vill gärna se och känna lite innan jag köper

som den här te.x: http://shop.sunmountain.com/2013-hybrid-1450-detail.html

Elr kan ni rekommendera andra bagar som passar bra på vagn men som ändå är sköna att bära ? Gärna med en affär så att jag kan gå och kolla på den
Tack på förhand!

Nikes hybrid finns på Dormy. Kan ju vara värt att ta en titt.
Citera
2013-07-31, 00:52
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Droppade bollen 3-4 gånger för ospelbart läge enda gången jag spelade den banan och med nya golfskor kunde jag knappt gå sista 3-4 hålen. Otäck bana

Ganska ok drive Att det är stenhårda fairways, medvind och nedför är inget att prata om. Det är ju nästan standard för proffsen (iaf stenhårda, nästan greenklippta fairways).

Ja banan är rätt tight om man säger så, inte mycket att spela på Vilka hål gillade du bäst/sämst?
Citera
2013-07-31, 02:10
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Nikes hybrid finns på Dormy. Kan ju vara värt att ta en titt.

Tack så mycket!
Citera
2013-07-31, 07:58
Medlem
[quote=Whatevah|44548479]Lite synd att banan har en hel del blinda slag, men avsaknaden av greenbunkrar måste känts bra?
Går det att ha konstiga flaggplaceringar på den banan? Eller hur tänker du där?

Avsaknaden av greenbunkrar var helt ok!
Flaggplaceringarna var ibland satta på ställen som inte var helt plana och det är ju inte kul. Tycker att om man tar ut rätt linje och har rätt tempo så ska de gå i. Har spelat Sand GC några gånger där det är supersnabbt, men de är rättvisa. Nu kanske inte kopparna står så där alltid på Skövde, men det kändes lite surt. Det är ju annars roligt att putta där skulle jag tro med alla onduleringar.
Citera
2013-07-31, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Skövde är riktigt rolig, men man behöver ett par rundor innan man kan scora riktigt på banan. Har gjort mina största sänkningar där på 46 och 45 poäng Banan passar mig också som slår långt och snett

Jag brukar slå rakt men på Skövde var det si och så med det. Vet inte hur många bollar jag förlorade i det där knähöga, snåriga gräset
Citera
2013-07-31, 09:28
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bjebbosten skrev

Vad jag menar är att på de hål där jag ofta skjuter i skogen är för att jag har som rutin att skjuta dit, på senare tid har jag ändrat på mina slag. Det är som om jag omedvetet skjuter dit jag sköt förr.

Jag har alltid övningsvingar, jag tänker hur bollen flyger, vilken klubba, vind osv.

Rutiner använder man ju för att få någon slags kontroll över sitt spel, så att man inte skall göra så. I stressande situationer är det så lätt att falla tillbaka i gamla vanor.

Golf är ju ett socialt spel och rutiner är sjukt bra i det sammanhanget. Jag är med i en klubb där det i stort sett alltid är fullbokat, skall man spela så får man spela med andra. Under dom nästan två år som jag spelat golf nu tror jag nästan jag sett och hört allt. Personer som fått fullständiga utbrott, personer som hållit på att fuska för att sänka sitt hcp. Jag har blivit utskällt, typ, t ex för att jag tittat på någon som gör sin sving, för att personer tyckt jag stått på fel plats på tee. I samband med sådant är rutiner suveränt....
Citera
2013-07-31, 09:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
billblazz skrev

Hej, jag har börjat få väldigt ont i ryggen när jag spelar golf (Vänster sida av ryggen) vilket gör att jag inte kan spela mer just nu..... efter att ha läst runt lite på nätet så gissar jag på det hela beror på att jag avslutar med ett så kallat omvänt C... nån som vet lite mer om det här? hur skall jag göra för att få bort den här typen av avslut?

http://www.youtube.com/watch?v=UwvJ1qLc1YQ
Citera
2013-07-31, 09:43
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Jag brukar slå rakt men på Skövde var det si och så med det. Vet inte hur många bollar jag förlorade i det där knähöga, snåriga gräset
Skövdes ökända ruff Fyfan för den! Brukar bara vara att slå med sig en provisorisk när man hamnar i den. Dom får inte klippa ner skiten förrän på hösten nån gång, det är nån skalbagge eller annat bös som parar sig i den på sommaren. Enda bra med den är om man har en polare som gillar att leta bollar så åkar han dit 1 gång i månaden och hittar ungefär 100 bollar varje gång Så alla Nxt bollar blir mina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in