2009-08-28, 23:51
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
hahaha 150-160 meter med pitchen!? låter helt vansinnigt.. är det sant? hur lång är du??
Nja tycker inte det är något speciellt
Är 2m lång

Ska åka och köra EM i longdriving snart också
Citera
2009-08-28, 23:57
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Nja tycker inte det är något speciellt
Är 2m lång

Ska åka och köra EM i longdriving snart också
haha trodde jag slog ganska långt.. inte i närheten av det
fan vilken fördel det måste vara att kunna slå så långt..
Citera
2009-08-29, 00:16
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
haha trodde jag slog ganska långt.. inte i närheten av det
fan vilken fördel det måste vara att kunna slå så långt..
jorå liten fördel är det ju
Citera
2009-08-29, 09:13
Medlem
kallesietes avatar
150-160 med pitchen är ganska brutalt. Men en 120-130 kan jag definitivt lyckas nå med den.

Ska snart in och köpa en ny wedge. Har som jag tidigar i tråden skrivit 3-PW sen en SW. Men jag vet inte vad den ligger på för loft Vill köpa en wedge som är lite mer vinklad. Vet inte om jag behöver 56 eller 60. Köper jag 60 är jag i alla fall garanterad att det är en brantare klubba.

Tänkte köpa en Cleveland 900 RTG. Finns i 52, 56 och 60.
Citera
2009-08-29, 09:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
150-160 med pitchen är ganska brutalt. Men en 120-130 kan jag definitivt lyckas nå med den.

Ska snart in och köpa en ny wedge. Har som jag tidigar i tråden skrivit 3-PW sen en SW. Men jag vet inte vad den ligger på för loft Vill köpa en wedge som är lite mer vinklad. Vet inte om jag behöver 56 eller 60. Köper jag 60 är jag i alla fall garanterad att det är en brantare klubba.

Tänkte köpa en Cleveland 900 RTG. Finns i 52, 56 och 60.

Åtminstone tidigare var en "vanlig" PW på 46 och SW på 56. Jag har dessutom en Gapwedge, GW, på 50 och en Lobwedge LW på 60. SW och GW Har jag ersatt med en Titleist Vokey 58 som tack vare sin fina sula kan spelas både som SW och GW.

Cleveland är bra saker.
Citera
2009-08-29, 12:19
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Åtminstone tidigare var en "vanlig" PW på 46 och SW på 56. Jag har dessutom en Gapwedge, GW, på 50 och en Lobwedge LW på 60. SW och GW Har jag ersatt med en Titleist Vokey 58 som tack vare sin fina sula kan spelas både som SW och GW.

Cleveland är bra saker.

Låter fint.
Vad tycker ni behövs mest om vi utgår från att jag har PW (46) och SW (56).
En gap (som jag fattade låg på 50') eller en lob på 60 då?

SW på 56 kan jag väl spela både som inspelsklubba och just i sanden. Det gör jag just nu i alla fall.
Citera
2009-08-29, 13:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Låter fint.

SW på 56 kan jag väl spela både som inspelsklubba och just i sanden. Det gör jag just nu i alla fall.

Då skulle jag definitivt ha valt en GW. Jag tycker glappet mellan SW och PW är alltfør stort, med fullswing skiljer det kanske 25-30 meter beroende på hur långt man slår såklart. Lobben är svårare att spela med, träffar man går den 60-70 meter, tar man den tunnt så går den 140 i knähøjd, bättre då att korta swingen med en SW. Egentligen tycker jag mest att man har nytta av den på det extrema närspelet när man har lite green att jobba med, har man møjlighet att chippa in istället med en annan klubba så är det nästan alltid ett säkrare alternativ.

Självklart kan du använda SW øverallt du tycker den passar, skillnaden mellan den och andra är oftast att sulan ser annorlunda ut før att den skall gå bra genom sanden, vilket kanske påverkar om du (utom bunkern) ligger på lera, grusväg eller andra områden som antingen inte har gräs eller att det är extremt kortklippt.

Tycker jag.
Senast redigerad av Gromgutten 2009-08-29 kl. 13:59.
Citera
2009-08-29, 14:22
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Då skulle jag definitivt ha valt en GW. Jag tycker glappet mellan SW och PW är alltfør stort, med fullswing skiljer det kanske 25-30 meter beroende på hur långt man slår såklart. Lobben är svårare att spela med, träffar man går den 60-70 meter, tar man den tunnt så går den 140 i knähøjd, bättre då att korta swingen med en SW. Egentligen tycker jag mest att man har nytta av den på det extrema närspelet när man har lite green att jobba med, har man møjlighet att chippa in istället med en annan klubba så är det nästan alltid ett säkrare alternativ.

Självklart kan du använda SW øverallt du tycker den passar, skillnaden mellan den och andra är oftast att sulan ser annorlunda ut før att den skall gå bra genom sanden, vilket kanske påverkar om du (utom bunkern) ligger på lera, grusväg eller andra områden som antingen inte har gräs eller att det är extremt kortklippt.

Tycker jag.

OK.
Klubban jag är intresserad av fanns ju som 52a. Det kan man räkna som en GW väl?

Ja, jag har också fattat det som att Sanden har en annorlunda sula. Den skiljer sig ofta mot gapen och lobben också alltså? Om jag har PW till ca 100 m slagen och sedan en GW till 100-. Klarar jag mig då? SW kan jag ju spela i bunkern och runt greenen enbart, om jag vill.
Citera
2009-09-01, 20:02
Medlem
SureBets avatar
fråga: får man spela på alla banor när man har 36+? inte officiellt handicap alltså..?
Citera
2009-09-02, 22:08
Moderator
Gromguttens avatar
Tog bort lite prat som inte passar in i tråden, fokus är aldrig vem den som postar är i verkligheten även om man kan vara duktig och lista sig fram till det (eller att ledtrådarna gør det enkelt).

/Mod
Citera
2009-09-02, 22:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
fråga: får man spela på alla banor när man har 36+? inte officiellt handicap alltså..?

Nej, det bestämmer klubben på banan själv.

Se på golf.se om det står några speciella regler før spel där eller ta kontakt med banan innan du drar dit. Ett knep kan vara att spela tillsammans med två med lägre hcp och att de kan gå i god før dig. Orsaken till begränsningen är ju att inte tempot skall bli før lågt eller att banan skall ta skada før att høghandikapparen helt vet hur hæn skall gøra.

Samtidigt skall du ha klart før dig att klubben vill ha dina pengar så om du bara beter dig fint och undviker lørdag førmiddag eller andra täta tider så kan det nog gå bra.
Citera
2009-09-02, 23:48
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Låter fint.

PW brukar ligga på 48 har jag iaf för mig.

Men, jag tycker du ska köra både 52graders och 60
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in