Citat:
Ursprungligen postat av
Swerox
Vad var det dom tyckte var dåligt? Även om han kanske har tagit sig lite vatten över huvudet(10 000 timmar lär inte räcka för att nå dit han vill) så tycker jag hans satsning verkar väldigt seriös.
De håller lite liknande spår som mig - 10.000 timmar räcker inte dessutom är det inte bara att göra 10.000 timmar. På svenska tror jag det heter "betingad träning", du tränar, söker ett fel, hittar felet, börjar om träningen från start med ett tillrättat fel.
Personligen håller jag kvar på mitt - från det att han räknade 6 timmar sponsorgolf till sina 10.000 timmar så dog intresset helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Langsdale
Tack för svar. Läser rätt ofta i tråden men jag har inte så mycket att komma med så därför skriver jag aldrig men vet att du är den som kommer med vettiga råd här. Jag kör just nu med Ben Hogans järnset men ska uppdatera mig då jag aldrig har tagit golf seriöst men senaste året har jag verkligen fått smak för denna sport. Järnsetet jag kör med är begagnat så jag vet inte om det är för nybörjare som mig eller om det är för mellan/låg-hcpare. Så behöver råd inför mig första köp av nya klubbor, eller du/ni kanske tycker jag borde köra vidare på mitt set och laga min trasiga klubba eller köpa EN ny bara. Eller ska jag köpa nytt nybörjarset? Jag får alltid bismak i munnen när jag läser/hör nybörjare i något jag ska köpa. Men när det gäller golf vet jag inte mycket vad man ska gå efter så det kanske bara är en fördel att köra med nybörjarklubbor även om man börjar klättra ner mot 20-strecket i hcp?
Har du ett äldre set klubbor eller till och med ett så pass gammalt som ett Hogan-set, då är det bara lagning som gäller. Problemet du kommer ha är att det inte finns någon "Järn 7" längre - nästan alla tillverkare har egna speccs på sina klubbor och speciellt jämfört med ett flera år gammalt set.
Tycker du däremot att golfen är intressant och du har spelat dig ner närmare 20 i HCP så bör du leta efter ett modernt set. Faktum är att det kan ge dig flera meters längd och kontroll bara rakt av hyllan. Håll dig borta från nybörjarset bara (annars lär du behöva byta klubbor nästa säsong igen). Kika på de klubbor som är lite mitt i mellan som jag kallar det, spelbara men fortfarande mycket förlåtande. Cobra AMP Cell t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
hysch
Jag och en vän har diskuterat en sak vad det gäller att "klämma sig in" i en boll.
Om man kommer på i sista minuten att det fan vore trevligt med lite golf och finner att startidsschemat är smockat sånär som på en tvåboll som går ut vid en bra tid. Är det helt förfärligt av oss att klämma oss in i den här bollen? Min polare beter sig nämligen som att det var det sjukaste man skulle kunna göra!
Vad tycker ni? Hur skulle ni reagera om några klämde sig in i er boll som i fallet jag beskriver? Även om jag/ni går med (klämmer sig in) själv i en t ex två-boll? Hur ser ni andra på det här?
För övrigt är jag inte den som är den och har bokat in mig och polaren på starttiden och han får tycka att jag må vara hur socialt missanpassad han vill...
Puss
Tror det där beror på när man började spela golf. För bara ett par år sen vart man hur överraskad som helst om man inte fick två okända att gå med då man bokade en ti med bara två spelare. Golf är en sport som har valts att utövas i fyrbollar och alla golfspelare bör vara medvetna om detta.