2013-07-16, 21:51
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ska beställa en Cobra AMP Cell driver från UK som måste komma innan 28 juli. Någon som har erfarenhet av en sida där frakten garanterat inte tar längre än 10 dagar? Har tittat på Snaintongolf, Clubhousegolf mfl. Vilken tar kortast tid?
Golfbuyitonline brukar ta 4-5 dagar för mig!
Citera
2013-07-16, 22:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Skulle avråda från det.. Har bara hört en massa konstigheter därifrån. Tror du mig inte kan du googla

Jag har beställt därifrån fyra gånger. Det brukar funka fint - och den som strulat lite, som nu senast, har varit jag.
Citera
2013-07-17, 00:58
Medlem
Puckotts avatar
Jag har beställt golfstoreeurope och det fungerade bra. Visst tog det lite längre tid än om man hade beställt ifrån sverige (kanske tog 7-10 veckodagar). Det enda problemet var att ett paraply saknades. Mailade dom angående det och fick som svar att dom hade missat att maila mig om att det var slut. Jag fick istället välja mellan pengarna tillbaka eller en "gift voucher" på någon hundring extra.
Citera
2013-07-17, 10:48
Medlem
Slav3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VKTR92
Tackar!

lite ironiskt nog, men hittade mest positiva saker. några har skrivit leveranstiden bara, men i studenttider så är priset viktigare.
Ja då är det bara att köra! SKriv gärna här sen om allt från leveranstid till kontakt med personal osv
Citera
2013-07-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clevelander
Brukar ni pegga upp bollen på par-3 hål, när ni slår ut med
Järn? Jag prövade att slå utan pegg och lyckades faktiskt få mer kontroll och bättre längd på slagen! Hur
Hur gör ni?

Jag peggar aldrig när jag ska slå med järnen.Efter flera sockets, duffar mm så har det väl satt sig i skallen.Jag känner mig mycket säkrare utan peg och därför slår jag väl oftast rätt bra med järnen på utslagen.
Citera
2013-07-17, 12:54
Medlem
Om jag slår med 2 wedgar, en 60/08 och en 60/12. Kommer bollen rulla liknande på greenen, eller beter dom sig lika ?
Citera
2013-07-17, 17:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Clevelander skrev

Brukar ni pegga upp bollen på par-3 hål, när ni slår ut med
Järn? Jag prövade att slå utan pegg och lyckades faktiskt få mer kontroll och bättre längd på slagen! Hur
Hur gör ni?

Peggar alltid.
Citera
2013-07-17, 17:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Är det någon som har testat en sådan här? http://www.callawaygolf.com/global/s...type-jarn.html eller en Titleist 712U Forged?

Jag antar att många kommer att använda sådana istället för driver när det drar igång på Muirfield i morgon.
Citera
2013-07-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Om jag slår med 2 wedgar, en 60/08 och en 60/12. Kommer bollen rulla liknande på greenen, eller beter dom sig lika ?

Det som skiljer dom wedgarna du beskrev är bouncen. Ju brantare du slår på bollen, desto mer bounce behöver du teoretiskt sett. Tenderar du att slå upp stora sorkhål med dina wedgar så kör du på 60/12, om du däremot sveper upp bollarna så funkar 60/08. Tänkte du använda wedgen ifrån bunkrar också så hade jag nog valt den med lite mer bounce.
Citera
2013-07-17, 19:19
Medlem
Någon som ska spela Siljan eller Norrporten open?
Citera
2013-07-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterhank
Det som skiljer dom wedgarna du beskrev är bouncen. Ju brantare du slår på bollen, desto mer bounce behöver du teoretiskt sett. Tenderar du att slå upp stora sorkhål med dina wedgar så kör du på 60/12, om du däremot sveper upp bollarna så funkar 60/08. Tänkte du använda wedgen ifrån bunkrar också så hade jag nog valt den med lite mer bounce.

Jag vet hur skillnaden är men får jag mer spinm från högre bounce ? Om ja, då borde den rulla olika också ?

Står jag 10 meter från pinnen i ruff och måste slå 5-7m för att komma över en bunker, då vill jag ha en hög boll som stannar snabbt.
Citera
2013-07-17, 21:45
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Har börjat fått jätte problem med drivern nu, slicear nästan varje gång jag slår ut på Te, står jag på ranchen får jag aldrig slice. Är det någon som har haft samma problem, hur fick ni bort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in