Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Hade först problem med att jag höll för hårt med högra handen sen med vänstra handen men nu så är ingetdera ett problem längre.
Har lite ont i muskler än så länge från golfandet och tror jag måste köpa en sån där vagn för ryggen gillar inte sättet jag bär bagen tror jag.
Grundslaget känns inte riktigt likadant varje gång jag spelar utan det verkar bero på vilka muskler och hur mycket de gör ont, det bör fixa sig till slut.
Finns det nått trick/metod som får igång pulsen på en runda(förutom hole in ones,riktigt oväntade fina slag, etc)?
Gymmar du något eller konditionstränar och stretchar du alltid vid rundor/uppvärmning inför rundor?
Att gymma är ju alltid bra iofs, kanske då helst i förbeyggande syfte, och mjuka upp kroppen. Jag hatar att vara på Gym, tycker det är exakt hur tråkigt som helst...tyvärr. Jag försöker dock promenera tidigt på Våren så man inte har slut på energi efter 12-13 hål, plus att stretcha före och efter.
Att "få igång pulsen" är väl olika från person till person. Jag tycker om att spela om en korv/lunch eller bara en glass...huvudsaken man lirar om nått så att det finns ett spänningsmoment i spelet...plus att det är jävligt förnederande och pröjsa

Sen finns det ju en hel drös med spelformer;
* Foursome
* Greensome
* Scramble
* Match
* Köpenhamnare
* Snöret...tror jag det heter, där du får ett snöre lika långt som ditt HcP och sen får du klippa av det om du vill få lättnad...brukar va rätt skoj
Sen kan man ta med sig ex 3 klubbor som du bara får använda under rundan...kan bli väldigt intressanta slag. Nån polare till mig hade lirat nån tävlig där du fick kasta en gång/hål...vilket oxå kan va lite kul.