2013-03-26, 17:04
Medlem
Har nu fått min Callaway Diablo Edge Tour-hybrid och den känns underbar.

Behöver dock ett par skor också. Vad har ni att säga om dessa? http://www.dormy.se/golfskor-144/foo..._53264m-107246
Citera
2013-03-26, 19:45
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Har två saker att säga, först: fan vad skönt att Tiger är tillbaka som världsetta! Det är helt enkelt där han hör hemma, i mina ögon är det Woods som är Mr.Golf.

Andra: gick in på blocket igår lite slumpartat och hittade en 18-gradig Callaway Diablo Edge med stiffskaft alldeles granne med där jag bor för 400:- som jag nu har köpt. Någon som har spelat med den här modellen som kan säga vad den tycker? Har googlat runt lite och mestadels hittat bra kritik. Är tänkt att ersätta min järn4/järn5. Har dock aldrig slagit med en hybrid förut.

Vet inte riktigt vad du kör med för järnklubbor, men att ersätta J4/J5 med en 18* hybrid känns jobbigt.
Min J4 är 24* och J5 27*. Blir ett stort glapp från J6 till hybriden. Bara en tanke.
Citera
2013-03-27, 10:49
Medlem
Kritstrecksrandigts avatar
Citat:
Har nu fått min Callaway Diablo Edge Tour-hybrid och den känns underbar.

Behöver dock ett par skor också. Vad har ni att säga om dessa? http://www.dormy.se/golfskor-144/foo..._53264m-107246

Glappet mellan klubborna blir nog lite väl stort, men kan rekommendera FJ Sport, skön för en billig peng. Vill du däremot ha någonting som är jävligt skönt rekommenderar jag FJ XPS-1, fula som stryk men riktigt sköna!
Citera
2013-03-27, 13:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Glappet mellan klubborna blir nog lite väl stort, men kan rekommendera FJ Sport, skön för en billig peng. Vill du däremot ha någonting som är jävligt skönt rekommenderar jag FJ XPS-1, fula som stryk men riktigt sköna!

XPS-1an kan jag tyvärr inte rekomendera, trots att jag sålt skon (och dess föregångare SYNR-G).
Den är väldigt bekväm men för priset de kostar slits de alldeles för fort och jag har haft en hel del reklamationer på just de skorna.

FJ Sport är betydligt mer prisvärd om man gillar utseendet, personligen hade jag föredragit FJ Contour som är snäppet billigare och minst lika bra.
Citera
2013-03-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
XPS-1an kan jag tyvärr inte rekomendera, trots att jag sålt skon (och dess föregångare SYNR-G).
Den är väldigt bekväm men för priset de kostar slits de alldeles för fort och jag har haft en hel del reklamationer på just de skorna.

FJ Sport är betydligt mer prisvärd om man gillar utseendet, personligen hade jag föredragit FJ Contour som är snäppet billigare och minst lika bra.

Fick XPS-1an för 1250:-, har dock inte märkt av något särskilt slitage, förutom spikesen men dom slits ju snabbt på alla mina skor.
Citera
2013-03-27, 17:43
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritstrecksrandigt
Fick XPS-1an för 1250:-, har dock inte märkt av något särskilt slitage, förutom spikesen men dom slits ju snabbt på alla mina skor.

1250 är de helt klart värda.
Jag har slitit ut ett par varje säsong de tre senaste säsongerna. Och det är underkänt så det smäller om set för ett par skor som kostar3000 i fullt pris. Jämfört tex med ett par icon jag har med fyra säsonger på nacken som kostar lika mycket.
Citera
2013-03-27, 18:00
Medlem
Citat:
1250 är de helt klart värda.
Jag har slitit ut ett par varje säsong de tre senaste säsongerna. Och det är underkänt så det smäller om set för ett par skor som kostar3000 i fullt pris. Jämfört tex med ett par icon jag har med fyra säsonger på nacken som kostar lika mycket.

Jag sliter lätt ett par skor/ säsong, kan dock tilläggas att jag spelar minst 18 hål och tränar 2-3h/ dag. Så det räknar jag med, får se hur dom presterar i sommar.
Citera
2013-03-27, 22:08
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Tänk om man hade denna ball flight:
http://www.youtube.com/watch?v=0LsvwnGVblc

Så vackert. Men jag antar att det inte bara beror på Hogans sving utan också dåtidens utrustning.
Citera
2013-03-27, 22:36
Medlem
Ska spela greensome-tävling den 19 maj och på hemsidan står det "Lagets gemensamma spelhandicap är summan av följande: spelare med lägst spelhandicap reduceras till 60 % och spelare med högst spelhandicap reduceras till 40 %". Vad menas? Har aldrig spelat partävling förut och vet inte hur man räknar ihop handicapet.
Citera
2013-03-28, 12:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ska spela greensome-tävling den 19 maj och på hemsidan står det "Lagets gemensamma spelhandicap är summan av följande: spelare med lägst spelhandicap reduceras till 60 % och spelare med högst spelhandicap reduceras till 40 %". Vad menas? Har aldrig spelat partävling förut och vet inte hur man räknar ihop handicapet.

Ni är två spelare som har ett spelhandikapp (efter slopen alltså).

Om vi som exempel säger att du har 20 i SHCP och din partner 10 i SHCP så har du alltså högst.
Därför räknas endast 40% av dina slag (8 slag) och 60% av din partners (6 slag) och det blir då erat spelhandicap i lag - i detta fall 14.

Men bry dig inte om det, GIT och tävlingsledning ska lösa allt vad sånt heter så se bara till att scorea lågt brutto
Citera
2013-03-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ni är två spelare som har ett spelhandikapp (efter slopen alltså).

Om vi som exempel säger att du har 20 i SHCP och din partner 10 i SHCP så har du alltså högst.
Därför räknas endast 40% av dina slag (8 slag) och 60% av din partners (6 slag) och det blir då erat spelhandicap i lag - i detta fall 14.

Men bry dig inte om det, GIT och tävlingsledning ska lösa allt vad sånt heter så se bara till att scorea lågt brutto

Jaså, det var inte svårare än så!

Ja för sjutton! Jag var med i två tävlingar förra året, kom sist den första och vann den andra Har för övrigt köpt två Vokey-wedgar nu, blev en 52/8 och en 56/11, tack för all hjälp
Citera
2013-03-28, 17:21
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Greensome är (enligt mig) inte alls lika skoj att spela som Irish Greensome.
I "vanlig" Greensome blir det mer taktik/fegspel i motsvarighet Irish när man kan chansa betydligt mer och det blir lite mer "hawaii-golf"

Så mitt förslag är:

* Spela safe
- Håll alltid en boll i spel.

* Känner du dig osäker, spela hellre fram istället för att sätta din partner i trubbel.

Plikten påverkar inte spelordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in