2013-06-24, 21:15
Medlem
Vad kostar medlemskap, spela hur mycket du vill under en säsong om du är runt 20-25 ? På din klubb då såklart.
Citera
2013-06-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Om det är yttersida på leading arm så är det till 90% säkerhet skapat av en flying elbow. Speciellt om du säger att du är nybörjare finns det en ganska stor risk att det är tekniks okunskap som gör att du inte riktigt levererar klubban som den bör eller följer med rörelsen. Observera däremot att detta är ett svingfel och troligen orsaken till att du får ont och inte vad vi kallar smärtan du får.

Okej, där ser man. Är det såhär jag gör då http://www.youtube.com/watch?v=pP9gFdEaQNY och det jag bör träna bort?
Du vet inte riktigt hur man själv kan göra för att få bort det eller är det ända rätta att kontakta klubbens pro?
Citera
2013-06-24, 22:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vad kostar medlemskap, spela hur mycket du vill under en säsong om du är runt 20-25 ? På din klubb då såklart.

3000 kronor - 1800 om du är student.

Citat:
Ursprungligen postat av chef1
Okej, där ser man. Är det såhär jag gör då http://www.youtube.com/watch?v=pP9gFdEaQNY och det jag bör träna bort?
Du vet inte riktigt hur man själv kan göra för att få bort det eller är det ända rätta att kontakta klubbens pro?

Jag får be så hemskt mycket om ursäkt - det skulle inte stå flying elbow, det skulle stå chicking wing (eller chicken winging).

http://www.mytpi.com/improve-my-game...hicken-winging

Där har du det.
Citera
2013-06-24, 22:43
Medlem
Citat:
3000 kronor - 1800 om du är student.

Vad kostar det för seniorer då, typ 40+ ?
Citera
2013-06-24, 22:58
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vad kostar det för seniorer då, typ 40+ ?

3000 kr - gränsen går vid junior. Alltså 21 år!
Citera
2013-06-24, 23:06
Medlem
Citat:
3000 kr - gränsen går vid junior. Alltså 21 år!

Det var billigt, här kostar det nästan dubbla om man är över 21år
Citera
2013-06-25, 00:11
Medlem
Citat:
Jag får be så hemskt mycket om ursäkt - det skulle inte stå flying elbow, det skulle stå chicking wing (eller chicken winging).

http://www.mytpi.com/improve-my-game...hicken-winging

Där har du det.

okej, tack så mycket för hjälpen!
Citera
2013-06-25, 08:25
Medlem
Behöver eran hjälp! Jag vill ha tips på hur man ska hålla ihop en hel runda. Blir så trött på att leverera par, par och par. För att sedan göra dubbel bogeys och värre. Har en stor tävling på gång. Vore kul och höra vad ni gör för att klara av leverera i 18 hål.
Citera
2013-06-25, 09:21
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R00kie
Behöver eran hjälp! Jag vill ha tips på hur man ska hålla ihop en hel runda. Blir så trött på att leverera par, par och par. För att sedan göra dubbel bogeys och värre. Har en stor tävling på gång. Vore kul och höra vad ni gör för att klara av leverera i 18 hål.

De två första sakerna är ganska självklara - flås och energi!

Har du inte konditionen att orka gå 18 hål och hålla dig någorlunda klar i huvudet så är det nästan kört för dig innan det börjat. Förutsatt att du faktiskt orkar så handlar det även om att hålla energinnivån i kroppen jämn och utan några "peakar". När jag spelade som mest var det mycket långsamma kolhydrater och vatten hela tiden. Dagar jag spelade 36 hål gjorde jag mig redo med en Red Bull och Snickers för att smälla i mig runt hål 14 andra varvet - blodsockret skjuter i höjden och man orkar stå ut de sista hålen även om kroppen är trött.

Rent psykologiskt är det ju en helt annan femma och som du säger finns det ju jobbigare och lättare delar på en runda. För vissa är det början, för andra är det slutet. Första steget för mig är att alltid göra en mycket ärlig spelplan - vart kan du göra birdies (undvik ordet ska/kommer inte eller andra ord som håller ganska negativ laddning och krav) vart är de svåraste hålen (inte enligt indx. på banan utan dig själv) där det kan vara okej med en bogey istället för ett par?

Missar händer alla - beroende på nivå kan det naturligtvis vara olika saker. Det viktiga är att du inte låter hjärnan rusa iväg, håll dig till din spelplan och din rutin inför varje slag trots att du precis gjorde en dubbel. Alldeles för många ser rundan som "förstörd" efter ett hål eller två som inte går bra.
Citera
2013-06-25, 12:22
Medlem
Slav3rs avatar
Hallå grabbar/kanske kvinnor?

Behöver en övning som hjälper mot öppet klubblad i träff. Det är inte åt mig själv men skulle vilja ha en bra video/övning som jag kan visa.
Citera
2013-06-25, 13:06
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Hallå grabbar/kanske kvinnor?

Behöver en övning som hjälper mot öppet klubblad i träff. Det är inte åt mig själv men skulle vilja ha en bra video/övning som jag kan visa.

Den övningen beror ju helt och hållet på vilken anledning klubbladet är öppet i träffen för.
Citera
2013-06-25, 13:35
Medlem
mustams avatar
Nån som beställt från golfstoreeurope?
Jäva segt o få hem grejorna. Jag spårar grejorna på parcelforce. Det har stått 2 dagar nu: Awaiting addressee's instruction. Någon som vet vad det betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in