Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Treamz har helt rätt i det jag menar. Jag har inget problem med klubbhuvudet, det har fått mycket gott omdöme från de som spelar med klubban så vitt jag vet, problemet är i skaftet.
Oavsett vad True Temper själva skriver för säljsnack så är Uniflex mjukare än regularskaft och kommer således skapa problem för dig. Ett skaft kan inte vara "mjukt och hårt" samtidigt. Möjligtvis tjänar du lite längd på lite mjukare skaft, men du kommer skruva bollen både höger och vänster på grund av att skaftet är för mjukt för din skull.
Det hade varit bättre för dig att köra på stiffskaft som kanske är för hårda men då skulle inte missarna på grund av utrustning bli lika farliga.
Okej, ja det låter ju tråkigt, men jag uppskattar din information du verkar besitta

Anledningen till köpet, är att jag nu spelar med ett halvsett Tommy Armour black scot, och jag upplever tommy armours järn som jättesköna att spela med. Slår alltid rakt, det har jag aldrig haft problem med, men jag önskar mer längd i mina slag.
Informationen jag fått om dessa klubbor ska passa mina krav, men det återstår ju som sagt att se. Lite info om mig, 175 cm lång, Har absolut ingen hög svinghastighet, och har hört från pros att inte spela med stiff skaft, vilket torde ses som en självklarhet i min situation, med tanke på kropp, erfarenhet etc.