2013-06-25, 13:55
Medlem
Har länge haft problem med att bollarna flyger höger om vart jag siktar. Jag slicear inte utan det blir en rak bollbana fast till höger om målet.

Beställde på skoj hem en så kallad swing tip. http://www.swingtip.com

Här kommer resultaten (av 10 svingar)
Impact zone
Sweet spot: 70%
Toe: 20%
Heel: 10%

Swing path
Square: 80%
Outside in: 10%
Inside out: 10%

Face angle
Open: 80%
Closed: 20%
Square: 0%

Problemet har alltså visat sig vara att klubbhuvudet är vinklat utåt i träffen, trots att jag kommer in square på bollen och träffar rent i sweetspot.

Hur ska jag göra för att "reparera" detta? Är det kanske mitt grepp det är fel på, alltså att jag håller snett eller för löst?
Citera
2013-06-25, 14:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Nån som beställt från golfstoreeurope?
Jäva segt o få hem grejorna. Jag spårar grejorna på parcelforce. Det har stått 2 dagar nu: Awaiting addressee's instruction. Någon som vet vad det betyder?

Har ingen aning - men efter att beställt en bag från dem till en kund i Sverige (Så går det när leverantören har slut) och tagit cirka 3 veckor för att få hit grejerna, däribland en mejlkonversation där de säger att de inte vet vart mitt paket tagit vägen - så tycker jag själv att de inte levererar sådär jättebra.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Har länge haft problem med att bollarna flyger höger om vart jag siktar. Jag slicear inte utan det blir en rak bollbana fast till höger om målet.

Beställde på skoj hem en så kallad swing tip. http://www.swingtip.com

Här kommer resultaten (av 10 svingar)

Problemet har alltså visat sig vara att klubbhuvudet är vinklat utåt i träffen, trots att jag kommer in square på bollen och träffar rent i sweetspot.

Hur ska jag göra för att "reparera" detta? Är det kanske mitt grepp det är fel på, alltså att jag håller snett eller för löst?

Ja det där svaret hade jag kunnat ge dig helt gratis
Citera
2013-06-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har ingen aning - men efter att beställt en bag från dem till en kund i Sverige (Så går det när leverantören har slut) och tagit cirka 3 veckor för att få hit grejerna, däribland en mejlkonversation där de säger att de inte vet vart mitt paket tagit vägen - så tycker jag själv att de inte levererar sådär jättebra.

Ja det där svaret hade jag kunnat ge dig helt gratis

Skulle du även kunna ge mig något tips på hur jag motverkar detta?
Citera
2013-06-25, 16:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Skulle du även kunna ge mig något tips på hur jag motverkar detta?

Får be om ursäkt över mitt lite halvspydiga svar.

Troligen är greppet en första punkt att attackera eftersom svingspåret verkar vara rakt men klubbhuvudet skevt. Hur många knogar ser du på vänster respektive höger hand när du greppar klubban?
Citera
2013-06-25, 18:48
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:

Nu blev jag orolig! Behöver ju min hybrid, den skulle sitta fint på de långa par 5;orna nu! Jag beställde en Custom Fitted driver och hybrid och det stod 10 dagar för märket (Callaway) att skicka dom till golfstoreeurope och sen 2-4 dagar för att skicka dom till mig...

Vad tror ni dom menar med: "Your Order Is Currently Being Processed By Our Warehouse Staff." ?
Att dom fått klubborna men inte skickat dom till mig än ?
Senast redigerad av Sebbee8 2013-06-25 kl. 18:59.
Citera
2013-06-25, 18:59
Medlem
Citat:
Får be om ursäkt över mitt lite halvspydiga svar.

Troligen är greppet en första punkt att attackera eftersom svingspåret verkar vara rakt men klubbhuvudet skevt. Hur många knogar ser du på vänster respektive höger hand när du greppar klubban?

På vänster hand ser jag tre knogar och på höger hand ingen knog. Är det högerhanden jag ska "vrida" in mer? Testade för en stund sedan på rangen och det kändes minst sagt olustigt. Men det är väl, som allt annat, en vanesak.
Citera
2013-06-25, 20:16
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Nu blev jag orolig! Behöver ju min hybrid, den skulle sitta fint på de långa par 5;orna nu! Jag beställde en Custom Fitted driver och hybrid och det stod 10 dagar för märket (Callaway) att skicka dom till golfstoreeurope och sen 2-4 dagar för att skicka dom till mig...

Vad tror ni dom menar med: "Your Order Is Currently Being Processed By Our Warehouse Staff." ?
Att dom fått klubborna men inte skickat dom till mig än ?

Att din order ligger längst ner bland lagerarbetarnas plocklistor. Alternativt att de har insett att de saknar någon del till din klubba och skickat efter den.
Citera
2013-06-25, 20:23
Medlem
Sjuntorparns avatar
jag behöver en ny klubba att använda efter driverutslagen när jag ligger på fairway. när det fortfarande är över 200 m kvar till green. nu använder jag 2 järnslag istället. är det en träklubba jag ska ha? vad är en "hybrid"? hybrid mellan trä och järn eller?
har putter+ järnset +wedgar + driver endast än så länge.
Citera
2013-06-25, 20:29
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Att din order ligger längst ner bland lagerarbetarnas plocklistor. Alternativt att de har insett att de saknar någon del till din klubba och skickat efter den.

Hoppas inte det
Citera
2013-06-25, 20:36
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
jag behöver en ny klubba att använda efter driverutslagen när jag ligger på fairway. när det fortfarande är över 200 m kvar till green. nu använder jag 2 järnslag istället. är det en träklubba jag ska ha? vad är en "hybrid"? hybrid mellan trä och järn eller?

En hybrid är som en mer lättspelad Fw! Som en blandning mellan järn och Fw och är till för alla oss som har problem med de längre järnen! För mig skulle denna klubba vara en hybrid på 18*, men jag vet inte hur långt du slår, du kanske måste köra en Fw istället.
Citera
2013-06-25, 23:25
Medlem
mustams avatar
Det löste sig. Fick hem ett brev på posten vilket det stod att schenker i halmstad har grejorna(bor ca 6 mil från där), och att jag var tvungen att ringa dom för att arrangera en dag dom skulle lämna grejorna/hämta. Dock förstår jag inte varför grejorna inte skickas direkt till mig.
Citera
2013-06-25, 23:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
På vänster hand ser jag tre knogar och på höger hand ingen knog. Är det högerhanden jag ska "vrida" in mer? Testade för en stund sedan på rangen och det kändes minst sagt olustigt. Men det är väl, som allt annat, en vanesak.

Då ska du börja med att vrida vänster hand mer vänster, prova med att bara se en knoge på vänster hand till att börja med. Det bör räta upp bollflykten lite grann, känns det konstigt är det bara ett bevis på att du är på väg åt rätt håll!

Annars får vi börja gå in på andra svingtekniska saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn

Sebbe8 förklarar vad en hybrid är bra. Hybriden är i kort sagt en hjälp att slå de långa järnen bättre.

Dock låter det som att du behöver en spoon alltså en trätre eller 15 graders träklubba för att slå 200 meter eller mer. Däremot ska jag nämna att det låter som att du inte egentligen behöver den, det finns liksom inte en klubba som kan göra dig säker att träffa green från 200+ meter. Jag skulle rekommendera en träklubba som steg ett i vilket fall, sen kanske en hybrid.

Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Det löste sig. Fick hem ett brev på posten vilket det stod att schenker i halmstad har grejorna(bor ca 6 mil från där), och att jag var tvungen att ringa dom för att arrangera en dag dom skulle lämna grejorna/hämta. Dock förstår jag inte varför grejorna inte skickas direkt till mig.

Samma sak hände mig. Fick höra att det vart levererat till ett postkontor 8 (!?) mil bort - undrar jag varför det postkontoret jag har här i stan inte funkar bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in