Citat:
Ursprungligen postat av
Hamton
På vänster hand ser jag tre knogar och på höger hand ingen knog. Är det högerhanden jag ska "vrida" in mer? Testade för en stund sedan på rangen och det kändes minst sagt olustigt. Men det är väl, som allt annat, en vanesak.
Då ska du börja med att vrida vänster hand mer vänster, prova med att bara se en knoge på vänster hand till att börja med. Det bör räta upp bollflykten lite grann, känns det konstigt är det bara ett bevis på att du är på väg åt rätt håll!
Annars får vi börja gå in på andra svingtekniska saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sjuntorparn
jag behöver en ny klubba att använda efter driverutslagen när jag ligger på fairway. när det fortfarande är över 200 m kvar till green. nu använder jag 2 järnslag istället. är det en träklubba jag ska ha? vad är en "hybrid"? hybrid mellan trä och järn eller?
har putter+ järnset +wedgar + driver endast än så länge.
Sebbe8 förklarar vad en hybrid är bra. Hybriden är i kort sagt en hjälp att slå de långa järnen bättre.
Dock låter det som att du behöver en spoon alltså en trätre eller 15 graders träklubba för att slå 200 meter eller mer. Däremot ska jag nämna att det låter som att du inte egentligen behöver den, det finns liksom inte en klubba som kan göra dig säker att träffa green från 200+ meter. Jag skulle rekommendera en träklubba som steg ett i vilket fall, sen kanske en hybrid.
Citat:
Ursprungligen postat av
mustam
Det löste sig. Fick hem ett brev på posten vilket det stod att schenker i halmstad har grejorna(bor ca 6 mil från där), och att jag var tvungen att ringa dom för att arrangera en dag dom skulle lämna grejorna/hämta. Dock förstår jag inte varför grejorna inte skickas direkt till mig.
Samma sak hände mig. Fick höra att det vart levererat till ett postkontor 8 (!?) mil bort - undrar jag varför det postkontoret jag har här i stan inte funkar bra...