2009-07-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle7
Jag skulle behöva en wedge. Har ni några tips och förslag?
När jag ligger på fairway 30-40 meter från pinnen på par 4 (händer ganska ofta att jag ligger där på två om jag spelar safe, hcp: 17,5) så får jag problem med vilket typ av slag jag ska slå. Sanden funkar inte bra. Den har ju en konstig sula i jämförelse med andra klubbor. Spelar ofta en pitch men det är alldeles för ostabilt. Händer att jag slår en låg järnsjua också men skulle vilja ha en wedge där jag kan svinga hyffsat högt och få fin höjd på bollen samt stopp på den.
När jag läste det blev jag medveten om att jag har samma lucka i teknikregistret. Letade lite och hittade den här teknikvideovideon för korta pitchar http://www.golf.se/extra/link/?modul...k_show&id=1255

Jag har en 60-gradare men har aldrig gillat att använda den, tycker att känslan är lite som att slå på de där lätta, ihåliga villaträdgårds-övningsbollarna.
Citera
2009-07-20, 16:49
Medlem
Kalle7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
När jag läste det blev jag medveten om att jag har samma lucka i teknikregistret. Letade lite och hittade den här teknikvideovideon för korta pitchar http://www.golf.se/extra/link/?modul...k_show&id=1255

Jag har en 60-gradare men har aldrig gillat att använda den, tycker att känslan är lite som att slå på de där lätta, ihåliga villaträdgårds-övningsbollarna.

Tack för den länken kompis.
Citera
2009-07-21, 16:22
Medlem
AlfredEinsteins avatar
Tips på klubbar?

Jag lirade väldigt mycket golf i min ungdom (13-18 år), men det var ca 10 år sedan, och sedan dess har jag spelat ca 5 rundor per år (hcp ~5,0).

Nu tänkte jag ta upp spelet mer frekvent igen, och behöver tips på banor i Malmö- eller Lund-området!

Namedropping ger inget - då kan jag lika gärna kika på golf.se, så motivera hemskt gärna förslagen...
Ett stort plus är om klubben är med i t.ex. sydpoolen.
Citera
2009-07-21, 22:06
Medlem
von_Ss avatar
Hej ärade FB-golfare! Jag har just spelat en halv runda på min hemmabana Dalsjö GK. Det gick enormt bra och jag fick ihop 25 poäng på 9 hål. Hur ska man hantera detta när man sänker sitt hcp? Är det 25*2 som gäller eller kanske 25+18?
Citera
2009-07-21, 23:01
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Hej ärade FB-golfare! Jag har just spelat en halv runda på min hemmabana Dalsjö GK. Det gick enormt bra och jag fick ihop 25 poäng på 9 hål. Hur ska man hantera detta när man sänker sitt hcp? Är det 25*2 som gäller eller kanske 25+18?

25+18= 43

Alltså sju bättre än ditt handicap, grattis.
Citera
2009-07-22, 16:30
Medlem
dwgs avatar
Hur full få man va på en golfbana?
Kom på tanken i dag på jobber. Om man skulle köra en lite beergolf tävlig
me polarna 1 öl per hål, kan nog bli roligt på slutet av rundan.

Tror ni att man skulle få göra det på pay and play bana?

Ännu roligare att hyra en bana en dag och köpa FB beergolf.
Massa fulla idioter på banan
Citera
2009-07-22, 18:01
Medlem
Kalle7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Hur full få man va på en golfbana?
Kom på tanken i dag på jobber. Om man skulle köra en lite beergolf tävlig
me polarna 1 öl per hål, kan nog bli roligt på slutet av rundan.

Tror ni att man skulle få göra det på pay and play bana?

Ännu roligare att hyra en bana en dag och köpa FB beergolf.
Massa fulla idioter på banan

Visst låter det jävligt roligt. Men det är knappast troligt att det är tillåtet på någon riktig bana. Kan sluta jävligt illa haha.
Citera
2009-07-22, 22:30
Medlem
Har en fråga om fadder rundor kan man gå rundorna själv och sen be någon med hcp att skriva på eller måste man gå med någon som har hcp? När man har gått rundorna vad gör man då skickar man in scorekorten till sin klubb?
Citera
2009-07-23, 15:46
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake740
Har en fråga om fadder rundor kan man gå rundorna själv och sen be någon med hcp att skriva på eller måste man gå med någon som har hcp? När man har gått rundorna vad gör man då skickar man in scorekorten till sin klubb?

Du behöver inte gå en runda änns. Ta hem nåra kort och skiv och låt nåra skriva på bara,
Om du inte orkar då allså. Roligare att gå.
Citera
2009-07-23, 20:38
Medlem
han solos avatar
Hur ska jag kunna bete mig som en vanlig människa på banan?

Lirar jag bra så är allt guld och gröna skogar. Men missar jag en halvenkel putt, ett inspel eller egentligen avd som helst, så leder detta till svordomar, klubbor vinandes i luften som landar 40 meter bort och helt enkelt ett äckligt beteende.
För några dagar sedan blev jag sjukt lack och drog iväg en boll med sand 100 meter åt fel håll och rätt i taket på klubbhuset. Några damer i 60 års åldern gick bara några meter nedanför huset.

Hur ska jag göra för att få band på mig?

Har lyckats få ett vrålande "KUKEN!!!!!!!!!!" till ett ansträngt väsande "KUUU...LAaaaa"

Lirar en del med min mor, hon skäms nog en del och blir även förbannad hon. Det är inte kul detta, hur fan ska jag göra?
Citera
2009-07-24, 16:02
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Hur ska jag kunna bete mig som en vanlig människa på banan?

Lirar jag bra så är allt guld och gröna skogar. Men missar jag en halvenkel putt, ett inspel eller egentligen avd som helst, så leder detta till svordomar, klubbor vinandes i luften som landar 40 meter bort och helt enkelt ett äckligt beteende.
För några dagar sedan blev jag sjukt lack och drog iväg en boll med sand 100 meter åt fel håll och rätt i taket på klubbhuset. Några damer i 60 års åldern gick bara några meter nedanför huset.

Hur ska jag göra för att få band på mig?

Har lyckats få ett vrålande "KUKEN!!!!!!!!!!" till ett ansträngt väsande "KUUU...LAaaaa"

Lirar en del med min mor, hon skäms nog en del och blir även förbannad hon. Det är inte kul detta, hur fan ska jag göra?

Känner igen mig Efter två puttar och en 8 fattigare så ler jag bara,
och vänder jag mig om och tänker på nåt annat.
Citera
2009-07-24, 19:41
Medlem
Recensera de golfbanor du har spelat

Hej,

Kul att se att så många här på FB spelar golf.

Själv driver jag en golf community som heter Tjango, se http://www.tjango.se

I klubbguiden (www.tjango.se/klubbguide) kan man som besökare skriva kommentarer/recensioner av alla Sveriges golfbanor.

Jag skulle vilja be alla golfare här om lite hjälp med att skriva omdömen och kommentarer av golfbanor ni har spelat.

Tack på förhand!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in