2010-06-20, 23:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAnnorlunda
Jag har precis kommit hem från Timrå GK

Hur gick det?
Citera
2010-06-21, 00:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Jag såg precis Dustin Johnson tappa åtta slag (tror jag det var) på tre hål under US Open, som medgolfare så skar det fan in i själen för stackaren. Hoppas han kan komma tillbaka någorlunda iallafall, men är man jagad av Woods, Michelson och Els så är man nog inte så kaxig själv....
Citera
2010-06-21, 08:27
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Hur gick det?

Nja, inte så bra som vi hoppats på, var så satans kallt, blåsigt och regnigt! Så det var svårt för alla..

Men nästa omgång är hemma och då kommer det gå bättre! Upsala ligger ca 20 slag före tvåan, vi ligger fyra, men satsar på att komma tvåa i år igen
Citera
2010-06-21, 12:52
Medlem
Per-Engdahls avatar
3dje rundan igår sen min 7 års comeback. Har 25 i HCP och gick på 37 pts med bl.a 5 par så det var en kul runda

Har driver (Cobra f1) men är osäker på om jag har stiff eller regular på skaftet. Kollade på dormys hemsida att de fortfarande har rea på f1 trä-5a men bara i regular skaft. Jag undrar om det gör något om jag köper 5an och kanske har annorlunda hårdhet på skaftet på drivern.. Kommer det messa upp min känsla hur jag skall slå på bollen med en träklubba?

Slår man längre med en trä-5 än med en järn 4? Har just nu j4-SW + driver och funderar på om en trä-5 vore något..
Citera
2010-06-21, 13:00
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
3dje rundan igår sen min 7 års comeback. Har 25 i HCP och gick på 37 pts med bl.a 5 par så det var en kul runda

Har driver (Cobra f1) men är osäker på om jag har stiff eller regular på skaftet. Kollade på dormys hemsida att de fortfarande har rea på f1 trä-5a men bara i regular skaft. Jag undrar om det gör något om jag köper 5an och kanske har annorlunda hårdhet på skaftet på drivern.. Kommer det messa upp min känsla hur jag skall slå på bollen med en träklubba?

Slår man längre med en trä-5 än med en järn 4? Har just nu j4-SW + driver och funderar på om en trä-5 vore något..

Du slår lite längre med en trä-5 och dessutom lite mer lättspelad för dig med tanke på ditt HCP. Nu vet jag inte hur snabb/hård svinghastighet du har, men skulle tippa på att det är regular du ska ha ändå. Efter några hål kan det bli väldigt kämpigt att få till raka slag med fairway-woodsen om dessa har stiff. Det kommer bara tvinga dig till att ta i mer ju tröttare du blir och det kan ju vara lite jobbigt.

Men prata med personal på närmaste dormy om vad som passar dig bäst.
Citera
2010-06-21, 13:09
Medlem
Per-Engdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Du slår lite längre med en trä-5 och dessutom lite mer lättspelad för dig med tanke på ditt HCP. Nu vet jag inte hur snabb/hård svinghastighet du har, men skulle tippa på att det är regular du ska ha ändå. Efter några hål kan det bli väldigt kämpigt att få till raka slag med fairway-woodsen om dessa har stiff. Det kommer bara tvinga dig till att ta i mer ju tröttare du blir och det kan ju vara lite jobbigt.

Men prata med personal på närmaste dormy om vad som passar dig bäst.

Tänka ha den för andra slag mot green och utslag på korta par 4 (240m). Slår ganska långt (drive 290m igår) så tror ej det är fel att ha stiff men frågan är om det är fel att ha en stiff och en regular.. Får kanske ta med drivern till dormyn och höra.
Citera
2010-06-21, 21:51
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl

Att ha olika styva skaft är absolut inga problem, och chansen är överhängande att du har regular på det skaftet du har i drivern. Det är faktiskt inte så svårt att ta reda på, brukar stå på skaftet Och som redan sagts så borde du slå trä5 lite längre än en järn fyra som också blir mer rättspela. Som du själv säger kan den också göra sig bra som utslagsklubba på vissa kortare hål.
Citera
2010-06-21, 23:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
Vafan är den här Rickie Fowler för stolle?
Citera
2010-06-22, 00:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vafan är den här Rickie Fowler för stolle?

Halv talangfull yngling ifrån USA va? Var dock länge sedan man hörde någonting om honom. Eller har jag missat något?
Citera
2010-06-22, 15:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Fick själv lite goda nyheter igår, verkar som jag kommer få en plats i serielaget efter att ha varit utfryst i närmare fyra år. De juniorer som var med och spelade nu i helgen hade lyckats gå på 86 slag i bästbollen och den enda av dem som var med i singel hade lycakts skjuta 92. Så förhoppningsvis ersätter jag denna människa, ska bli intressant i såfall. Aldrig spelat i det svenska seriesystemet förut, gissar på att det liknar det norska.
Citera
2010-06-22, 17:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Fick själv lite goda nyheter igår, verkar som jag kommer få en plats i serielaget efter att ha varit utfryst i närmare fyra år. De juniorer som var med och spelade nu i helgen hade lyckats gå på 86 slag i bästbollen och den enda av dem som var med i singel hade lycakts skjuta 92. Så förhoppningsvis ersätter jag denna människa, ska bli intressant i såfall. Aldrig spelat i det svenska seriesystemet förut, gissar på att det liknar det norska.

86 i bästboll är inte för jävla hett. Vilken division?

Jag och min kompanjon vann 2008 bästa bästboll båda omgångarna
Citera
2010-06-22, 17:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
86 i bästboll är inte för jävla hett. Vilken division?

Jag och min kompanjon vann 2008 bästa bästboll båda omgångarna

Ärligt talat har jag ingen koll på vilken divison klubben spelar i, troligtvis är den inte särskilt hög. Personligen tycker jag att bästboll på vilken serienivå som helst aldrig borde komma upp över ett par slag över par och då måste man ha spelat riktigt dåligt. Nåväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in