2020-04-24, 09:52
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Svårt att förstå folk som står 20min över bollen, har polare som gör det. Jag är tvärtom, står bakom bollen först för att bestämma vilket slag jag ska slå sen går jag bara fram å klipper till den.

Det ända tipset jag kan ge är att bestäm dig vilket typ av slag du ska slå vart du vill starta den sen går du fram å slår.

Jag har sett folk som står på tee, och i princip läst deras hemska tankar:
Citat:
Inte i skogen, inte i skogen...INTE i skogen

Hysteriskt komiskt...elakt ja, men smått komiskt
Citera
2020-04-24, 22:48
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golfback
Har senaste året utvecklat ett jobbigt tics där jag fastnar i min pre shot-rutin. Istället för att bara slå iväg bollen så "fastnar" jag över den och återgår till rutinen och upprepar den gång på gång. Jag greppar om, tittar upp, sätter ner klubben bakom bollen och ska slå till, men det går inte. Så jag upprepar det igen, och igen, tills det bara känns rätt. Hur mycket jag än vill gå upp och slå iväg den efter tre sekunder så går det inte. Det är som att hela jag låser mig.

Vet inte hur det här fick fäste, men har inte haft det tidigare trots att jag spelat en längre period.

Någon som haft något liknande och tagit sig ur det? Några tips? Märker att det går på polarnas nerver också då jag är långsam.

Träna på att träna in en ny pre-shot där du står max 2 sekunder över bollen innan du slår iväg den. Som flera andra redan har varit inne på, när du står över bollen så ska alla beslut redan vara fattade. Det enda du ska ha i skallen är att du ska slå iväg bollen.

Jag vet att det är svårt men tro mig, träning ger färdighet. Det är svårt att sätta ord på hur man ska träna för att få det att fungera men det här med att gå igenom, träna på och till slut hitta en pre-shot rutin som man är bekväm med gör golfspelet så mycket lättare och roligare när det väl fungerar igen.
Citera
2020-04-26, 22:09
Medlem
Fin vecka och härliga dagar ute på banorna. Spelat en hel del och formen är på väg åt rätt håll. (Singel-hcpare). Drivern och hybriderna är fortfarande skiftande kvalité medan järnen, framförallt från tee, är riktigt heta. Däremot har mina korta järnklubor, inkl wedgarna, börjat trilskas.

På rangen är jag nästan konstant 5 meter vänster medan ute på banan trycker jag bollen 5-10 meter höger om flagg, på mina korta järn. Provat lite annorlunda svingar, uppställningar och även att slå med draw, vilket inte är några bekymmer med långa järn. Men med de korta har allt knutit sig. Ingenting fungerar. Någon som hamnat i en sån här negativ loop och vill delge något revolutionerande tips?
Citera
2020-04-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Va tycker ni om Gamebook då boys?

En jädra fadäs. Varför kunde vi inte få fortsätta regga rundor i Ontag?

Tycker gamebook är det rörigaste som finns.
Citera
2020-04-30, 08:16
Moderator
Gromguttens avatar
Någon som testat Garmin Approach G80? Tänker mest på rangedelen, hur precis och relevant känns den? Är det värt att køpa om man redan har Golfshot och Garmin Golf på mobil och klocka?

https://www.golfshopen.no/laser-og-g...roach-g80.html

(køp i Norge, spara pengar...)
Citera
2020-05-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolibo

Otroligt frustrerande app men gillar konceptet så använder den ändå.
Citera
2020-05-01, 19:06
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolibo

Vad är det som är så rörigt? Använt gamebook i vad jag tror är 6 år nu och bara haft positiva tankar om den
Citera
2020-05-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Vad är det som är så rörigt? Använt gamebook i vad jag tror är 6 år nu och bara haft positiva tankar om den

Hade problem med att öht hitta till scorekortet och blev ständigt omkastad till olika speltyper. Ändock verkar det inte upp att göra hcp-justering i appen ännu. Så då kan jag likväl fortsätta med ontag, som är enklare för en som mig.
Citera
2020-05-03, 03:19
Medlem
Pinkuss avatar
Golftävling? Spelare tvingas avbryta -poäng?

Om en spelare på sista hålet tvingas avbryta pga en skada, hur räknas hans poäng då? Är han ute ur tävlingen eller kan han tilldelas poäng? Är det upp till varje enskild klubb/tävling?
Citera
2020-05-03, 03:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Om en spelare på sista hålet tvingas avbryta pga en skada, hur räknas hans poäng då? Är han ute ur tävlingen eller kan han tilldelas poäng? Är det upp till varje enskild klubb/tävling?

Spelar man inte klart så är det väl rätt solklart att man inte kan ta en bättre placering än någon som slutför?
Citera
2020-05-03, 03:47
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Spelar man inte klart så är det väl rätt solklart att man inte kan ta en bättre placering än någon som slutför?

Så då är man ute ur tävligen alltså? Eller hamnar automatiskt sist?

Edit. Det är väl inte alls solklart om man tex skrapat ihop mer poäng på föregående hål än någon som slutför. Jag frågar ju för att jag inte kan reglerna...
Senast redigerad av Pinkus 2020-05-03 kl. 04:17.
Citera
2020-05-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Så då är man ute ur tävligen alltså? Eller hamnar automatiskt sist?

Edit. Det är väl inte alls solklart om man tex skrapat ihop mer poäng på föregående hål än någon som slutför. Jag frågar ju för att jag inte kan reglerna...
Ditt resultat blir DNF (did not finish) och du får ingen placering. Du är ute ur tävlingen om du inte slutför den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in