2013-01-02, 10:58
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Treamz skrev

Totalrenoverade mitt rum häromdagen och hittade min HIO-boll liggandes på en hylla. Tänkte nu leta fram scorekortet och kanske rama in det men jag har inte den blekaste vad jag ska göra med bollen. Tänkte att jag kanske kan klyva den på mitten och limma fast den på tavlan? Eller svarva ett hål i ramen där den kan ligga eller något. Har ni några idéer?

Man kan ju alltid köpa ett HIO display case på ebay, om man nu vill spara den.

Jag såg att dormy reade ut 60 graders callaway wedgar med 0 i bounce. Är det en dålig idé att köpa en wedge med 0 i bounce?
Citera
2013-01-02, 13:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Man kan ju alltid köpa ett HIO display case på ebay, om man nu vill spara den.

Jag såg att dormy reade ut 60 graders callaway wedgar med 0 i bounce. Är det en dålig idé att köpa en wedge med 0 i bounce?

Spelar du på mjuka eller hårda banor? En riktigt hård bana kanske gör dt användbart men låter överlag som en klubba du kommer skapa problem med snarare än lösningar.
Citera
2013-01-03, 17:15
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Totalrenoverade mitt rum häromdagen och hittade min HIO-boll liggandes på en hylla. Tänkte nu leta fram scorekortet och kanske rama in det men jag har inte den blekaste vad jag ska göra med bollen. Tänkte att jag kanske kan klyva den på mitten och limma fast den på tavlan? Eller svarva ett hål i ramen där den kan ligga eller något. Har ni några idéer?

Jag har fixat en eklist som är c:a 20cm lång, där har jag limmat fast mina två HIO-bollar
Citera
2013-01-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag har fixat en eklist som är c:a 20cm lång, där har jag limmat fast mina två HIO-bollar

Smart idé, då skulle man kunna rama in scorekortet och sätta upp under också! Grattis till dubbla Hio:s
Citera
2013-01-03, 20:35
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Skryt lagom... turgubbe!

Citera
2013-01-04, 23:28
Medlem
Hur pass orolig för fejkklubbor bör man vara vid köp av nya klubbor från Ebay?
Citera
2013-01-05, 10:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Spelar du på mjuka eller hårda banor? En riktigt hård bana kanske gör dt användbart men låter överlag som en klubba du kommer skapa problem med snarare än lösningar.

OK! Tack! Bouncen på en sådan klubba borde väl vara 6-8 ungefär?
Citera
2013-01-05, 10:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
phofman skrev

Hur pass orolig för fejkklubbor bör man vara vid köp av nya klubbor från Ebay?

Om du kollar upp vem som säljer och vad den säljaren har för feedback så behöver man inte vara speciellt orolig. Det lönar sig ju så otroligt att köpa från ebay, särskilt om man köper begagnat från USA.
Citera
2013-01-05, 11:06
Medlem
Citat:
Om du kollar upp vem som säljer och vad den säljaren har för feedback så behöver man inte vara speciellt orolig. Det lönar sig ju så otroligt att köpa från ebay, särskilt om man köper begagnat från USA.

Okej, det låter säkert i så fall. Har du lust att göra en uppskattning för dessa klubbor?
http://www.ebay.com/itm/280939718597#shId

Tack för ditt svar!
Citera
2013-01-05, 11:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
phofman skrev

Okej, det låter säkert i så fall. Har du lust att göra en uppskattning för dessa klubbor?

Tack för ditt svar!

Chansen att dom skulle vara fejk är ju ultraminimal. USA-säljare med 36867 feedbacks, säkrare än så kan det nog inte bli.

Stort + också att dom skickar med USPS = Att posten sköter tullhanteringen. FedEx och liknande fraktbolag sköter tullhanteringen själva och tar ut extra avgifter för det.
Citera
2013-01-05, 13:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
OK! Tack! Bouncen på en sådan klubba borde väl vara 6-8 ungefär?

Det finns egentligen inget svar på den frågan - dels är det personligt, dels är det beroende på din sving samt vilket underlag du spelar på.

Personlig preferens när jag säljer en 60gradare däremot är att förespråka så mycket som möjligt, gärna 10-14 i bounce för att göra det så lätt som möjlgt att använda klubban både på gräs och speciellt i bunkern.

Citat:
Ursprungligen postat av phofman

Tack för ditt svar!

Garanterat kan du lita på att det är äkta klubbor, men har du läst speccen på klubborna? Uniflex-skaft till det klubbhuvudet får mig att undra hur du ser ut när du svingar
Citera
2013-01-05, 13:17
Medlem
Måste bara inflika här lite, var på Dormy här om dagen och spanade in Titleist 913. Så sjukligt fräscha Drivers har jag aldrig sätt, har en skadad handled för tillfället så kunde inte provslå dem men bara utseendet gjorde mig köpsugen. Tror dock inte att det är speciellt stor skillnad mellan 910 men...

Sen TM's R1 var inte alls någon hit enligt mig... Bara jag som tappar förtroendet för TM när de ska släppa 3-4 drivar per säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in