2019-03-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Haha.....och jag som tyckte att mina 60 registrerade 18-hålsronder förra året var mycket

Jag vet en kille som spelade över 160 ronder så jag är inte värst
Citera
2019-03-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag spelar cirka 120 stycken 18-hålsronder per säsong och det blir många träningspass också. Men vet inte om jag ser mig själv som beroende. Jag älskar golf helt enkelt.
Ett positivt beroende
Citera
2019-03-08, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dillchips2
Ett positivt beroende

Ja, det är väl så jag får se på saken!
Citera
2019-03-18, 22:54
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Har sett allt förutom Adventures in Golf. Detta ska jag kolla in direkt, tack!

Erik Anders Langs Skottland serie är fenomenal också

https://www.youtube.com/watch?v=_w-dshow8_M
Citera
2019-03-24, 21:22
Medlem
Jannebigplays avatar
Då var säsongspremiären avklarad! 10+ och kraftig sidovind på de flesta hålen i ett soligt Stockholm. Blev deppiga 12p på nio hål. Greenerna var lite hoppiga men både fairway och greenerna var förvånansvärt torra. Dock mycket blöt jord när man slog en torva.

Sjukaste dock är att all inomhus träning i simulator har förstört min sving. Träffar bollen bra men simulatorerna känner ju inte av sidoskruv så bra. Riktig hook har jag nu med järnen. Detta måste fixas till innan min resa till Spanien!
Citera
2019-03-26, 13:18
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Då var säsongspremiären avklarad! 10+ och kraftig sidovind på de flesta hålen i ett soligt Stockholm. Blev deppiga 12p på nio hål. Greenerna var lite hoppiga men både fairway och greenerna var förvånansvärt torra. Dock mycket blöt jord när man slog en torva.

Sjukaste dock är att all inomhus träning i simulator har förstört min sving. Träffar bollen bra men simulatorerna känner ju inte av sidoskruv så bra. Riktig hook har jag nu med järnen. Detta måste fixas till innan min resa till Spanien!

Samma sak här. Började med extrema hookar som kostade mig bollar. Hade 7p första 9 hålen följt av +2 sista nio (17p) vilket jag får vara nöjd med. Extremt blåsigt, kallt och usla greener. Ångrar såhär i vanlig ordning att jag inte övat någon puttning under vinterhalvåret. Under mina år som tävlingsgrabb vart målet 100 puttar i veckan och det blev resultat därefter när väl säsongen kom igång. Känner verkligen hur stroket svajar och självförtroendet bortblåst.. Blir till att träna så fort det börjat växa lite.
Citera
2019-03-28, 14:07
Medlem
Hoppas jag kan få hjälp av nån kunnig! Jag har en Titleist 915 3d driver. Det är en sådan som man kan byta ut vikten i klubbhuvudet med olika blytyngder som man skruvar fast. Man ändra då något som kallas cg (center of gravity). Originalvikten jag har är på 9 gram. Hur påverkas cg av mer eller mindre vikt och varför skulle det göra just min sving bättre? En kompis till mig byta till 14 gram (från 9 g) och påstod att han fick 10-15 m mer längd. Varför fick han det? Varför fick han det av att höja vikten istället för att sänka den? Vilka faktorer i svingen gör att man ska välja mer vikt eller mindre vikt? Många frågor men jag är nyfiken av det här ämnet
Citera
2019-03-31, 09:45
Medlem
Är det plikt om man droppar från axelhöjd eller är det omdropp utan plikt som gäller?
Citera
2019-03-31, 19:12
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77
Är det plikt om man droppar från axelhöjd eller är det omdropp utan plikt som gäller?

Det blir plikt om du slår iväg bollen efter feldropp. Annars är det bara att droppa om utan plikt om jag förstått det hela rätt.
Citera
2019-03-31, 22:20
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77

Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Det blir plikt om du slår iväg bollen efter feldropp. Annars är det bara att droppa om utan plikt om jag förstått det hela rätt.
Nja. Jag är ju tämligen säker på att dropp från högre höjd än knä är fullt tillåtet, finns ju ingen anledning alls att begränsa den saken.
Citera
2019-03-31, 22:39
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nja. Jag är ju tämligen säker på att dropp från högre höjd än knä är fullt tillåtet, finns ju ingen anledning alls att begränsa den saken.

Isåfall skiljer sig reglerna mellan touren och vardagslir. Fowler har blivit straffad för att han droppade från axelhöjd och spelade på bollen utan att ta om droppet. Löjligt kan tyckas då dom ju gjorde om mycket för att göra saker enklare. Bara sätta en lägsta gräns vid knät kan man tycka och vill man droppa från huvudhöjd så får man väl göra det?
Senast redigerad av ycwm 2019-03-31 kl. 22:45.
Citera
2019-03-31, 22:52
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Någon centimeter hit eller dit är inga problem men t.ex. en decimeters skillnad är inte okej, oavsett om det är högre eller lägre än knähöjd.

Spelar man på en boll som är droppad lägre eller högre än knähöjd och bollen spelas från lättnadsområdet så är det ett slags plikt.
Spelar man på en boll som droppas lägre eller högre än knähöjd och bollen spelas utanför lättnadsområdet är det spel från fel plats och innebär allmänna plikten (2 slag i slagspel).
Att droppa på ett felaktigt sätt är en s.k. "noll dropp" och räknas inte som en av de två droppningar som krävs innan en boll måste placeras.
Senast redigerad av Mclarengbg 2019-03-31 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in