2012-07-10, 20:58
Bannlyst
Jag är sjukt sugen på Cleveland Classic.

Alltså deras nya driver med lite old school look. Jävligt snygg och det är en driver jag skulle kunna ha många år framöver just pga looken. Passar mig perfekt.
Citera
2012-07-11, 21:48
Medlem
YO-M8s avatar
Hej! Tog mitt gröna kort precis innan vintern, så första rundan vart i våras.
Spelat ner mig på HCP 15 nu och spelar 80 rundor ganska jämt.
Känner verkligen att golf är min grej, men hur kan man gå vidare? Behöver
Man en tränare? Kan nån rekomendera någon? Vart ska man börja tävla? Är det på klubben eller kan man köra andra?

Mitt mål för i år är att komma ner runt HCP 11 för att till nästa år gå ner så lågt singel jag klarar av!
Citera
2012-07-11, 22:06
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8
Man en tränare? Kan nån rekomendera någon? Vart ska man börja tävla? Är det på klubben eller kan man köra andra?

Mitt mål för i år är att komma ner runt HCP 11 för att till nästa år gå ner så lågt singel jag klarar av!

ror din fråga passat bättre i den riktiga golftråden.

Men det enda som gäller för dig handlar om att träna, träna och träna ännu mer samtidigt som du ger dig ut och spelar tävlingar för att samla erfarenhet.

Tävla kan du göra på alla klubbar, vilket är att föredra. Bara träna på hemmaklubben skapar bara en falsk trygghet!
Citera
2012-07-11, 23:05
Medlem
InTheBacks avatar
Blir en miniupdate(Ist för att pma så skriver jag här):

Min sving börjar sitta riktigt bra spec utslagen som går både långt och med den "skruven" jag vill ha.

Börjat köra mycket puttning(15,20,25m + klockan(tack king, den har hjälpt)) och börjat lägga fokus på wedgarna(40m+) vilket är den enda delen jag är missnöjd med just nu.

Skaffat nya klubbor Mizuno MP63, som är en typ av bladklubbor. Inte vant mig 100% än eftersom "missarna" blir ganska mycket kortare än med en bra träff.

Nu nere på 8.9 gått mina senaste rundor(3st) runt ett 6 handikapp.

Börjat träna på en stinger som jag kan använda i vind.

Det var det! 4.5 here we come!!
Citera
2012-07-11, 23:15
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8

11 klarar du, bara å nöta.

Speciellt närspelet - He who rule the shortgame, collects the gold
Citera
2012-07-12, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Ska köpa ny driver. Det blir antingen Taylor Made Rocketballz eller Ping i20. Är det någon som äger dessa klubbor och kan berätta lite vad ni tycker om dom?

In the cold light of the day...

Så har jag sett flertalet polare försöka spela med Rocketballz & R11 drivers. Slutsats? Känns som att det är en klubba som du endera får lägga åtskilliga timmar på rangen eller inte investera i alls. Den är inte alls förlåtande, den ser och låter (!) svårspelad.

Jag vet att många av proffsen nyttjar dessa klubbor, och mina vänner är inga duvungar när det kommer till golf, men jag tror det är en klubba som ser bättre ut än den smakar. Tyvärr. Hade jag varit du hade jag nog fan gått på Callaway's träklubbor. Helt klart mer lättspelat!
Citera
2012-07-12, 08:35
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Blir en miniupdate(Ist för att pma så skriver jag här):

Min sving börjar sitta riktigt bra spec utslagen som går både långt och med den "skruven" jag vill ha.

Börjat köra mycket puttning(15,20,25m + klockan(tack king, den har hjälpt)) och börjat lägga fokus på wedgarna(40m+) vilket är den enda delen jag är missnöjd med just nu.

Skaffat nya klubbor Mizuno MP63, som är en typ av bladklubbor. Inte vant mig 100% än eftersom "missarna" blir ganska mycket kortare än med en bra träff.

Nu nere på 8.9 gått mina senaste rundor(3st) runt ett 6 handikapp.

Börjat träna på en stinger som jag kan använda i vind.

Det var det! 4.5 here we come!!

Kul att höra att du är igång igen!
Nu vill vi ha mycket mer uppdatering från din sida

Citat:
Ursprungligen postat av NegativSpiral
In the cold light of the day...

Så har jag sett flertalet polare försöka spela med Rocketballz & R11 drivers. Slutsats? Känns som att det är en klubba som du endera får lägga åtskilliga timmar på rangen eller inte investera i alls. Den är inte alls förlåtande, den ser och låter (!) svårspelad.

Jag vet att många av proffsen nyttjar dessa klubbor, och mina vänner är inga duvungar när det kommer till golf, men jag tror det är en klubba som ser bättre ut än den smakar. Tyvärr. Hade jag varit du hade jag nog fan gått på Callaway's träklubbor. Helt klart mer lättspelat!

Håller med angående R11 men inte RBZ, däremot är avkastningen enorm när du väl lagt ner den där träningstiden på rangen med R11an. Det är en driver som faktiskt går att kontrollera. Men man ska ju lägga ner de där timmarna också. (Och gilla ljudet)
Citera
2012-07-12, 17:34
Medlem
Funderar på en ny wedge. Har spanat in en wedge från Ping som jag tycker ser riktigt bra ut. http://www.dormy.se/wedgar-140/ping-...ome_wedger-411
Är dock lite orolig ifall den klubban är till för endast låghandicapade? Jag är en medelhandicapare och vill därför inte ha någonting alldeles för svårt.

Tack,

janssons87
Citera
2012-07-12, 19:11
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Funderar på en ny wedge. Har spanat in en wedge från Ping som jag tycker ser riktigt bra ut. http://www.dormy.se/wedgar-140/ping-...ome_wedger-411
Är dock lite orolig ifall den klubban är till för endast låghandicapade? Jag är en medelhandicapare och vill därför inte ha någonting alldeles för svårt.

Tack,

janssons87

Wedgar är ingen direkt skillnad på så oroa dig inte för det.
Citera
2012-07-13, 20:29
Medlem
Nu har jag en generell fråga som fler säkert undrar över.
Jag har hört av mina medspelare att man måste registrera 4 stycken rundor per år för att behålla sitt HCP. Gör man inte det så får man gå upp 2 i HCP.

Det jag undrar är om detta endast gäller 18-håls eller om det går lika bra med 9 hål? Jag spelar mest 9 hål själv då jag tycker att det räcker bra nu i början.

Så om någon vet hur det fungerar så får ni gärna rätta mig

Tack för svaren!

janssons87
Citera
2012-07-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Nu har jag en generell fråga som fler säkert undrar över.
Jag har hört av mina medspelare att man måste registrera 4 stycken rundor per år för att behålla sitt HCP. Gör man inte det så får man gå upp 2 i HCP.

Det jag undrar är om detta endast gäller 18-håls eller om det går lika bra med 9 hål? Jag spelar mest 9 hål själv då jag tycker att det räcker bra nu i början.

Så om någon vet hur det fungerar så får ni gärna rätta mig

Tack för svaren!

janssons87

Det där kan inte stämma? Det enda du ska passa dig för är om du ska vara med i en tävling så hör innan om du måste ha X antal handikapgrundade rundor innan start för att försöka förhindra handikappmygel.
Citera
2012-07-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Det där kan inte stämma? Det enda du ska passa dig för är om du ska vara med i en tävling så hör innan om du måste ha X antal handikapgrundade rundor innan start för att försöka förhindra handikappmygel.

Ok, tack för rättelsen.
Men 9-hålsrundor måste väl generellt också vara "golfrundor"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in