2012-10-04, 21:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muttesmutte
Ja kläder och skor verkar vara viktigare för de flesta :S

Ska nog ta och börja bygga eget istället :P

Visserligen är det ju inte så konstigt. Vi har ju maxat till allt vad regler tillåter i det mesta.
Citera
2012-10-04, 21:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Visserligen är det ju inte så konstigt. Vi har ju maxat till allt vad regler tillåter i det mesta.

Njae, det kommer ju ny teknik hela tiden. Regler brukar komma i efterhand. Som exempel Vokey Designs djupa groves.
Citera
2012-10-04, 21:56
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Njae, det kommer ju ny teknik hela tiden. Regler brukar komma i efterhand. Som exempel Vokey Designs djupa groves.

Frågar du säljare så är det klart att det händer massvis, men i praktiken är det annorlunda

Att de sen försöker komma runt reglerna, det är ju en kul katt och råtta lek som alltid går att följa.
Citera
2012-10-04, 23:26
Medlem
Iam-Varfors avatar
Någon som vet hur reglerna säger vid Irish Greensome, om den jag spelar med slår en drive och sen jag och min går oob spelar man då automatiskt på partnerns boll då eller måste jag slå en provisorisk?
Citera
2012-10-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Någon som vet hur reglerna säger vid Irish Greensome, om den jag spelar med slår en drive och sen jag och min går oob spelar man då automatiskt på partnerns boll då eller måste jag slå en provisorisk?

Mig veterligen behöver du inte ens slå ditt utslag om ni är nöjda med din partners utslag.
Citera
2012-10-06, 10:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Någon som har testat Adams Super Hybrid XTD?
Citera
2012-10-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Är också ute efter en ny bag eftersom trotjänaren börjar ge upp. Har kollat på samma bag som dig fast med sex dividers istället för 14, Pure-Lite 3.0, Golf Digest gav den guld i sitt lilla test. I övrigt har det varit svårt att hitta information om dessa bagar. Det jag gillar är förhållandevis låg vikt i kombination med vad som ser ut att vara en robust benkonstruktion.

Hoppas på en runda den här helgen, var nu två veckor sedan jag svingade en klubba. Abstinensen börjar smyga sig på, speciellt eftersom att förra året var det först i slutet av säsongen som spelet började sitta.

Har du lyckats bestämma dig angående golfbagen?

Jag beställde till slut denna:
http://www.118golf.co.uk/golf-bags-g...bd4pd14814.htm
Otroligt nöjd. Stabila ben, få men stora fack, vilket jag gillar. Gjord i syntetiskt läder, så den är riktigt enkel att torka av om man bryr sig om det. Kan varmt rekommendera denna!
Sen gillar ju jag utseendet väldigt mycket då jag gillar den stilrena traditionella looken över dom nyare med det där sportiga intrycket. Detta är helt klart den snyggaste standbagen jag någonsin stött på.
Citera
2012-10-08, 09:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83

Jag beställde till slut denna:
http://www.118golf.co.uk/golf-bags-g...bd4pd14814.htm
Otroligt nöjd. Stabila ben, få men stora fack, vilket jag gillar. Gjord i syntetiskt läder, så den är riktigt enkel att torka av om man bryr sig om det. Kan varmt rekommendera denna!
Sen gillar ju jag utseendet väldigt mycket då jag gillar den stilrena traditionella looken över dom nyare med det där sportiga intrycket. Detta är helt klart den snyggaste standbagen jag någonsin stött på.

Jag har nog inte sålt en bag som fått fler reklamationer än den där serien, lycka till
(Kan dock hålla med om att den är riktigt snygg)
Citera
2012-10-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag har nog inte sålt en bag som fått fler reklamationer än den där serien, lycka till
(Kan dock hålla med om att den är riktigt snygg)

Vad är det som krånglat?
Jag skulle kunna gissa på att det är "plastbrickan" som håller ihop bär-rämmarna. Är det så?
Har svårt att tänka mig det skulle kunna vara någonting annat.
Citera
2012-10-08, 14:02
Medlem
Citat:

Har inte slagit till på någon än, har ingen brådska egentligen så väntar något och hoppas på reafynd.
Är också inne på att skaffa en Taylormade-bag, https://www.golfsmith.com/images/310925.jpg
Tyvärr har jag inte hittat den i någon fysisk butik men av bilderna att döma ser den robust ut.

King-Nothing, har du några erfarenheter av den?
Citera
2012-10-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Har inte slagit till på någon än, har ingen brådska egentligen så väntar något och hoppas på reafynd.
Är också inne på att skaffa en Taylormade-bag, https://www.golfsmith.com/images/310925.jpg
Tyvärr har jag inte hittat den i någon fysisk butik men av bilderna att döma ser den robust ut.

King-Nothing, har du några erfarenheter av den?

Kollade på den. Finns på Stadium här i Luleå för 1000:-
Citera
2012-10-08, 15:34
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Vad är det som krånglat?
Jag skulle kunna gissa på att det är "plastbrickan" som håller ihop bär-rämmarna. Är det så?
Har svårt att tänka mig det skulle kunna vara någonting annat.

Oftast har det varit benkonstruktionen som har lossnat efter lite användande. Det finns en plastliknande skruv som håller fast benen i bagen ganska högt upp. Dessa verkar inte tåla att användas allt för mycket och hoppar ur lite som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in