2012-08-10, 00:32
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxen24
Okej intressant, så du hade också rost inuti din klubba och det var därför du fick ett nytt skaft?
mitt skaft gick av 4 centimeter från "bladet" så hade inget med rost att göra. Kunde förklarat det i mitt tidigare inlägg! Var helt enkelt en rot i ruffen som framkallade skadan. Jag förklarade exakt vad som hade hänt och påvisade även övriga köp jag gjort på dormy samt att jag kommer fortsätta använda dormy om jag blir nöjd med denna reklamation.
Citera
2012-08-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
Piteå golfklubb. Visst är eran bana finare än den här i Luleå? Jag har hört talas om den men aldrig spelat där. Jag blev djupt besviken över Luleå bana/banor. Har funderat på att besöka Piteå för att lira en dag.

Nu var det visserligen ett tag sedan du skrev ditt inlägg men jag förstår att du inte gillar Luleås bana...tråkig och tröga greener är min minnesbild. Jag vet inte om du har hunnit spela Piteås bana men den är klart mycket roligare. Första nio något enklare än de sista nio där du inte får vara alltför sned med utslagsklubban.
Frågan är dock om inte Bodens bana ändå är ytterligare ett snäpp vassare. Välskött och en rolig layout förutom möjligen hål 6 o 10 som går parallellt med varandra och är rätt lika. Du har ju inte speciellt långt att åka om du vill testa den banan. Om inte mitt minne sviker mig alldeles så brukar greenerna där vara riktigt snabba under hösten. Den banan är väl värd ett besök.
Citera
2012-08-10, 08:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayo
Nu var det visserligen ett tag sedan du skrev ditt inlägg men jag förstår att du inte gillar Luleås bana...tråkig och tröga greener är min minnesbild. Jag vet inte om du har hunnit spela Piteås bana men den är klart mycket roligare. Första nio något enklare än de sista nio där du inte får vara alltför sned med utslagsklubban.
Frågan är dock om inte Bodens bana ändå är ytterligare ett snäpp vassare. Välskött och en rolig layout förutom möjligen hål 6 o 10 som går parallellt med varandra och är rätt lika. Du har ju inte speciellt långt att åka om du vill testa den banan. Om inte mitt minne sviker mig alldeles så brukar greenerna där vara riktigt snabba under hösten. Den banan är väl värd ett besök.

Kan endast hålla med vad gäller Boden och höstgreenerna, en jävligt skoj bana också!
Citera
2012-08-10, 10:57
Medlem
Hallåhej!
Bytte nyligen ut mina king cobra oversize mot ett di11 set.
Tycker att bollarna går bra mycket högre än tidigare men att bollen rullar fan så mycket längre efter nerslag.. Är det ens möjligt eller det är bara inbillad överanalysering??
Citera
2012-08-10, 11:10
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Spelar idag en 910 D3 9.5 Aldila RIP 60 Stiff. Har lagt om min sving under året vilket ha medfört att jag är mycket säkrare med drivern. Dock har jag tappat i längd... 90 % av mina drives slår jag med en carry ca 240 m och totala länden 239 m

Har ni något tips på hur jag får lite rull?
Citera
2012-08-10, 11:44
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Spelar idag en 910 D3 9.5 Aldila RIP 60 Stiff. Har lagt om min sving under året vilket ha medfört att jag är mycket säkrare med drivern. Dock har jag tappat i längd... 90 % av mina drives slår jag med en carry ca 240 m och totala länden 239 m

Jag antar att det antingen är för blött eller att du får för mycket backspinn på dina bollar vilket gör att de går högt och spinner tillbaka vid landning. Lösningen är förmodligen att slå bollen med mindre backspinn, hur du gör det? Ingen aning
Citera
2012-08-10, 16:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

Låter som att du skapat en såkallad scoop med din driversving och att detta generera massvis med backspinn som dels dödar längden men även framåtspinnen när du landar. Hade varit intressant att se hur dina händer jobbar, det verkar som att din release måste få komma igång.
Citera
2012-08-10, 16:20
Medlem
Yo!

Tänkte sticka ner till Polen och spela golf men har inget grön kort. Är det någon som har koll på detta med grön kort utomlands osv. Har spelat massa golf i sverige men bara PP och tjuv-golf

Tack då.
Citera
2012-08-10, 16:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henning1_11
Yo!

Tänkte sticka ner till Polen och spela golf men har inget grön kort. Är det någon som har koll på detta med grön kort utomlands osv. Har spelat massa golf i sverige men bara PP och tjuv-golf

Tack då.

Åk dit, säg att du är medlem i en Svensk klubb. Betala. Spela.
Citera
2012-08-10, 17:07
Medlem
gifbryarss avatar
Om man har problem med järnklubborna 3,4,5 är en hybrid något att satsa på då? Eller ska man fortsätta nöta tills dom sitter? Jag har fått intrycket av att en hybrid är mer lämpad för tanter och pensionärer överlag? Stämmer det?
Citera
2012-08-10, 17:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Om man har problem med järnklubborna 3,4,5 är en hybrid något att satsa på då? Eller ska man fortsätta nöta tills dom sitter? Jag har fått intrycket av att en hybrid är mer lämpad för tanter och pensionärer överlag? Stämmer det?

Åk ut till en klubb och prova ut en klubba som passar just dig och din sving.
Spelar det egentligen någon roll om du har en hybrid, trä 7:a eller en annan klubba i bagen?

För visst är det roligare att vara på fairway än bakom en rot, i lingonriset eller inne i ett rävgryt?
Citera
2012-08-10, 17:16
Medlem
gifbryarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Åk ut till en klubb och prova ut en klubba som passar just dig och din sving.
Spelar det egentligen någon roll om du har en hybrid, trä 7:a eller en annan klubba i bagen?

För visst är det roligare att vara på fairway än bakom en rot, i lingonriset eller inne i ett rävgryt?

Du har så rätt så! Vi kör på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in