2013-03-12, 20:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Ja, det är som sagt ingen pull slice som börjar vänster och går höger, dock så är det inte alltid jag fadear eller slicear. Det är mest när jag slår 3 wood från gräset eller driver.

Hmm, då börjar det bli intressant.

När vi flyttar fram bollen i stancen bör bollen istälet ha en tendens att starta vänster och sen (kanske) svänga höger. Då gissar jag att du har en slide som vi inte kan se från DTL - och därför är infallsvinkeln brantare än den borde.
Citera
2013-03-12, 20:20
Medlem
YO-M8s avatar
Känns som att det är långt kvar tills säsongen drar igång igen... Men kan ju vara kul att se vad alla fb-golfare har för mål med säsongen 2013!?

Så, vad är ditt mål i år?
Citera
2013-03-12, 20:25
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8
Känns som att det är långt kvar tills säsongen drar igång igen... Men kan ju vara kul att se vad alla fb-golfare har för mål med säsongen 2013!?

Jag hoppas kunna komma ner och spela jämnt runt par igen, har varit väldigt ojämnt de två tidigare säsongerna. Så mycket närspelsträning bör det bli för min del.

För egen del då?
Citera
2013-03-12, 20:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Jag måste blir mer jämn i mitt spel, både den mentala biten och själva spelandet.
Tyvärr har jag en tendens att bli aningens för ivrig ibland och "gå för alla lägen som bara finns"

Träna mer (vilket tyvärr är så förbannat tråkigt)...men det ger resultat i slutändan.

Skjuta par på "mina tre lokala banor"...har lyckats göra det på hemmabanan endast.
HcP 5.1
...vilket jag känner mig rätt så trygg och bekväm med, jag behöver inte komma ner mer.
Citera
2013-03-12, 23:50
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:

Sänka mig så långt mycket jag kan, ligger på 32.4 efter 3 mån spel i slutet av förra säsongen.
Citera
2013-03-13, 00:20
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Sänka mig så långt mycket jag kan, ligger på 32.4 efter 3 mån spel i slutet av förra säsongen.

Väldigt lik min situation Jag siktar på att bli jämnare och skaffa ett närspel som kan kallas närspel och inte ren tur.
Citera
2013-03-13, 02:55
Medlem
Citat:

Började med golf i Maj förra året och spelade ner mig till 20 i hcp innan snön kom. Hoppas jag kan sänka mig en hel del detta året också! Spelade nästan varje dag förra sommaren och det blir nog samma sak i år Mitt mål är att fortsätta bli bättre, delta i fler tävlingar och att träna mer.
Citera
2013-03-13, 08:00
Medlem
Citat:

Startade min "golfkarriär" för 1,5 år (hade aldrig hållit i en klubba före det) sen och har 19.2 i hcp nu. Mitt mål är att komma ner till singel innan säsongen tar slut. Ett utmanande mål för min del. Men känner att jag vill försöka . Vägen dit då.
Bättre närspel och bättre precision i slagen. Har kvar en slicetendens med driver och trätrean som jag ska jobba bort under året. Ny customfitted driver gjorde verkligen susen för mig tillsammans med två lektioner kring förbättring av svingen. Känner att svingen sitter där men ovanan gör att bollträffen blir lite för olika...nöte nöta.
Citera
2013-03-13, 08:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogey-to-birdie
Startade min "golfkarriär" för 1,5 år (hade aldrig hållit i en klubba före det) sen och har 19.2 i hcp nu. Mitt mål är att komma ner till singel innan säsongen tar slut. Ett utmanande mål för min del. Men känner att jag vill försöka . Vägen dit då.
Bättre närspel och bättre precision i slagen. Har kvar en slicetendens med driver och trätrean som jag ska jobba bort under året. Ny customfitted driver gjorde verkligen susen för mig tillsammans med två lektioner kring förbättring av svingen. Känner att svingen sitter där men ovanan gör att bollträffen blir lite för olika...nöte nöta.

Håll dig på närspelsområdet om du vill skala av slag fort i den nivån du är på. Den mängd du måste träna på det långa spelet för att se en förbättring är enorm, vill du spara 3 eller 4 slag på det långa spelet är den enorm gånger fyra. Det kommer försvinna bollar för dig, försök bara spela smart på de långa spelet och det brukar kunna lösa sig. Lägg träningsfokus på chip/pitch ifrån 20 meter och in samt träna puttar på de avstånd du vanligast lämnar dig själv!
Citera
2013-03-13, 08:28
Medlem
Köpte för en tid sedan dessa http://clubmaker-online.com/feel.html och står i valet och kvalet om jag ska sätta dem på mina klubbor.

Har singelhandikapp men vet inte om jag behöver få så mycket mer fart i klubbhuvudet och det verkar vara det största försäljningsargumentet för greppen. Någon som testat dessa och kan komma med synpunkter??
Citera
2013-03-13, 08:40
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymtilldoden
Köpte för en tid sedan dessa http://clubmaker-online.com/feel.html och står i valet och kvalet om jag ska sätta dem på mina klubbor.

Har singelhandikapp men vet inte om jag behöver få så mycket mer fart i klubbhuvudet och det verkar vara det största försäljningsargumentet för greppen. Någon som testat dessa och kan komma med synpunkter??

Jag arbetade på en klubb som sålde dessa "Mirakel-grepp", funkar inte för fem öre om.
Du är bättre ute om du ändrar ditt eget grepp istället som ger bättre effekt på samma sätt.
Citera
2013-03-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag arbetade på en klubb som sålde dessa "Mirakel-grepp", funkar inte för fem öre om.
Du är bättre ute om du ändrar ditt eget grepp istället som ger bättre effekt på samma sätt.

Ja jag har ärligt talat aldrig upplevt att jag haft något problem med greppet ö.h.t. men fick dessa så jävla billigt att jag tänkte det kunde vara roligt att testa. Men ger de ingen effekt ser jag ingen anledning att slösa bort grepptejp osv på att få hålla i ett obehagligt grepp. Beställer Black Widow grepp istället

Tack så mycket för det snabba svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in