Förbannade demodagar!
Callaway - Ping - Mizuno - Wilson - Cobra var på besök på den lokala klubben idag.
Gick det efter min runda för att prova lite klubbor, skulle vilja uppgradera mig och fylla i "gapet" mellan J4 och trä5.
Provade lite träsjuor och träfemmor och hybrider runt 21-22 grader.
Dom jag fattade tycke för var Mizuno's träklubbor och Cobra's AMP Cell hybrid 3/4
Cobran tyckte jag var riktigt skön att slå med och är väl egentligen klubban jag är ute efter, för att kunna ha en chans till inspel när jag slagit snett från utslag och har ~165-175meter till greenen och bollen ligger lite tjockt.
Tycker bara att dom är så fula i dom färger som finns, hade varit fint ifall dom kom i svart
Fick även prova ut ett gäng drivers med launchmonitor och den jag faktiskt slog klart bäst med och blev som säljaren tyckte jag skulle köpa var fjolårets ZL encore som dom säljer ut nu för 2000kr.
Några fler som spelar med cobra-prylar här?
Riktigt bra bemötande av säljaren också!
Fick känslan av att han ville ge mig det material som passade mig bäst - och inte det allra senaste.
Blev inget köp på plats iaf men det gav en rejält med beslutsångest
I övrigt gick rundan upp och ner, riktigt fina inspel första nio och ett gäng riktigt fina slag från fairway - men dalarna mellan topparna är fortfarande djupa!