2013-06-01, 11:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlirare
Vilka är de bästa banorna i Östergötland idag? Har funderingar på att börja spela.

Kan tilläggas att jag läst Golf Digest ranking för 2010 i Sverige, men nu närmar vi oss sommaren 2013 och mycket kan ha hänt.

I Östergötland skulle jag säga Omberg alla dagar i veckan.
Citera
2013-06-01, 12:12
Medlem
Lyxlirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
I Östergötland skulle jag säga Omberg alla dagar i veckan.

Intressant Vilka andra klubbar är bra? Skulle vara kul att ha några att väga mellan.
Citera
2013-06-01, 12:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Intressant Vilka andra klubbar är bra? Skulle vara kul att ha några att väga mellan.

Har inte spelat allt för många klubbar i området Landeryd är nästan lika bra som Omberg men sen är stegen ner lite längre. Kika även på några av klubbarna i närheten av Mjölby, glömt namnen helt nu jag. Vadstena? Tror det är den jag personligen har mycket bra minne nifrån.
Citera
2013-06-01, 12:30
Medlem
Lyxlirares avatar
Citat:
Har inte spelat allt för många klubbar i området Landeryd är nästan lika bra som Omberg men sen är stegen ner lite längre. Kika även på några av klubbarna i närheten av Mjölby, glömt namnen helt nu jag. Vadstena? Tror det är den jag personligen har mycket bra minne nifrån.

Om Landeryd nästan är lika bra som Omberg känns det som ett ganska självklart val om man bor i centrala Linköping. Men det vore riktigt trevligt att testa de olika banorna runt om i länet.
Citera
2013-06-01, 13:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Om Landeryd nästan är lika bra som Omberg känns det som ett ganska självklart val om man bor i centrala Linköping. Men det vore riktigt trevligt att testa de olika banorna runt om i länet.

Då hade jag också valt Landeryd - men Omberg är garanterat värt åtminstone ett besök om året.
Citera
2013-06-01, 14:29
Medlem
Vad har ni att säga om Linköpings GK? Ska nämligen tävla där relativt snart.
Citera
2013-06-01, 17:45
Medlem
Theomans avatar
Citat:
Problemet när du slår så djupa torvor och träffar bollen bra är att du ofta skapar massvis med mycket mer spinn än om du träffat den med en mer flack infallsvinkel. Vilket i sin tur skapar mycket problem - t.ex. när du spelar när det blåser men du kommer även tappa mycket längd.

Ahaaaa, jag förstår!

Förra veckan så hade jag 130m in till green, det är en vanlig järn 9 för mig, men hade vinden in i ansiktet. Så jag slog järn 8 men bollen började lågt och steg och steg tills det föll rakt ner mot marken. Bollen till och med pluggades, kan det vara för jag slår ner på bollen så mycket?
Citera
2013-06-01, 17:52
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Ahaaaa, jag förstår!

Förra veckan så hade jag 130m in till green, det är en vanlig järn 9 för mig, men hade vinden in i ansiktet. Så jag slog järn 8 men bollen började lågt och steg och steg tills det föll rakt ner mot marken. Bollen till och med pluggades, kan det vara för jag slår ner på bollen så mycket?

Att bollen startar lågt för att sedan stiga mycket och till sist bara dö och falla rakt ner är ett klockrent tecken på mycket spinn - jag gissar att du även hörde bollen fräsa i luften.
Citera
2013-06-01, 19:45
Medlem
Jckssns avatar
Förbannade demodagar!

Callaway - Ping - Mizuno - Wilson - Cobra var på besök på den lokala klubben idag.
Gick det efter min runda för att prova lite klubbor, skulle vilja uppgradera mig och fylla i "gapet" mellan J4 och trä5.

Provade lite träsjuor och träfemmor och hybrider runt 21-22 grader.
Dom jag fattade tycke för var Mizuno's träklubbor och Cobra's AMP Cell hybrid 3/4

Cobran tyckte jag var riktigt skön att slå med och är väl egentligen klubban jag är ute efter, för att kunna ha en chans till inspel när jag slagit snett från utslag och har ~165-175meter till greenen och bollen ligger lite tjockt.

Tycker bara att dom är så fula i dom färger som finns, hade varit fint ifall dom kom i svart
Fick även prova ut ett gäng drivers med launchmonitor och den jag faktiskt slog klart bäst med och blev som säljaren tyckte jag skulle köpa var fjolårets ZL encore som dom säljer ut nu för 2000kr.
Några fler som spelar med cobra-prylar här?

Riktigt bra bemötande av säljaren också!
Fick känslan av att han ville ge mig det material som passade mig bäst - och inte det allra senaste.
Blev inget köp på plats iaf men det gav en rejält med beslutsångest

I övrigt gick rundan upp och ner, riktigt fina inspel första nio och ett gäng riktigt fina slag från fairway - men dalarna mellan topparna är fortfarande djupa!
Citera
2013-06-01, 20:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Förbannade demodagar!

Callaway - Ping - Mizuno - Wilson - Cobra var på besök på den lokala klubben idag.
Gick det efter min runda för att prova lite klubbor, skulle vilja uppgradera mig och fylla i "gapet" mellan J4 och trä5.

Provade lite träsjuor och träfemmor och hybrider runt 21-22 grader.
Dom jag fattade tycke för var Mizuno's träklubbor och Cobra's AMP Cell hybrid 3/4

Cobran tyckte jag var riktigt skön att slå med och är väl egentligen klubban jag är ute efter, för att kunna ha en chans till inspel när jag slagit snett från utslag och har ~165-175meter till greenen och bollen ligger lite tjockt.

Tycker bara att dom är så fula i dom färger som finns, hade varit fint ifall dom kom i svart
Fick även prova ut ett gäng drivers med launchmonitor och den jag faktiskt slog klart bäst med och blev som säljaren tyckte jag skulle köpa var fjolårets ZL encore som dom säljer ut nu för 2000kr.
Några fler som spelar med cobra-prylar här?

Riktigt bra bemötande av säljaren också!
Fick känslan av att han ville ge mig det material som passade mig bäst - och inte det allra senaste.
Blev inget köp på plats iaf men det gav en rejält med beslutsångest

I övrigt gick rundan upp och ner, riktigt fina inspel första nio och ett gäng riktigt fina slag från fairway - men dalarna mellan topparna är fortfarande djupa!

Säljer och spelar Cobra själv.

Fick min egen AMP Cell hybrid levererad i måndags och har i flera år letat efter en hybrid som jag känner mig bekväm med. Var väldigt skeptiskt för AMP Cellen då jag totalt avskydde Cobras AMP hybrid i fjol. Men efter leverans och 10 bollar insåg jag att det var klubban jag letade efter, kändes helt omöjlig att missa med och värdena jag får ut ur den i FlightScope är hur bra som helst. Det är en underbar liten klubba.

Jag har också ZLen från i fjol - pendlar lite mellan den och min nya AMP Cell driver. ZLen ger riktigt bra värden och är en bra klubba inget snack. Men personigen har jag aldrig gillat den modellen, vet inte vad det är men känslan finns inte riktigt där för mig även om jag slår den bra. Kan du dock få den för 2000 så är det ett kap. Med tanke på att modellen fortfarande tillverkas och i praktiken är samma klubba som egentligen går för 4000.
Citera
2013-06-01, 20:49
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Säljer och spelar Cobra själv.

Fick min egen AMP Cell hybrid levererad i måndags och har i flera år letat efter en hybrid som jag känner mig bekväm med. Var väldigt skeptiskt för AMP Cellen då jag totalt avskydde Cobras AMP hybrid i fjol. Men efter leverans och 10 bollar insåg jag att det var klubban jag letade efter, kändes helt omöjlig att missa med och värdena jag får ut ur den i FlightScope är hur bra som helst. Det är en underbar liten klubba.

Jag har också ZLen från i fjol - pendlar lite mellan den och min nya AMP Cell driver. ZLen ger riktigt bra värden och är en bra klubba inget snack. Men personigen har jag aldrig gillat den modellen, vet inte vad det är men känslan finns inte riktigt där för mig även om jag slår den bra. Kan du dock få den för 2000 så är det ett kap. Med tanke på att modellen fortfarande tillverkas och i praktiken är samma klubba som egentligen går för 4000.

Vilken färg valde du?
Har problem att välja vad jag vill kolla ner på.
Det känns som röd eller orange även om jag inte egentligen gillar någon av dom.

Det jag gillade var att den gick riktigt bra att slå både som jag slår längre järn, längre fram i stancen och även i mitten av stancen och slå mer neråt på bollen.
Iofs har jag inte spelat några hybrider innan så det kanske stämmer in på dom flesta.

Tyvärr skedde ju allt provande från rangemattor så hur den beter sig i lite tjockare gräs vet jag inte, men känslan är att det är betydligt trevligare att ha en sån i händerna än att försöka sig på ett slag med järn fyran.

ZLen kändes riktigt bra, säljaren sa att Cobra satt ner priset och det kommer gälla tills lagret är slut.
Har idag en Callaway Razr X Black som jag trivs ganska bra med, så den kommer mest troligt bli kvar. Men skatteåterbäringen kommer ju redan nästa vecka...

Ska kolla priset på den lokala golfshopen på hybriden, har köpt alla mina klubbor där.
Men 1300kr från england känns spontant som ett riktigt kap.
Citera
2013-06-01, 21:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Vilken färg valde du?
Har problem att välja vad jag vill kolla ner på.
Det känns som röd eller orange även om jag inte egentligen gillar någon av dom.

Det jag gillade var att den gick riktigt bra att slå både som jag slår längre järn, längre fram i stancen och även i mitten av stancen och slå mer neråt på bollen.
Iofs har jag inte spelat några hybrider innan så det kanske stämmer in på dom flesta.

Tyvärr skedde ju allt provande från rangemattor så hur den beter sig i lite tjockare gräs vet jag inte, men känslan är att det är betydligt trevligare att ha en sån i händerna än att försöka sig på ett slag med järn fyran.

ZLen kändes riktigt bra, säljaren sa att Cobra satt ner priset och det kommer gälla tills lagret är slut.
Har idag en Callaway Razr X Black som jag trivs ganska bra med, så den kommer mest troligt bli kvar. Men skatteåterbäringen kommer ju redan nästa vecka...

Ska kolla priset på den lokala golfshopen på hybriden, har köpt alla mina klubbor där.
Men 1300kr från england känns spontant som ett riktigt kap.

Jag har blått hela vägen - tycker det ger bäst intryck för mig personligen. Annars hade jag nog föredragit den grå - orange och röd litar jag inte riktigt på

Jag gissar att det är din lokala golfshop som har haft kvar någon av fjolårets ZL och säljer dem - som sagt exakt samma klubba men lite annat utseende om jag minns rätt.

Ska du köpa hybriden hade jag gått till klubbens shop och se om de kan göra något litet på priset (förvänta dig inte mycket, vi tjänar knappt något på att sälja klubbor längre) och du borde kanske få den för 1600 istället. Kan säga att man som shopägare/drivare uppskattar folk som väljer sin hemmashop före internet och personligen kan jag tänka mig att ge lite rabatt när folk är ärliga vid mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in