2011-08-12, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Har jobbat som banarbetare nu i två veckor och jag stör mig rikitgt jävla ordentligt på att golfare har så jävla lite tålamod. Luftade greenen häromdagen och hade kanske 1 min arbete kvar, då jag ser ett par golfare dyka. De ska alltså spela in. Efter bara tio sekunder börjar dessa vissla och räcka upp handen för att jag ska akta på mig, vilket jag självklart inte gör, då banarbetare har företräde och att jag hade lite kvar att lufta. När jag var färdig med luftningen lät jag golfarna slå. Jag stannade dock kvar och plockade grodblad på greenen. När golfarna kommer fram är det riktigt sura och säger till mig att jag i fortsättningen ska låta folk spela och inte störa... Jag påpekar då att banarbetare har företräde vilket gör att de blir ännu mer sura. De puttar färdigt och går där ifrån. Senare, vid frukost, så får jag höra av greenkeepern att detta par klagade på att jag störde deras spel
Jävla idioter....
Brukar ni bli störda på banarbetare om dessa "stör" erat spel, trots att banarbetare har företräde?
Ursäktar att texten är rörig, skriver från mobilen...

Brukar ni bli störda på banarbetare om dessa "stör" erat spel, trots att banarbetare har företräde?
Ursäktar att texten är rörig, skriver från mobilen...
Jag trodde det var allmänt känt att banarbetare alltid har företräde? På min klubb står det till och med vid första tee att man alltid ska visa företräde för banpersonal. Jag tycker tyvärr de flesta golfare jag stött på kan vara ganska dryga på det sättet att dem pratar och väsnas när man själv ska slå men när det är deras tur så blir det ett jävla gnäll om man låter. Beter sig väl antagligen på samma sätt mot banpersonalen då också.