2011-08-12, 20:30
Medlem
vegetable11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Har jobbat som banarbetare nu i två veckor och jag stör mig rikitgt jävla ordentligt på att golfare har så jävla lite tålamod. Luftade greenen häromdagen och hade kanske 1 min arbete kvar, då jag ser ett par golfare dyka. De ska alltså spela in. Efter bara tio sekunder börjar dessa vissla och räcka upp handen för att jag ska akta på mig, vilket jag självklart inte gör, då banarbetare har företräde och att jag hade lite kvar att lufta. När jag var färdig med luftningen lät jag golfarna slå. Jag stannade dock kvar och plockade grodblad på greenen. När golfarna kommer fram är det riktigt sura och säger till mig att jag i fortsättningen ska låta folk spela och inte störa... Jag påpekar då att banarbetare har företräde vilket gör att de blir ännu mer sura. De puttar färdigt och går där ifrån. Senare, vid frukost, så får jag höra av greenkeepern att detta par klagade på att jag störde deras spel Jävla idioter....

Brukar ni bli störda på banarbetare om dessa "stör" erat spel, trots att banarbetare har företräde?

Ursäktar att texten är rörig, skriver från mobilen...

Jag trodde det var allmänt känt att banarbetare alltid har företräde? På min klubb står det till och med vid första tee att man alltid ska visa företräde för banpersonal. Jag tycker tyvärr de flesta golfare jag stött på kan vara ganska dryga på det sättet att dem pratar och väsnas när man själv ska slå men när det är deras tur så blir det ett jävla gnäll om man låter. Beter sig väl antagligen på samma sätt mot banpersonalen då också.
Citera
2011-08-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Men att analysera sin sving är jävligt nyttigt då och då och det här är första gången på 5 år jag ens sett mig själv svinga. Jag spelade en bra runda idag efter jag övat på lite tips på rangen, speciellt med drivern.

KinG-NothinG: Hahaha, skit i det sista inlägget och tack för hjälpen

Sant är det riktigt illa en period kanske man får se över tekniken lite. Jag försöker undvika så mycket jag kan och har utvecklats enormt iår
Citera
2011-08-12, 20:56
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Jag trodde det var allmänt känt att banarbetare alltid har företräde? På min klubb står det till och med vid första tee att man alltid ska visa företräde för banpersonal. Jag tycker tyvärr de flesta golfare jag stött på kan vara ganska dryga på det sättet att dem pratar och väsnas när man själv ska slå men när det är deras tur så blir det ett jävla gnäll om man låter. Beter sig väl antagligen på samma sätt mot banpersonalen då också.

Ja, banarbetare har alltid företräde, men det verkar som om att ingen kan detta. Riktigt jävla irriterande.
Citera
2011-08-13, 03:24
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Att stänga av maskinen när någon puttar och sedan sätta på den igen är krångligt och tar även tid om man t.ex. förbereder sig för KM, då det är extra mycket att göra på banan. Men visst, det är vikitigt med hänsyn åt både hållen.

Jag har full förstående för det, men jag kan ändå tycka att man inte behöver gå upp på sidan av green när folk står och ska putta, oavsett om maskin eller inte är på. Då kan man som banarbetare lika gärna vänta 1-2 minuter och ge personerna på green som ska putta lite lugn och ro.

Men på samma sätt ska även banarbetaren ha lugn och ro när han jobbar och tex. klipper green framför spelande boll, det har jag inga motsättningar mot.
Nu var alla i bollen medlemmar på hemmabanan så det var "gratis" greenfee, men skulle jag gästa en annan klubb och en banarbetare skulle komma så tätt inpå på ett par greener så skulle jag nog personligen ha klagat.

Mvh Jocke
Citera
2011-08-13, 10:24
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Jag har full förstående för det, men jag kan ändå tycka att man inte behöver gå upp på sidan av green när folk står och ska putta, oavsett om maskin eller inte är på. Då kan man som banarbetare lika gärna vänta 1-2 minuter och ge personerna på green som ska putta lite lugn och ro.

Så du menar att man ska köra bort maskinen från greenen så att den inte kan störa spelarna, för att sedan köra tillbaka till greenen och köra färdigt, samtidigt som bollen bakom vill spela in?
Citera
2011-08-13, 13:44
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Så du menar att man ska köra bort maskinen från greenen så att den inte kan störa spelarna, för att sedan köra tillbaka till greenen och köra färdigt, samtidigt som bollen bakom vill spela in?

Nej, det menar jag inte. Men det finns ingen tidsvinst att köra upp och ställa sig bredvid personerna som puttar - Det går ändå inte att klippa innan dom hålat ut på greenen.
Då kan man lika gärna ställa sig 50 meter bort från green och avvakta, men det kanske bara är jag som resonerar så?
Citera
2011-08-13, 14:26
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Nej, det menar jag inte. Men det finns ingen tidsvinst att köra upp och ställa sig bredvid personerna som puttar - Det går ändå inte att klippa innan dom hålat ut på greenen.
Då kan man lika gärna ställa sig 50 meter bort från green och avvakta, men det kanske bara är jag som resonerar så?

Jävla massa tid som går till spillo då. Detta försvårar också arbetet som in i helvete.
Citera
2011-08-13, 18:21
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Jävla massa tid som går till spillo då. Detta försvårar också arbetet som in i helvete.

Jag kan bara hålla med och förstå dig, har hoppat in som gräsklippare ett par gånger själv och man känner sig inte allt för stöddig alltid när folk bombar runt om en när man sitter där helt oskyddad. Samma sak när man är ute och plockar bollar på rangen så kunde man ju tro att idén är att sikta var som helst förutom på den lilla stump där en annan kör. Men icke. Har hänt flertalet gånger att folk undrar varför jag ska köra just när de ska träna eller liknande.

Golfare brukade ha tålamod, nu vet jag inte vad som har hänt.
Citera
2011-08-13, 18:55
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag kan bara hålla med och förstå dig, har hoppat in som gräsklippare ett par gånger själv och man känner sig inte allt för stöddig alltid när folk bombar runt om en när man sitter där helt oskyddad. Samma sak när man är ute och plockar bollar på rangen så kunde man ju tro att idén är att sikta var som helst förutom på den lilla stump där en annan kör. Men icke. Har hänt flertalet gånger att folk undrar varför jag ska köra just när de ska träna eller liknande.

Golfare brukade ha tålamod, nu vet jag inte vad som har hänt.

Jag tog upp en idé till klubbens greenkeeper att alla banarbetare borde ha tröjar med texten "Banarbetare har alltid företräde" och även sätta upp citatet på alla fordon. Det räcker uppenbarligen inte att ha citatet på första tee.
Citera
2011-08-13, 19:48
Medlem
Wedgies avatar
32 pinnar idag på Åda GK, borde blivit bättre men utlslagen klickade på 3 av sista 9. Plus lite fler klåperier! Men järnen satt riktigt fint, hade den bästa ballstriking-dagen på hela året. Passade fint då jag precis köpt ett beggat (spelat 3 ggr plus ett par range-sessions) set bladklubbor...

Lite oroad över längden på klubborna, japanska märken kör en kvarts tum kortare än amerikanska som standard och jag spelar min mizuno en halv tum längre. Men det blir nog bra, kan alltid skafta om sen.

Epon AF-tours 5-PW med softsteppade X-stiff nippon super peening-skaft.

Sååååååååå jävla vackra!
Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4

edit: kommer förhoppningsvis så jag hinner spela med dom nästa helg.
Citera
2011-08-13, 20:08
Medlem
Jckssns avatar
Citat:

Okej, nu har jag dock personligen inga problem att bli störd av den sortens saker, kanske för att man har bakgrund i andra sporter där det är mer regel än undantag att det lever om när man ska koncentrera sig, men för två i min boll så förstördes iaf 2 hål.

Sen med handen på hjärtat är det väldigt sällan man stöter ihop med banarbetare när man är ute, har nog en bit över 20 rundor iår och ggr när man fått vänta en stund på banarbetare går att räkna på ena handen.

Kräftskiva igår som slutade med utgång på krogen, väl ute träffade jag några golfare som skulle ut en runda nu på morgonen utslag 09.10, lite överförfriskad så tyckte man det var en riktigt bra idé.
Hemma runt 03.30 och upp klockan 8, hade väl inga jätteförhoppningar på en grym golfrunda men det gick rätt hyffsat ändå, förutom 3st 3-puttar första 5 hålen så skrapade jag ihop 35poäng trots att jag fick stryka hål nummer 10.

Drivern vilar sig fortfarande i form och MW5 står som utslagsklubba och den gör det riktigt stabilt. Förutom duffen som inte passerade röd tee på hål 10 så var alla utslag riktigt fina både i längd och riktning!

Dessutom 50 meter från green på andraslag på 3st par 5 hål, aldrig fått sån bra längd förut.
Citera
2011-08-13, 20:39
Medlem
vegetable11s avatar
Jag måste bara skryta lite här, vann precis en golftävling i min klass med ett netto resultat på 69! 80 deltagare i min klass och jag kom på plats 3 totalt med 200+ deltagare. Vann en liten golfklubba av guld med en diamant på bladet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in