2012-05-17, 23:02
Medlem
nakkimakkaras avatar
Hello golfers!

Blivit dags för mig att greppa om mina järn då greppen blivit utnötta och gamla. Kollat in på Golf Prides grepp vilka verkar vara bra och snygga! Passar de på mina Top Flite x2 klubbor? Något man måste tänka på när man inhandlar nya grepp?

Sen har j8ans klubbhuvud lossnat från skaftet, vad för slags lim ska man använda sig av för att sätta fast det igen? 2-kompslim? Något man fixar själv eller ska man lämna in till någon som fixar det?

Tacksam för svar.
Citera
2012-05-18, 09:24
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakkimakkara
Hello golfers!

Blivit dags för mig att greppa om mina järn då greppen blivit utnötta och gamla. Kollat in på Golf Prides grepp vilka verkar vara bra och snygga! Passar de på mina Top Flite x2 klubbor? Något man måste tänka på när man inhandlar nya grepp?

Sen har j8ans klubbhuvud lossnat från skaftet, vad för slags lim ska man använda sig av för att sätta fast det igen? 2-kompslim? Något man fixar själv eller ska man lämna in till någon som fixar det?

Tacksam för svar.

Alla grepp passar. Var uppmärksam på att de finns i olika storlekar bara. Vad storlekar äna innebär är hur tjocka greppen är att hålla, alltså din känsla. Normala heter inget speciellt medans tjockare grepp är Midsize och smalare går oftast under benämning 50 eller 48.

Vad gäller lossnat klubbhuvud är det 2 komp som gäller. Hade jag varit du hade jag lämnat in alltihop till en golfshop och bett de fixa det, resultatet blir garanterat bättre om du aldrig gjort det förut.
Citera
2012-05-18, 22:15
Medlem
Bytte skaft i drivern idag, fyfan vilken skillnad. Enligt flightscope carrar jag bollen ca. 25 meter längre och slår ca. 1000 mindre spinn. Var ute och spelade lite på banan och slog en del drivar på närmare 300 på en blöt bana i temperatur på ca. 8 grader.. Ser lovande ut, värt att notera att de var på banan också!
Citera
2012-05-18, 22:44
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Bytte skaft i drivern idag, fyfan vilken skillnad. Enligt flightscope carrar jag bollen ca. 25 meter längre och slår ca. 1000 mindre spinn. Var ute och spelade lite på banan och slog en del drivar på närmare 300 på en blöt bana i temperatur på ca. 8 grader.. Ser lovande ut, värt att notera att de var på banan också!

Vad kul! från vad till vad?
Citera
2012-05-19, 01:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz

Låter som att någon gjort en dålig custom tidigare eller att du byter klubbor för sällan
Citera
2012-05-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Låter som att någon gjort en dålig custom tidigare eller att du byter klubbor för sällan

Inte så stor skillnad på skaften det är det som är lite intressant. Lite lägre torque, lite tyngre och lite högre flexpunkt..
Citera
2012-05-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Vad kul! från vad till vad?

Från ett MITSUBISHI RAYON DIAMANA KAI'LI 65 till MITSUBISHI RAYON DIAMANA 'AHINA 72
Citera
2012-05-19, 18:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Själv hade jag idag möjlighet att leka lite med de nya Trusty Rusty wedgarna, kan bara säga positiva saker om de än så länge. Möjligen avskräckande att huvudet är mindre än Vokey men det känns på något vis lite mer utmanade, om det egentligen är bra vet jag inte riktigt!
Citera
2012-05-19, 20:18
Medlem
Har precis börjat golfa igen hyfsat seriöst efter några års uppehåll å undrar bara lite saker om vad jag gör för fel!

Har lirat sen jag var liten och har enligt mina kompisar å bekanta på banan en snygg sving men det känns som att jag alternerar den i varje slag. Ibland när man har problem så gör man alltid något fel t.ex alltid slicar med drivern eller dylikt. Jag däremot både knackar å duffar mina järn samt slicar å hookar drivern åt helvete med jämna mellanrum.

Känner mig äntligen redo att komma ner under 5 i hcp men fortsätter det såhär kan ja lika gärna sluta spela igen. Är jag ringrostig? Är klubberna dåliga? Järnen å drivern inköpta 2003. Ska ja leta efter en pro som får korrigera denna skeva kropp.

Arg man som fick 21 poäng idag...
Citera
2012-05-19, 21:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Har precis börjat golfa igen hyfsat seriöst efter några års uppehåll å undrar bara lite saker om vad jag gör för fel!

Har lirat sen jag var liten och har enligt mina kompisar å bekanta på banan en snygg sving men det känns som att jag alternerar den i varje slag. Ibland när man har problem så gör man alltid något fel t.ex alltid slicar med drivern eller dylikt. Jag däremot både knackar å duffar mina järn samt slicar å hookar drivern åt helvete med jämna mellanrum.

Känner mig äntligen redo att komma ner under 5 i hcp men fortsätter det såhär kan ja lika gärna sluta spela igen. Är jag ringrostig? Är klubberna dåliga? Järnen å drivern inköpta 2003. Ska ja leta efter en pro som får korrigera denna skeva kropp.

Arg man som fick 21 poäng idag...

Det. Låter som att du har en alldeles för brant nedsving med järnen och det skapar en dålig träffbild. Svårt att säga något om drivern dock. Utan att du berättar mer eller visar en video kan vi inte göra så mycket.

Och vad har snyggheten med svingen att göra?
Citera
2012-05-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det. Låter som att du har en alldeles för brant nedsving med järnen och det skapar en dålig träffbild. Svårt att säga något om drivern dock. Utan att du berättar mer eller visar en video kan vi inte göra så mycket.

Och vad har snyggheten med svingen att göra?

Ville bara skriva att jag var bra på något haha.

När ja slår drivern så lägger ja den mer som ett baseball slag medans när ja slår mina järn så går ja mer upp över nacken. Kanske där ja gör något fel?
Citera
2012-05-20, 08:35
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Ville bara skriva att jag var bra på något haha.

När ja slår drivern så lägger ja den mer som ett baseball slag medans när ja slår mina järn så går ja mer upp över nacken. Kanske där ja gör något fel?

Det låter som att du kör enplanssving med drivern och tvåplan med järnen. Det blir ju ganska självklart att det blir svårt då. Försök hitta ett mellanting mellan bÅda svingarna och slå alla slag så. Det vore en start!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in