2012-08-15, 11:29
Medlem
Iam-Varfors avatar
Har hänt något med polarns driver, den har fått fullt med små bucklor underst på huvudet, alltså ser precis ut som om man tagit en liten hammare och slagit på den. Någon som har varit med om samma sak eller vad det beror på?
Citera
2012-08-15, 13:38
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Har hänt något med polarns driver, den har fått fullt med små bucklor underst på huvudet, alltså ser precis ut som om man tagit en liten hammare och slagit på den. Någon som har varit med om samma sak eller vad det beror på?

Slag i backen med flit eller massvis med toppade bollar?
Citera
2012-08-15, 16:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Treamz skrev

Titleist släpper sin nya 913 driver i november. Någon som har koll på om de brukar sälja lösa huvuden eller om man bara kan köpa hela klubban? Köpte nyss ett nytt skaft till min 910a men var sugen på en 7,5a istället för min 9,5a

http://www.ebay.com/itm/Very-Rare-Br...item20c9ca9ea7
Citera
2012-08-15, 16:55
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Men det är ju långt ifrån värt det. En komplett D3a kan man köpa för ungefär samma pengar.
Nu var ju detta en 7.5a men endå.
Citera
2012-08-15, 17:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8
Men det är ju långt ifrån värt det. En komplett D3a kan man köpa för ungefär samma pengar.
Nu var ju detta en 7.5a men endå.

Det är väl en diskussionsfråga det där - är man ute efter ett speciellt loft som är ganska ovanligt och dessutom har ett annat skaft att köra ner i huvudet så kan det ju vara värt ett par extra hundralappar. Men jag förstår samtidigt din poäng!
Citera
2012-08-15, 17:25
Medlem
ErPupones avatar
snabb fråga då jag inte hittar något på google:
Vad är det maximala man kan höja sig på under en tävlingsrunda? Jag har 11,4
Citera
2012-08-15, 17:27
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
snabb fråga då jag inte hittar något på google:
Vad är det maximala man kan höja sig på under en tävlingsrunda? Jag har 11,4

Det spelar ingen roll om du får 11 poäng eller 29...du höjer dig bara med 0.1 iaf (det kan vara 0.2 också)
Citera
2012-08-15, 17:33
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det spelar ingen roll om du får 11 poäng eller 29...du höjer dig bara med 0.1 iaf (det kan vara 0.2 också)
skönt att höra! Ska spela Jönköpings GK på fredag, återkommer med rapport! Hade gärna hört mer om vad andra individer tycker om banorna de spelar! För ev. framtida besök =)
Citera
2012-08-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Märkte nu att bögtitleist inte gör 7.5 för lefties... Däremot finns 7.5 bland standardsortimentet så för en högerspelare hade det inte varit svårt att få tag på... Hata livet som lefty!
Citera
2012-08-15, 18:41
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
skönt att höra! Ska spela Jönköpings GK på fredag, återkommer med rapport! Hade gärna hört mer om vad andra individer tycker om banorna de spelar! För ev. framtida besök =)

Kättilstorp är en skön bana. Relativt kort. Har för mig att man driver 2/3 par fem hål. Ganska kuperad och det finns några inspel där man inte ser green. Men överlag en riktigt bra bana. Har hört att den ska vara fin i år också. Lycka till!
Citera
2012-08-16, 00:39
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Slag i backen med flit eller massvis med toppade bollar?
Inga slag i backen med flit och nästintill inga toppade bollar :/ Ser precis ut som om man lagt en boll på backen och slagit med driverns undersida rätt i bollen på 3-4 olika ställen.. Pratade också med en "erfaren" golfare på banan och han sa att det kan bero på att han slår för "hårt" är det ens möjligt?
Citera
2012-08-16, 08:23
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Inga slag i backen med flit och nästintill inga toppade bollar :/ Ser precis ut som om man lagt en boll på backen och slagit med driverns undersida rätt i bollen på 3-4 olika ställen.. Pratade också med en "erfaren" golfare på banan och han sa att det kan bero på att han slår för "hårt" är det ens möjligt?

Ja det lät som en väldigt erfaren golfare...

Nej att han slår för hårt låter helt otroligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in