Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Nu behövs det stöd och tankar för att lugna mitt samvete!
Jag ska spela Sand GC på onsdag, Mix Megapol golfen och är skitnervös av flertalet anledningar.
1. Jag har spelat en tävling innan och då var det alkohol från hål 1-16! Vad gäller? Tänk om jag gör bort mig, det finns massa regler jag inte stött på och inte är bevandrad med! Jag vill inte skämma ut mig, har ni några tips/erfarenheter?
2. Hur många poäng måste jag ha för att inte höja mitt handicap? Jag har 14,0 nu! Eller sköts den höjningen per automatik på Golf.se?
3. Hur svår är banan? Jag tittade på banguiden och såg att man inte kör med vit, gul och röd tee utan med 67, 63, 57 mm. Vilken kommer vi spela på onsdag?
4. Ryktet säger att greenerna har en stimpmeter på typ 612 (nä, men ni förstår). Räcker det med att jag står och puttar innan på övningsgreen för att "förstå" vidden av hur snabbt det rullar eller måste jag åka upp innan och nöta?
1. Personligen ser jag inte nån tjusning alls med att blanda alkohol och golf...vad får man ut av rundan då?
Om du stöter på "problem" under rundan, snacka då med din spelpartner...eller ännu bättre, snacka ihop er
innan tee off...så ni vet hur ni ska göra om "problem" uppstår.
2. Registrerar du inte dina sällskapsrundor så höjer/sänker du dig inte, och det har väl med samvetskvalen att göra...jag tycker dock att man ska regga
alla sina rundor...vare sig du har skrapat ihop 29 eller 37 poäng, just för att du ska ha så
korrekt HCP som möjligt.
3. Klubbtävlingar liras sällan från back-tee, så det är nog Gul som gäller.
Försök bara hålla bollen i spel, chansa inte, titta i banguiden och ta din boogie och 2 poäng där ska göra just
boogie och 2 säkra poäng.
4. Att "få in farten i kroppen" innan du går ut är alltid en bra plan...jag tycker om när det går snabbt, det blir mer "ärligt" och det enda det sitter i är farten...har du bara rätt hastighet i kroppen så är det bara lättare att putta.