2012-05-07, 20:50
Medlem
CraigChrists avatar
Någon här inne som har koll på priserna på barkarby golf outlet? Är det värt att åka dit och kolla eller ska man beställa direkt från nätet?

Är ett Cobra S3 set jag är ute efter.
Senast redigerad av CraigChrist 2012-05-07 kl. 20:54.
Citera
2012-05-07, 21:15
Medlem
Saxetts avatar
Hej!
Ska åka till Skottland nästa vecka och spela golf i fyra dagar, det kan möjligtvis vara aktuellt att spela på St Andrews, men annars är det andra bra banor. Jag är för tillfället inte medlem i någon golfklubb alls, dock har jag varit det tidigare säsonger och har således ett medlemskort. Det är ett sedvanligt kort där det inte står vilken säsong det gäller.

Hur tror ni kollen på banor utomlands ser ut? Bör jag snarast gå med i en klubb för att bli en aktiv medlem eller bör det vara lugnt eftersom jag har ett medlemskort sen tidigare?
Citera
2012-05-07, 21:40
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxett
Hej!
Ska åka till Skottland nästa vecka och spela golf i fyra dagar, det kan möjligtvis vara aktuellt att spela på St Andrews, men annars är det andra bra banor. Jag är för tillfället inte medlem i någon golfklubb alls, dock har jag varit det tidigare säsonger och har således ett medlemskort. Det är ett sedvanligt kort där det inte står vilken säsong det gäller.

Hur tror ni kollen på banor utomlands ser ut? Bör jag snarast gå med i en klubb för att bli en aktiv medlem eller bör det vara lugnt eftersom jag har ett medlemskort sen tidigare?

Med tanke på att det typ är 1 års väntetid för att lira på St Andrews tror jag det är ganska kört för er att knalla dit och boka starttid :P

En kompis har lirat på lite banor i Spanien och Portugal där hade dom rätt bra koll enligt honom. Vet dock inte hur det ser ut i Skottland tyvärr
Citera
2012-05-07, 21:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Med tanke på att det typ är 1 års väntetid för att lira på St Andrews tror jag det är ganska kört för er att knalla dit och boka starttid :P

En kompis har lirat på lite banor i Spanien och Portugal där hade dom rätt bra koll enligt honom. Vet dock inte hur det ser ut i Skottland tyvärr

Jag tycks mig ha läst att dom lottar ut x-antal bollar/dag..?
Citera
2012-05-07, 22:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Någon här inne som har koll på priserna på barkarby golf outlet? Är det värt att åka dit och kolla eller ska man beställa direkt från nätet?

Är ett Cobra S3 set jag är ute efter.

4000 kostar de om du ska ha årets klubbor.

Citat:
Hej!

De banor jag lirat i alla europeiska länder (förutom Norge o Danmark) har de inte brytt sig om vart jag varit medlem så länge jag betalat för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag tycks mig ha läst att dom lottar ut x-antal bollar/dag..?

Det där är bara ett rykte av allt ja hört. Och det var länge sedan det var 1 års kö för att få spela St Andrews.
Citera
2012-05-07, 22:20
Medlem
Saxetts avatar
Det stämmer bra att de bland annat lottar ut starttider. Det finns många sätt att få en starttid på St Andrews (finns även fler banor inom klubben St Andrews, inte bara Old Course). Vi har fått vårt hotell att boka en "lottplats" åt oss så chansen finns att vi får en teetime. Det är inte saken vi ska diskutera nu dock!

Om de nu gör en slags kontroll på en bana i Skottland när vi kommer in i klubbhuset, hur går denna kontroll till? De kan väl knappast koppla upp sig mot ett system och knappa in mitt svenska golf ID och se att jag ej har betalt medlemsavgift för innevarande år? Om de vill se ett medlemskort är jag som sagt OK eftersom jag har ett gammalt sådant.
Citera
2012-05-07, 23:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Det stämmer bra att de bland annat lottar ut starttider. Det finns många sätt att få en starttid på St Andrews (finns även fler banor inom klubben St Andrews, inte bara Old Course). Vi har fått vårt hotell att boka en "lottplats" åt oss så chansen finns att vi får en teetime. Det är inte saken vi ska diskutera nu dock!

Om de nu gör en slags kontroll på en bana i Skottland när vi kommer in i klubbhuset, hur går denna kontroll till? De kan väl knappast koppla upp sig mot ett system och knappa in mitt svenska golf ID och se att jag ej har betalt medlemsavgift för innevarande år? Om de vill se ett medlemskort är jag som sagt OK eftersom jag har ett gammalt sådant.

De enda länder som kan koppla upp sig mot vårt svenska system (GIT) är Golfbox som är aktivt i Danmark och Norge så nej det kommer de inte kunna göra. Just Skotland har jag bara spelat i med PGA-kort så där kan jag inte säga om de gör några stickkontroller eller liknande. Men England var det bara att betala och vara glad så fixade det sig. Det har varit samma visa som sagt även i bland annat, Tyskland, Frankrike, Spanien och USA.

Hur det blir på klubben just du väljer kan jag inte svara garanterat på men jag vore förvånad om de kollade just dig. Tänk bara på svenska klubbar där du kan säga att du är medlem i Finland eller Lettland och vi släpper ut dig utan några frågor.
Citera
2012-05-08, 19:29
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
Tjena! Skulle vilja få lite tips angående min Driver, Jag slicar nå sjukt mycket,har typ aldrig hookat eller slagit rakt :/ Nån som vet vad jag gör fel? nå solklara misstag vid slice kanske?

Sikta vänster.

KLART!
Citera
2012-05-08, 19:43
Medlem
http://www.nordicagolf.se/golfklubbo...-q2-irons.html

Det blir nog att dra hem detta, med 1" extra. Vilket är det skönaste greppet? Några invändningar på setet?
Citera
2012-05-08, 21:38
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
Sikta vänster.

KLART!

Hahaha, så jävla klockrent!

Citat:
Ursprungligen postat av Larss00n80
http://www.nordicagolf.se/golfklubbo...-q2-irons.html

Det blir nog att dra hem detta, med 1" extra. Vilket är det skönaste greppet? Några invändningar på setet?

Jag har aldrig, ALDRIG hört talas om det där klubbmärket.

Grepp är så personligt att det inte går att svara på.
Citera
2012-05-08, 21:44
Medlem
zorb89s avatar
Jag ska nu börja spela golf igen efter 5års uppehåll, lirade på runt 14HCP förut med ett damset(runt 20-30år gammalt) så längden och vikten i klubborna måste nu äntligen ändras till något mer passande. Hade inte mycket kvar att justera med tanke på att jag bara körde med Trä 5a som "driver", Järn 5,7,8,9,PW samt SW. Men vann alla år jag var med i Junior klubbmästerskapet

Har nu slängt ett getöga på Nike VR S. Ska tydligen vara grymt bra klubbor som det finns bra längd och hastighet i. Någon som vet något om dessa. Ska testa lite set imorgon nämligen.
Citera
2012-05-08, 22:36
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Hahaha, så jävla klockrent!

Jag har aldrig, ALDRIG hört talas om det där klubbmärket.

Grepp är så personligt att det inte går att svara på.

Funkar för Bubba! Fast hans slice kanske är något mer kontrollerad!

Tror det är ett sånt där kopie-märke. De kopierar design av kända märken, vette fan vilken klubba det där ska föreställa dock.

edit: missade det finstilta "Jämför med Taylor Made Burner Irons"
Senast redigerad av Wedgie 2012-05-08 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in