2012-02-12, 16:46
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
En taktik som jag själv brukar använda mig av är att se banan i 6 delar, dvs spela 3 hål i taget och tänka att du ska ha som mål att skjuta +1 på dessa tre hål.
Försöker man hålla sig runt detta så brukar man komma i mål på nånstans mellan 76-81, för det brukar för det mesta iaf oftast trilla i en birde/18 hål
...och jag brukar tänka att; För varje birdie jag gör får jag göra två boogies.

Visst kan det vara rätt så trist många gånger att lira taktiskt golf, men i långa loppet lönar det sig.

Tack för tipset, lät väldigt vettigt!
Citera
2012-02-12, 17:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Vad sägs om att hinna träna och bli bra igen? Ja... Det får nog bli mitt mål!

Vilken är din svaga sida på banan..?
Citera
2012-02-12, 19:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Puttningen är numer min "mest" dåliga sida. Men jag driver ju även bollen sämre med de längre klubborna och där förlorar jag lika mycket just nu. Jag hoppas på att mitt arbete i Spanien ger mig mycket tid till egen träning att framförallt träna på att driva bollen.

Känns som en halvdålig ide att träna puttning på greener med stimp mellan 10 å 12 när man lirar mellan 6 å 8 under sommartid
Citera
2012-02-12, 19:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Puttningen är numer min "mest" dåliga sida. Men jag driver ju även bollen sämre med de längre klubborna och där förlorar jag lika mycket just nu. Jag hoppas på att mitt arbete i Spanien ger mig mycket tid till egen träning att framförallt träna på att driva bollen.

Känns som en halvdålig ide att träna puttning på greener med stimp mellan 10 å 12 när man lirar mellan 6 å 8 under sommartid

Att putta just på greener som är mellan 10-12 känns så mycket mer rättvist på ett sätt, bollen liksom "flyter fram" i jämförelse när det studsar, hoppar och fan vet allt hur den uppför sig ibland.
Fördelar att putta på "riktiga greener" som det nu finns i Spanien är just att du hittar ditt svingspår bättre, din pase och ditt sikte...där handlar det enbart om farten.
Här i Umeå måste man ibland sikta på den högra lilla "kullen" så att den hoppar in på rätt spår igen känns det som

När åker du ner?
Hur länge blir du där..?
Citera
2012-02-12, 20:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Att putta just på greener som är mellan 10-12 känns så mycket mer rättvist på ett sätt, bollen liksom "flyter fram" i jämförelse när det studsar, hoppar och fan vet allt hur den uppför sig ibland.
Fördelar att putta på "riktiga greener" som det nu finns i Spanien är just att du hittar ditt svingspår bättre, din pase och ditt sikte...där handlar det enbart om farten.
Här i Umeå måste man ibland sikta på den högra lilla "kullen" så att den hoppar in på rätt spår igen känns det som

När åker du ner?
Hur länge blir du där..?

Jag fattar vad du menar men det är ju skillnad på greener och greener oavsett vad det är på stimpen. Bollen kan ju mycket väl rulla ärligt även på långsammare greener men visst är det mer ovanligt att det händer Det kommer garanterat bli mycket putträning i Spanien ändå men fokus kommer nog inte ligga där.

Jag åker ner 10e mars och stannar i åtta veckor!
Citera
2012-02-12, 20:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Jag fattar vad du menar men det är ju skillnad på greener och greener oavsett vad det är på stimpen. Bollen kan ju mycket väl rulla ärligt även på långsammare greener men visst är det mer ovanligt att det händer Det kommer garanterat bli mycket putträning i Spanien ändå men fokus kommer nog inte ligga där.

Jag åker ner 10e mars och stannar i åtta veckor!

Åtta veckor med golf, 24-26 grader varmt, bra mat och ännu mera golf...låter som en ganska så ok start på säsongen
Citera
2012-02-12, 21:15
Medlem
Någon som vet när det blir bild på pepple beach pro-am igen!??!" det är ju sjukt spännande så ligger sändningarna nere, vafan???
Citera
2012-02-12, 21:53
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Någon som vet när det blir bild på pepple beach pro-am igen!??!" det är ju sjukt spännande så ligger sändningarna nere, vafan???

Har funkat för mig utan avbrott (förutom det schemalagda mellan 20:30 och 21:00)
Citera
2012-02-12, 22:31
Medlem
Wedgies avatar
Phil spelar sjukt bra nu!

Rolig avslutning. Bra tröst efter antiklimaxet på Europatouren tidigare idag
Citera
2012-02-12, 23:17
Medlem
Wedgies avatar
Wow, Phil med andra långa putten för par. Och tiger missar ytterligare en inom en meter...
Citera
2012-02-13, 14:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Bara att gratulera Philan när han lyckas med en 64a på avgörande dagen, hade verkligen sett fram emot en fight mellan honom och Woods men den uteblev ju minst sagt.
Citera
2012-02-14, 19:40
Medlem
Hej golfvänner Har 22,8 i Hcp vad tror ni det är rimligt att komma ner till för hcp under säsongen som kommer? Ska träna enormt mycket närspel innan säsongen tänkte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in