Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Så tre 72or och du är topp 5 i princip, varför 5 slags skillnad?

är kval banorna längre eller vadå?
Tror han menar att det är snabbare greener, svårare flaggplaceringar + att banan spelas längre.
Jag var och såg Nationwide tour när jag var i Idaho och där verkade det faktiskt inte vara alls så svårt.
Tror att jänkarna satsar mera på att få till många låga scorer dvs mycket birdies och väldigt publikvänlig golf. Tacksamt!
Sen är det såklart svårt att skaffa sig en exakt uppfattning över var pinnen står i förhållande till vissa unduleringar osv som kan vara svårt att se från läktarplats.
Vad jag däremot kan lova är att det var glashala greener. Helt sjuka.
Jag är en dålig puttare överlag så jag tror att jag hade haft jätteproblem att t.om. klara fyrtiostrecket på de där plattorna. Seriöst.
Jag och min kompis spelade dessutom en bana som var 7100m från backtee (kallades "beartee") i hård vind. Vi slår båda två hyffsat långt och brukar vara stabila från tee och med långa järn.
Men fyfan vad svårt det blir ifall man inte "är i zonen".
Jag hade en riktigt dålig dag och det är fan inte kul att ha 195 meter in på ett par4:a i stark sid-motvind när du är totalt jävla slagrädd.
Det funkar att harva/klonka runt på korta banor i toppväder men vilka små marginaler det blir så fort man kommer upp i "tourlängder".
Väl på green kom puttfrossan, sanna mina ord. haha.
Man log för varje par man fick i den dagen. (Jag tror jag log sju gånger eller liknande

)
KingNothing: Tack för feedback angående skorna. Nu när jag dessutom fått höra att de är sköna blir det grymt svårt att avstå dem!
Jag vill köpa de snarast då jag åker på en liten golfweekend i februari problemet är bara att jag precis varit på IKEA med frugan och köpt vuxenlego för 11k så skorna kanske får vänta ändå

.
Hur i jösse namn har du råd att införskaffa dubbla set i dessa mindre bråda tider förresten?
Haru spons?
Svinga lugnt boys!
Edit: Angående Synr-G sulorna så skulle det väl vara de helvita i såna fall.