2011-06-19, 22:40
Medlem
Dr_Dollars avatar
http://www.golfview.com/

En typ av google view fast på golfbanor, rätt fräckt faktiskt
Citera
2011-06-19, 23:06
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Vad tycker ni om detta järnset? Tyckte efter tittat runt på sidan att det verkade vara väldigt prisvärt.

http://www.golfbidder.com/sv/product..._R7_Steel.html
Citera
2011-06-19, 23:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
R7orna var bra klubbor då det begav sig, fortfarande bra misstänker jag. Med en stram budget kan det vara ett smart val för ett tag framöver.
Citera
2011-06-19, 23:37
Medlem
Klassisks avatar
Undran över golfregler!

Om jag nuddar en medspelares boll med min boll på greenen får man ju som bekant plikta. Men vad händer om jag slår ut från tee som andre man och träffar den bollen som slogs ut innan mig ute på fairway/ruff/bunker. Händer det något?
Citera
2011-06-19, 23:40
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klassisk
Undran över golfregler!

Om jag nuddar en medspelares boll med min boll på greenen får man ju som bekant plikta. Men vad händer om jag slår ut från tee som andre man och träffar den bollen som slogs ut innan mig ute på fairway/ruff/bunker. Händer det något?

Hur kan du få plikt där..?

Den "andre bollen" ska placeras tillbaka till sin ursprungliga plats, och din ligger kvar.
Citera
2011-06-19, 23:43
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hur kan du få plikt där..?

Den "andre bollen" ska placeras tillbaka till sin ursprungliga plats, och din ligger kvar.

Nu är jag super nybörjare och gick klart golfkurs idag, så jag är helt grön. Men vi lärde oss att att man måste plikta 1 slag om man träffar någon annans boll på green med sin putt.
Citera
2011-06-19, 23:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Nu är jag super nybörjare och gick klart golfkurs idag, så jag är helt grön. Men vi lärde oss att att man måste plikta 1 slag om man träffar någon annans boll på green med sin putt.

Om man puttar och jag slår min boll på din, då blir det (förmodligen) ett plikt.
Kanske bara jag som missförstod inlägget, jag fick bara för mig att hans boll "nuddade" nån annans boll...men den bollen har ju inget där att göra för det första, den skall markeras.

Men om min wedge från 90 meter landar på din boll, då blir det som jag skrev.
Citera
2011-06-19, 23:48
Medlem
Klassisks avatar
Man får plikta om man puttar sin boll på sin medspelares boll. Läste nyss i reglerna, kan copypasta från golfteori.se om du vill.

Åter till min fråga. Vad händer om jag krockar min boll med en annans på fairway, bunker eller ruff?
Citera
2011-06-20, 00:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klassisk
Man får plikta om man puttar sin boll på sin medspelares boll. Läste nyss i reglerna, kan copypasta från golfteori.se om du vill.

Åter till min fråga. Vad händer om jag krockar min boll med en annans på fairway, bunker eller ruff?

Det var bara jag som missförstod dig.

Jag är till 99% säker att din boll ska vara kvar där den ligger, och den du träffade skall placeras tillbaka till sitt ursprungsläge.

King-Nothing har säkert rätt svar annars
Citera
2011-06-20, 00:06
Medlem
Klassisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det var bara jag som missförstod dig.

Jag är till 99% säker att din boll ska vara kvar där den ligger, och den du träffade skall placeras tillbaka till sitt ursprungsläge.

King-Nothing har säkert rätt svar annars

Det låter logiskt. Tackar
Citera
2011-06-20, 08:59
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Ligger du på green och puttar och träffar någon annans boll så får du två pliktslag, detta undviks ju enkelt genom att be motspelare markera bollarna sina. Skulle du ändå träffa någons boll som rubbas så får du två pliktslag och den andres boll ska återplaceras där den just låg.

Över allt annars så är det simpelt, träffar du någon annans boll ska den bollen återplaceras och du ska spela din boll var den än ligger utan att du får något pliktslag. Det spelar ingen roll om det är ett inspel, ett utslag eller något annat.
Citera
2011-06-20, 17:08
Medlem
Spinnakers avatar
Hej. Har tagit upp golflirandet igen och vart och slagit lite på ranchen. "hookar" rätt mycket när jag slår. Rena slag som går långt, men de drar oftast iväg. Vad är det vanligaste felet man gör? Träffar bollen för långt in på bladet? Står fel? Kommer inte ihåg något från lektionerna för 8 år sedan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in