2011-06-18, 10:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
Min första 18-hålare avklarades igår, hade först tänkt att ta ett "sabbats-år"....men sporten som jag älskar och längtan efter att vara ute och lira blev för stor.

Tyckte det gick över förväntan faktiskt, 79 slag med två birdies = en mycket bra start på 2011

Gårdagens roligaste var ändå när jag och min polare står på 10:an efter en kaffe & macka i restaurangen.
På vägen kommer det en ruskigt fräsch tjej gåendes och jag hör han viska "nej nej nej...kom inte hit"

- Tjena grabbar! Jag ska bara gå till 14:e för jag och min pojkvän har precis köpt hus där...visst kan jag gå med er?
- Visst

Min partner in crime som ligger runt 16 i HcP tycker inte alls om att spela med nya människor, och det gjorde inte saken bättre att det var en blond sak på 26-28 heller.
Killen gör, från 10 till 14:e - trippel, dubbel, dubbel, kvadruppel och en trippel innan hon kliver av och går hem till sig.
Från 15:e och in gör han par, birdie, par och ett snyggt par!
Det var längesen jag garvade så mycket på en runda som jag gjorde då

- Vad hände egentligen..???
- Jag vet faan inte...det bara svartnade för ögonen

Har ni några roliga och komiska anekdoter att bjussa på?
Citera
2011-06-18, 13:50
Medlem
Continental Ops avatar
oj det var en instabil snubbe , jag blir lite nervig när jag blir igenomsläppt och på 1-2 hålet typ när man spelar med nya människor men inte sådär grovt, låter som det finns risk att du kan psyka honom för det där en lång tid framöver

spelade oxå första rundan igår på en av sveriges finaste banor enl rankingarna som dessutom har assnabba greener, ruggigt dåligt långt spel sista nio men jag puttade grymt bra rätt igenom out of the box, hade lite problem att få de långa puttarna inom i början vilket gav långa returer pga att det var ovant snabbt men det var oxå rätt platta greener utan särskilt mkt onduleringar så jag körde aggressivt o satte alla returer o allting inom 2-3 meter även returerna utom två på slutet, sen fick jag lite ordning på det o fick äntligen slappna av lite o bara gå fram o peta i några riktigt långa

men det långa spelet var för fan helt under all kritik, känner mig lite sugen på att lägga av nästan, eg borde jag ta en 2-3 lektioner o ta tag i det men jag flyttar så mkt nuförtiden att jag aldrig kommer i ordning på nån bana
Citera
2011-06-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Min första 18-hålare avklarades igår, hade först tänkt att ta ett "sabbats-år"....men sporten som jag älskar och längtan efter att vara ute och lira blev för stor.

Tyckte det gick över förväntan faktiskt, 79 slag med två birdies = en mycket bra start på 2011

Gårdagens roligaste var ändå när jag och min polare står på 10:an efter en kaffe & macka i restaurangen.
På vägen kommer det en ruskigt fräsch tjej gåendes och jag hör han viska "nej nej nej...kom inte hit"

- Tjena grabbar! Jag ska bara gå till 14:e för jag och min pojkvän har precis köpt hus där...visst kan jag gå med er?
- Visst

Min partner in crime som ligger runt 16 i HcP tycker inte alls om att spela med nya människor, och det gjorde inte saken bättre att det var en blond sak på 26-28 heller.
Killen gör, från 10 till 14:e - trippel, dubbel, dubbel, kvadruppel och en trippel innan hon kliver av och går hem till sig.

Vilken bana lirar du på Dollar, I Stockholmsområdet? Isåfall kanske lira någon runda
Citera
2011-06-19, 00:27
Medlem
SteakSauces avatar
Började på 36 i handikapp för 2 veckor sedan, ligger nu på 18,4, tips på klubbor till mig? har nu ett TaylorMade järnset som är x antal år gammalt (4an, 8an, 3an och 5an är paj).
Citera
2011-06-19, 02:15
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Började på 36 i handikapp för 2 veckor sedan, ligger nu på 18,4, tips på klubbor till mig? har nu ett TaylorMade järnset som är x antal år gammalt (4an, 8an, 3an och 5an är paj).
du verkar vara såpass mkt naturbegåvning att du ska nog prova ut klubbor ärligt talat, vore bortkastat att bara köpa nåt set på måfå på nätet på rea, stick till dormy o en 10 st olika eller nåt sånt
Citera
2011-06-19, 14:30
Medlem
hetfields avatar
Hej! Är ute efter en billig driver. Har hittat lite olika drivers som passar in i min prisklass:

http://www.stadium.se/sport/golf/dri...6/four-d-m-d55
http://www.stadium.se/sport/golf/dri...rner-superfast
och
Cobra S2 Straight Neck Driver och Mizuno MP-630 Driver från Dormy (fick inte länkarna att fungera)
http://www.dormy.se/webshop/default.aspx?http://dormy.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$ echoType=SL&$echoCode=H02DH99&p=H

Är det värt att gå upp en tusenlapp för någon av de drivers som kostar 2000:- ? Vilken av de tre dyrare rekommendera ni?
Citera
2011-06-19, 14:53
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

- Visst

Jag och farsan spelade generationstävling (foresome) för något år sedan. Vi var den första bollen att gå ut. Klockan var då sex på morgonen. Vi spelade helt okej trots att det regnade och ett extremt störande sällskap. Vi slutade två under par vilket var ungefär två slag bättre en vårt handicap. När vi hade spelat färdigt var vi självklart helt jävla dygnsura och rätt trötta på sällskapet, så trots att vi trodde att vi hade en chans på något av priserna så åkte vi hem, då prisutdelningen inte började förräns om 5-6 timmar. Efteråt vi reda på att vi hade vunnit tävlingen och då förlorat förstapriset: En resa till Danmark
Senast redigerad av LaziOne 2011-06-19 kl. 15:09.
Citera
2011-06-19, 20:05
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Finns det verkligen inga järnset för under 2000? Nya alltså? Eller måste man som nybörjare i princip köpa begagnade?
Citera
2011-06-19, 20:27
Medlem
Är Taylormade r360 Ti Driver olaglig?
Citera
2011-06-19, 21:09
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Hej! Är ute efter en billig driver. Har hittat lite olika drivers som passar in i min prisklass:

http://www.stadium.se/sport/golf/dri...6/four-d-m-d55
http://www.stadium.se/sport/golf/dri...rner-superfast
och
Cobra S2 Straight Neck Driver och Mizuno MP-630 Driver från Dormy (fick inte länkarna att fungera)
http://www.dormy.se/webshop/default.aspx?http://dormy.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$ echoType=SL&$echoCode=H02DH99&p=H

Är det värt att gå upp en tusenlapp för någon av de drivers som kostar 2000:- ? Vilken av de tre dyrare rekommendera ni?

Kolla begagnade/demoklubbor på typ golfbidder så kan du få en riktigt schysst driver i din prisklass istället för att köpa en budgetklubba.
Citera
2011-06-19, 21:44
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Kolla begagnade/demoklubbor på typ golfbidder så kan du få en riktigt schysst driver i din prisklass istället för att köpa en budgetklubba.

Är golfbidder bra? Har du handlat därifrån? kikade där nu och verkade ganska bra, står att transport tar 3-5 dagar, kan detta stämma? Om vissa klubbor kommer ifrån england?

Har någon annan erfarenhet ifrån dem?

EDIT: Bör jag som nybörjare tänka på om det är grafit eller stål?
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2011-06-19 kl. 21:47.
Citera
2011-06-19, 22:08
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Är golfbidder bra? Har du handlat därifrån? kikade där nu och verkade ganska bra, står att transport tar 3-5 dagar, kan detta stämma? Om vissa klubbor kommer ifrån england?

Har någon annan erfarenhet ifrån dem?

EDIT: Bör jag som nybörjare tänka på om det är grafit eller stål?

Jag har köpt en driver och en rescue därifrån, leverans med bud inom 3-5 dagar och alla mina klubbor har skickats från england med UPS. Klubborna är oftast demoklubbor och knappt använda, men kan kolla betyget på dem och avgöra själv vad man tycker.

Om du inte är tjej eller pensionär borde du köpa stål, jag har kört stål sen jag va typ 13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in