2011-06-06, 20:52
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranklinMarshal
Har inte orkat läsa igenom om allt Svartpixlad skrivit stämmer, men credd ska grabben ha!

Det bör stämma till stor del, men har för mig att man har mer än 36 extraslag när man har 36 i handicap. Snarare 39-41 eller något från gul tee? För när jag började spela så var det svåraste hålet på min klubb ett par 4 hål, detta kommer jag ihåg att jag räknade som ett par 7 hål. Det vill säga att man på de svåraste hålen har tre extraslag istället för två vid handicap 36.

Var ett par år sen jag spelade dock, så mitt minne kan svika mig.

EDIT.
Kom på att skiljer sig nog från bana till bana va? Beroende på hur svår den är. Slope-tabell eller vad kallas det?
Senast redigerad av preben12 2011-06-06 kl. 21:01.
Citera
2011-06-06, 22:45
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Det bör stämma till stor del, men har för mig att man har mer än 36 extraslag när man har 36 i handicap. Snarare 39-41 eller något från gul tee? För när jag började spela så var det svåraste hålet på min klubb ett par 4 hål, detta kommer jag ihåg att jag räknade som ett par 7 hål. Det vill säga att man på de svåraste hålen har tre extraslag istället för två vid handicap 36.

Var ett par år sen jag spelade dock, så mitt minne kan svika mig.

EDIT.
Kom på att skiljer sig nog från bana till bana va? Beroende på hur svår den är. Slope-tabell eller vad kallas det?

Med din editering är du på rätt spår. En 36-handicapare får ofta några extraslag tack vare banans slope. På min hemmabana Huvudstadens GK- Riksten får 36-handicaparen 38 slag från gult men på andra banor kan det vara över 40 slag.
Citera
2011-06-07, 08:25
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Nästa helg är det dags för första omgången i seriespelet! Är det någon som ska vara med? Var någonstans spelar ni?
Citera
2011-06-07, 09:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Nästa helg är det dags för första omgången i seriespelet! Är det någon som ska vara med? Var någonstans spelar ni?

Hell yeah!

Du vet nog var jag kommer spela. Håller tummarna för att det inte regnar, för om det gör det kommer ni ha typ 4 helt okej hål, resten är blöööööööta.
Citera
2011-06-07, 11:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hell yeah!

Du vet nog var jag kommer spela. Håller tummarna för att det inte regnar, för om det gör det kommer ni ha typ 4 helt okej hål, resten är blöööööööta.

Jag har hunnit med att byta arbetsplats under vintern så jag tvivlar starkt på att du spelar i Umeå
Citera
2011-06-07, 11:59
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag har hunnit med att byta arbetsplats under vintern så jag tvivlar starkt på att du spelar i Umeå

Oj, det var som fasen. Går det bra där uppe?
Citera
2011-06-07, 16:30
Medlem
tallmisters avatar
Någon söderut som kommer närvara på SM i longdrive på sturup park senare i veckan?
Citera
2011-06-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Herrarnas nästa major spelas 16-19 juni på (The Blue Course) Congressional. Därefter kommer The Open Championship i juli (Royal St George's) och PGA Championship i augusti (Atlanta Athletic Club).

Perfekt. Någon som har en aning på vilken kanal de visas? Har aldrig spelat golf men det är något härligt med att kolla på sporten och kan nog ana att det är ännu härligare att spela det en varm sommardag !
Citera
2011-06-07, 18:06
Medlem
Cheiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7
Perfekt. Någon som har en aning på vilken kanal de visas? Har aldrig spelat golf men det är något härligt med att kolla på sporten och kan nog ana att det är ännu härligare att spela det en varm sommardag !

Men börja spela då!

Förra året sände viasatgolf US open och tror att de ska sända den i år med. Dyr kanal förvisso, men om man letar runt lite brukar det finnas live-stream lite varstans på nätet.

Om SVT sänder vet jag inte, de sände dock den förra majorn US masters.
Citera
2011-06-07, 21:23
Medlem
Release.

Hur releasar man klubban? Man ska ju "släppa" klubban right? Jag har dock ingen aning om hur jag ska göra det eller sker det automatiskt?
Citera
2011-06-07, 21:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Release.

Hur releasar man klubban? Man ska ju "släppa" klubban right? Jag har dock ingen aning om hur jag ska göra det eller sker det automatiskt?

http://www.youtube.com/watch?v=oEyOdl93Ybc
Citera
2011-06-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
http://www.youtube.com/watch?v=oEyOdl93Ybc

Tack, problemet är bara att blir ju bara pannkaka av allt när man tänker på det när man slår..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in