2011-06-07, 22:22
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Oj, det var som fasen. Går det bra där uppe?

Det är riktigt trevligt där jag jobbar nu, även om laget börjar om i divison 3 Norrland så ska det bli roligt!

Mackeee - Jag måste säga att du verkar vara en av de golfspelare som tänker absolut mest på golfbanan, en golfsving borde vara som första gången du har sex, slappna av och låt det bara hända!
Citera
2011-06-07, 22:24
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det är riktigt trevligt där jag jobbar nu, även om laget börjar om i divison 3 Norrland så ska det bli roligt!

Mackeee - Jag måste säga att du verkar vara en av de golfspelare som tänker absolut mest på golfbanan, en golfsving borde vara som första gången du har sex, slappna av och låt det bara hända!

Det kommer gå åt helvete, men blir bra efter några gånger.
Citera
2011-06-07, 22:57
Medlem
Citat:

Haha ja det är nog så..
Citera
2011-06-08, 12:19
Medlem
Hawxs avatar
Hey guys !
Tänkte kolla med er som har provat lite material denna säsong. Jag har införskaffat mig nya Titleist, dock så funkar den inte alls som jag ville. Har testat allting utan något vidare resultat, så har därmed gått tillbaka till min gamla pärla som funkar kanonfint. Nu tänkte jag dock fråga er som har testat nya Taylormade R11 och även Titleist 910. Vad för spekulär skillnad märkte ni av dessa klubbor ? (inget utseende snack, vet att den ena är vit) Har inte haft tid att testa Taylormade än, därav frågan.

Mvh
Citera
2011-06-08, 13:00
Medlem
doughies avatar
Citat:
Nästa helg är det dags för första omgången i seriespelet! Är det någon som ska vara med? Var någonstans spelar ni?

Kyssinge, division 3 Stockholm
Citera
2011-06-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Kyssinge, division 3 Stockholm

Vad krävs för snittscore för att spela i div. 3 sthlm? Vad har ni för snitthcp i ert lag?
Citera
2011-06-08, 21:55
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midlifecrises
Vad krävs för snittscore för att spela i div. 3 sthlm? Vad har ni för snitthcp i ert lag?

Hmm, det är inte alltför bra i div 3. Oftast finns det något bra lag med som vinner, såsom Djurgården och aik de senaste åren. Spelar man på 4 i hcp(+4) så ligger man helt ok till. Det finns en del proffs, och en del lite sämre spelare. Per-Ulrik Johansson spelade för några år sedan
Citera
2011-06-08, 22:03
Medlem
Varför tjatar så många om att titta på bollen, hålla huvudet stilla osv osv när det är svingförstörare av stora mått, i alla fall det sistnämnda. Har kollat massor videos på youtube med pros som förklarar att huvudet ska absolut inte vara stilla.
Citera
2011-06-08, 22:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Varför tjatar så många om att titta på bollen, hålla huvudet stilla osv osv när det är svingförstörare av stora mått, i alla fall det sistnämnda. Har kollat massor videos på youtube med pros som förklarar att huvudet ska absolut inte vara stilla.

Att huvudet ska vara helt stilla är ju en omöjlgihet - Det handlar om att svingpunkten ska vara så still som möjligt, svingpunkten sitter mitt i kroppen när du är uppställd och därför är huvudet en stor del utav det.
Citera
2011-06-08, 22:44
Medlem
Citat:
Att huvudet ska vara helt stilla är ju en omöjlgihet - Det handlar om att svingpunkten ska vara så still som möjligt, svingpunkten sitter mitt i kroppen när du är uppställd och därför är huvudet en stor del utav det.

Okej Vad man längtar till Scaninavian Masters dra igång på Bro Hof i år igen! Ska bli riktigt roligt att se bland annat Bubba Watson med flera
Citera
2011-06-09, 15:16
Medlem
Tablettans avatar
Hallåj!

Golfen har varit lite knackig det senaste, många rundor runt 79-81.

Puttar för tillfället dåligt och det vet jag är en tillfällighet eftersom jag alltid ligger runt 31-33 puttar/rond.

Så, är det en mentalitetsfråga eller är det bara något som kommer och går?
Citera
2011-06-09, 21:09
Medlem
Jckssns avatar
Jahopp, köpte grejjer i början av maj och idag tog jag första steget ut på en golfbana!
Fadder-runda nummer 1 för få mig gröna kortet.
Valde att slå ut från gul tee istället för svart-gul och det gick helt okej.
16 poäng räknat på 36hcp på dom 9 hålen vi gick.
Får väl anses som okej förstarunda, nu när man vet hur banan går vill man bara ut igen och förbättra resultatet!

Första stapplande stegen mot grönt kort och hcp är tagna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in