2014-07-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Fick en dam-bag som pris i en tävling, så nu tänkte jag sälja den. Vad tror ni man kan få ut för den, och vart är bästa stället att sälja?
Blocket? Gå till lokala golfshoppen och höra om dom vill köpa den? Annat sätt?

Bagen är en Cobra BiO: http://ecx.images-amazon.com/images/...L._SL1000_.jpg (Nypris ca 190 dollar)

Sålde precis en helt ny bag med lappar och förpackningsmaterial kvar för ca 60-70 % av nypris så någonting sånt kanske är rimligt...
Citera
2014-07-01, 22:36
Medlem
Tjena!

Jag och en vän var häromdagen ute och fiskade upp en hel del bollar ur en damm på den lokala banan.
Någon som vet något bra och enkelt sätt att tvätta dessa?

Är det svamp och disktrasa som gäller eller finns det någon bättre väg och tvätta ~400 bollar på?
Citera
2014-07-01, 23:37
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klnftw
Tjena!

Jag och en vän var häromdagen ute och fiskade upp en hel del bollar ur en damm på den lokala banan.

Är det svamp och disktrasa som gäller eller finns det någon bättre väg och tvätta ~400 bollar på?
Lägg dom i vattenbad med lite klorin, sen låter du dom ligga ett par timmar sen torka med trasa.
Citera
2014-07-02, 09:41
Medlem
Citat:
Tjena!

Vad fiskade ni upp bollarna med?.
Citera
2014-07-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Cyklop och snorkel?
Citera
2014-07-02, 13:42
Medlem
Citat:
Tjena!

Hade ni tillåtelse av klubben att göra detta eller det kanske inte behövs? Jag är nämligen sugen att göra det.
Citera
2014-07-02, 13:56
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Tjena!

Jag har hört folk säga att diskmaskin ska vara bra och effektivt. Har dock aldrig testat det själv så ta det med en nypa salt.
Citera
2014-07-02, 14:02
Medlem
Har du en tvättmaskin som du inte är så väldigt rädd om fungerar det utmärkt att lägga bollarna i någon form av nät eller örngott. Linda in dem i typ en matta och förslut så gott det går. Sen kör du tvättmaskinen på 45 grader med valfritt tvättmedel. Det brukar fungera bra.
Citera
2014-07-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Lägg dom i vattenbad med lite klorin, sen låter du dom ligga ett par timmar sen torka med trasa.

Tack för tipset, skall testa detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Hade ni tillåtelse av klubben att göra detta eller det kanske inte behövs? Jag är nämligen sugen att göra det.

Ingen aning men så länge man inte förstör något så antar jag att det är fritt fram. Gå dit sent på kvällen så ingen ser dig.

Citat:

Vi använde oss av en gammal cykelkorg. Satte på en vikt på ena sidan så att korgen släpades på rätt sida. Fungerade kanon, 400-500 bollar på 1.5h i en enda sjö
Citera
2014-07-02, 15:50
Medlem
Citat:
Vi använde oss av en gammal cykelkorg. Satte på en vikt på ena sidan så att korgen släpades på rätt sida. Fungerade kanon, 400-500 bollar på 1.5h i en enda sjö

Intressant, säg till sen när du tvättat dom hur många som är spelbara. Skulle tro att nästan alla har legat där väldigt länge.
Citera
2014-07-02, 16:13
Medlem
Citat:
Intressant, säg till sen när du tvättat dom hur många som är spelbara. Skulle tro att nästan alla har legat där väldigt länge.

Visst, en hel del bollar är ju bara att kasta direkt eller använda som träningsbollar men tycker ändå att de överlag ser ganska rena ut. Ska försöka börja tvätta imorgon, kommer med resultat då.

Bild på de otvättade bollarna:
http://i.imgur.com/4ygnKl6.jpg
Citera
2014-07-02, 18:31
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Jag är på jakt efter ett par nya wedgar då mina börjat bli märkbart slitna.

Då jag är student får plånboken styra valet och jag lutar därför mot andrahandsmarknaden. Men frågan är vad jag ska leta efter? Det känns som att märket tidigare har styrt mina inköp. Men betvivlar att det är en bra metod.

Så kort och gott. Hur bör man göra för att hitta ett "fynd" på blocket när man letar efter wedgar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in