2012-04-11, 20:40
Medlem
Bossibula10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Jag har spelat golf väldigt mycket under 5 säsonger och nästan enbart för mig själv med kanske 4-5 lektioner för klubbens pro på de 5 säsongerna. Jag har under denna tiden bara spelat för att jag tycker det är kul och har inte spelat nödvändigtvis för att bli bättre. Jag ligger på 12 i handicap inför sommaren och har bestämt mig för att göra en seriös satsning på golf, eftersom jag är 18 år har jag 3 år kvar som junior. Jag snittar på höga 80 på mina rundor i slag och siktar på att gå under 80 slag i år.

Jag vill veta vilka tävlingar som är bra att ställa upp i utöver klubbtävlingar, och om ni har tips på ett bra upplägg över träningen.
som tidigare nämnt så tycker jag du ska fråga om du kan hänga med på seriespelet iår och gå caddie, lärorikt och du visar att du vill lära vilket är en bra egenskap.
Citera
2012-04-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Är det någon som har hunnit att provputta Pings nya Anser-serie eller Scottys nya med svarta huvuden? Fast här nere fyra veckor till och är sugen på att beställa nytt som väntar när man kommer till klubben. Gärna Face-balanserad...

Provputtat scottys nya newport 2.0, inget speciellt jämfört med min från året innan. Skulle gärna vilja prova några fler modeller men det var vad dormy hade att erbjuda för tillfället.
Citera
2012-04-13, 07:43
Medlem
Jckssns avatar
Fick första svingarna igår, tyvärr inomhus i simulator.
Tanken var att jag skulle få prova Mizuno MP-53 men det visade sig att min lokala shop inte hade Mizuno's fulla sortiment ifjol och därför bara hade några MP-52 kvar som jag provade slå ett gäng bollar med.
Även om det känns som att man har noll balans i svingen nu så var bollträffarna riktigt sköna med klubborna!
Så nu har man fått lite försmak, vecka 17 kommer Mizunos utprovningsbag hem så man får prova ut en massa blad / skaft-kombos.
Siktet är inställt på MP-53 med kommer försöka prova så mycket jag orkar!

Tyvärr rätt mycket snö fortfarande kvar på golfbanan, skulle tro att rangen kan öppnas tidigast nån gång i början av maj vilket inte är optimalt när man kryper på väggarna redan nu.
Citera
2012-04-13, 18:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
18 hål idag på en av banorna i närheten av där jag jobbar.

Inget märkvärdigt spel, dålig från tee och livsfarlig inom 5 meter. 2 dubblar 3 bogeys och 4 birdies

Jo just det, 24 grader och lagom molnigt med lite vind var det
Citera
2012-04-14, 10:29
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Någon stockholmare som har provat smartgolfa.se?

Tycker det verkar vara bra banor med men bokningsreglerna verkar snåla, dvs det går bara att boka visst antal per dag så jag kan tänka mig att det blir svårt.
Citera
2012-04-14, 11:15
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
18 hål idag på en av banorna i närheten av där jag jobbar.

Inget märkvärdigt spel, dålig från tee och livsfarlig inom 5 meter. 2 dubblar 3 bogeys och 4 birdies

Jo just det, 24 grader och lagom molnigt med lite vind var det
Man måste ju älska jämnheten mina 9 från gårdagen: 3 bógeys, 2 birdies, 3 par, 1 streck, synd att det bara blev 9 för det luktade sänkning lång väg.
Citera
2012-04-14, 19:36
Medlem
Puckotts avatar
Någon som kan tipsa om en sida att beställa golfparaplyn ifrån? Har inte sådan stor lust att lägga ut 500 kr på ett paraply bara för att det står Callaway eller liknande.
Citera
2012-04-14, 19:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Någon som kan tipsa om en sida att beställa golfparaplyn ifrån? Har inte sådan stor lust att lägga ut 500 kr på ett paraply bara för att det står Callaway eller liknande.

Stadium:
http://www.stadium.se/sport/uteliv-r...adium-umbrella

Dock kommer jag att göra narr av dig när jag kommer med mitt enorma Titleist-paraply
Citera
2012-04-14, 19:50
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Stadium:
http://www.stadium.se/sport/uteliv-r...adium-umbrella

Dock kommer jag att göra narr av dig när jag kommer med mitt enorma Titleist-paraply
Tack för tipset men jag letar efter golfparaplyn, det där var väll ett "normalstort"? Jag vill ju inte bli alltför utskrattad
Har tittat lite på amazon (UK) men är osäker på vad fraktkostnaden blir.
Citera
2012-04-14, 19:57
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Tack för tipset men jag letar efter golfparaplyn, det där var väll ett "normalstort"? Jag vill ju inte bli alltför utskrattad
Har tittat lite på amazon (UK) men är osäker på vad fraktkostnaden blir.

Du kan ju alltid köpa Dormys egna märke.
Citera
2012-04-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Man måste ju älska jämnheten mina 9 från gårdagen: 3 bógeys, 2 birdies, 3 par, 1 streck, synd att det bara blev 9 för det luktade sänkning lång väg.

Tangerade i princip din runda idag förutom att en av dina bogeys blev ett streck för min del. Kan bli en trevlig säsong ifall jag bara får bukt på mina hook-tendenser. Även banan håller hög klass för att vara så tidigt på året vilket är trevligt eftersom den ekonomiska situationen för klubben inte är helt hundra.
Citera
2012-04-15, 17:26
Medlem
Hejsan alla glada!

Är det någon här som sitter på en hemsida eller tidskrift som handlar om utvecklingen på puttern.
Allt är av intresse.

MvH Thaman92
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in