2011-02-04, 17:15
Medlem
mrrandom14s avatar
Jo det handlar ju om det där med rikstävlingarna i Nordea Touren.
Citera
2011-02-05, 14:18
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusseburt
Spöa Jamie Sadlowski?
Klart! Han kommer dock inte vara med nu
Citera
2011-02-05, 17:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
För att ses som proffs måste du som sagt prestera på antingen Svenska Mini-touren, Nordea Tour eller tävlingar med liknande status i andra länder. Därefter måste du ansöka om det samt betala ett X antal svenska kronor till PGA.
Citera
2011-02-07, 11:10
Medlem
Hej alla golfälskare!

Har någon åkt med hwg-golfresor? Funderar på att boka en resa där, men har ingen aning om de är bra. Kan ni rekommendera dem?

Tack på förhand!

Musse
Citera
2011-02-08, 17:58
Medlem
frdns avatar
Hej!
Jag är 19 år och började förra året intressera mig för golfen. Än sålänge har jag bara haft mitt "skitset" som jag köpte för att se om golf var något för mig (Alltså bara slagit på range och aldrig gått en rejäl runda).

Nu är jag sugen på att börja lite mer seriöst och har starka funderingar på grönt kort till våren. Vad rekommenderar ni mig för klubbor som nybörjare? Om jag har en prisgräns på 5.000 kr inkl. allt förutom peggar, skor, bollar och handksar, vad ska jag köpa? Begagnat, nytt?

Tack på förhand Flashback, jag vet att ni kan hjälpa mig i denna djungel!
Citera
2011-02-08, 18:19
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdn
Hej!
Jag är 19 år och började förra året intressera mig för golfen. Än sålänge har jag bara haft mitt "skitset" som jag köpte för att se om golf var något för mig (Alltså bara slagit på range och aldrig gått en rejäl runda).

Nu är jag sugen på att börja lite mer seriöst och har starka funderingar på grönt kort till våren. Vad rekommenderar ni mig för klubbor som nybörjare? Om jag har en prisgräns på 5.000 kr inkl. allt förutom peggar, skor, bollar och handksar, vad ska jag köpa? Begagnat, nytt?

Först är det väl bäst att du går några rundor och bestämma dig om du vill ha grönt kort. När du väl har kortet (officiellt handicap) är det dags att köpa nya klubbor, då helst begagnade. På 5000 får du väl ett hyfsat bra nybörjar set. Om du är osäker på vilka klubbor du ska köpa är det bäst att gå till närmsta golfbutik och fråga.
Citera
2011-02-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdn
Hej!

Vet inte vad ditt "skitset" är för något? Är det morbror julles gamla hickorydankar från vinden eller?
Är det ett halvokej set så kan du ju köra på ett tag och fastar du köp ny driver eller FW och något fin wedge och vänta in rean efter säsongen. Där får du nya fina set för inget alls.
Citera
2011-02-13, 23:22
Medlem
mrrandom14s avatar
Vad ligger den absolut dyraste drivern på?
Citera
2011-02-14, 09:49
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Vad ligger den absolut dyraste drivern på?

Nåt japanskt skulle jag säga...

Denna kanske:
http://www.tourspecgolf.com/Ryoma-Golf-D1-PREMIA-Driver

Eller så köper du bara huvudet för $1200 dollar och slänger i ett Crazy skaft för $875 så hamnar du på över $2000

http://www.tourspecgolf.com/Crazy-CB80LS-Noir-Shaft

Men finns säkert nåt från Honma som är dyrare.
Citera
2011-02-14, 21:46
Medlem
Cheiross avatar
Finns det fler än jag som börjar bli så där golfsugna att ni:

-Tar in puttern från garaget, använder mattan som green och försöker putta bollen i ett liggande glas,
-Ständigt går ut i den snötäckta trädgården och chippar från ett litet skottat område,

Eller helt enkelt bara låter Viasat Golf stå på dagarna i ända?

Grattis! Då är nog även ni drabbade av golfabstinens
Citera
2011-02-18, 10:44
Medlem
dethalvabarnets avatar
det är så jävla segt att sitta och vänta på att säsongen ska börja Spela golf på Wii(Tiger Woods 2010+2011) är det närmaste jag kommit golf hela vintern
Citera
2011-02-19, 00:27
Medlem
http://www.himmerlandgolf.dk/golf-for-drengeroeve/
då var det bokat till kristiflygare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in