Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Har stora problem med siktet när jag ska slå. Någon som har något bra tips på hur jag ska gå tillväga för att sikta rätt?
Lägg en siktpinne/klubba mellan boll och føtter som pekar mot målet.
Ställ upp dig så att du står i paralellt med den
Ha kroppen i linje, føtter, bål och axlar (så som du väl har lärt dig att du skall stå uppställd)
Du lär dig efter ett tag hur du skall stå mot målet, alltså hur det skall "se ut" när du ser mot ditt tilltänkta mål.
På banan kan du till exempel ta hjälp av en kompis när ni tränar så att du dels har ordning på kroppen, dels att också føtterna "siktar rätt". Jag brukar stå bakom bollen och sikta med att ta en punkt bakom bollen som siktmärke, på detta sätt skapar jag en siktlinje som jag kan stå paralellt mot. Jag spelar också ofta med bollar som jag dragit ett streck i skarven på, det funkar utmärkt både før teeslag och vid puttning.
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Kan inte annat än att hålla med, även om jag är en idiot som spenderade alldeles för mycket på min Bushnell. Det krävs en del träning för att lära sig träffa flaggan men efter lite vana så träffar man mål ganska fort och sparar jävligt mycket tid.
Som MrSoft säger får du använda det på alla tävlingar FÖRUTOM juniortävlingar eller om klubben skulle ha lokala regler emot dem.
Jag plockade ned Golfshot till Androiden, det verkar betydligt enklare än en kikare. Skillnaden är att den - som default - siktar på mitt på green, men spelar man tävling så får man ju relativa mått.