Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-24, 15:59
Medlem
Fan va nice att jag hittade en golftråd här!
Tänkte kolla lite med er som är aktiva då jag själv varit oaktiv inom sporten de tre senaste åren!
Hade tänkt tjacka nya klubbor till denna säsong och undrar lite om ni har tips på olika prisvärda klubbor för en medelspelare? Innan jag la av låg jag på runt 12 i HCP och slog relativt hårt vilket gör att jag funderar på om man ska ha reg eller stiff skaft? Finns det någon bra butik som man kan hitta billiga klubbor på? Och är det något som man ska tänka på nu när jag drar igång igen? Har sporten genomgått några drastiska förändringar det senaste åren? Tacksam för det svar jag får!
MVH
Citera
2011-05-24, 19:35
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ombudsmannen
Hittade ingen "klubbtråd" så jag postar här.

Har spelat golf ganska länge men spelat uteslutande med järnklubbor de senaste åren och nu vill jag börja spela mer träklubbor, helst drivern. Behöver emellertid en ny sådan och skulle önska tips på några specifika klubbor som är lättspelade och ligger inom rimlig price range. Jag tänkte ta ett par lektioner med den nya klubban eftersom jag räknar med att inte kunna slå med den över huvud taget. Följaktligen tror jag inte att tipset att provslå klubbor i butiken är särskilt givande. Önskar också tips vilken vinkel osv jag bör satsa på.

Tack på förhand.

Jag skulle säga att du ber om en så kallad Custom Fitting på klubben där du spelar. Brukar vara en timme för ett par hundralappar där du borde få prova varenda klubba som du vill och du borde ha en tränare som tittar på dig och ger dig både svingtips, tips på vad för klubba, loft och skaft du borde ha för att passa dig och din prisklass.
Citera
2011-05-24, 21:17
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag skulle säga att du ber om en så kallad Custom Fitting på klubben där du spelar. Brukar vara en timme för ett par hundralappar där du borde få prova varenda klubba som du vill och du borde ha en tränare som tittar på dig och ger dig både svingtips, tips på vad för klubba, loft och skaft du borde ha för att passa dig och din prisklass.

...och sedan handlar man det på nätet från England/Usa.

Haft en riktig røvarrunda på Miklagard idag, blåste 14 m/s och regnade från sidan. Underbart att slå kasco44:an både 110 och 230 meter carry øver vatten med samma sving.

Score blir liksom inte relevant men fan så roligt det var.
Citera
2011-05-25, 10:43
Medlem
Ombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Tack för svaret!

Verkar ju vara en perfekt idé, kände inte till det konceptet faktiskt. Kvick fråga bara; erbjuder man detta till annat än medlemmar eller måste jag köra på min hemmaklubb?
Citera
2011-05-25, 13:10
Medlem
Oj, jäklar vilken lirare Magnus Muhrén verkar vara på golf. Läste en artikel att han hade prickskjutit i 3 wedge varav 2 från 80 meter och 1 från 50 meter på samma runda .

Även bandyspelaren Fosshaug verkar va riktigt grym med
Citera
2011-05-25, 20:16
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ombudsmannen
Tack för svaret!

Verkar ju vara en perfekt idé, kände inte till det konceptet faktiskt. Kvick fråga bara; erbjuder man detta till annat än medlemmar eller måste jag köra på min hemmaklubb?

Dem flesta av oss drivs ju av stålarna, så jag skulle säga att så länge du betalar för dig lär du kunna göra det var du vill.
Citera
2011-05-25, 21:55
Medlem
Tips på banor i stockholm som är värda att spela på som kostar UNDER 450:- ?

Tycker alla banorna höjt sina priser med 100-150:- för i år så det är iprincip omöjligt att hitta banor under 500-xxxx :-.
Citera
2011-05-25, 22:07
Medlem
Nu tror jag verkligen jag hittat ett stort fel i min sving. Har rätat ut högerbenet i baksvingen, tappar all balans då. Känns sjukt mycket mer stabilare nu när jag behåller högerknät böjt i baksvingen. Tror ni jag är fel ute med de teorierna?
Citera
2011-05-25, 22:25
Medlem
Någon mer än jag som tycker det är onödigt av Tiger att ändra sin sving? Jag menar den förra han hade var ju inte direkt något fel på
Citera
2011-05-25, 22:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Någon mer än jag som tycker det är onödigt av Tiger att ändra sin sving? Jag menar den förra han hade var ju inte direkt något fel på

Han hade nog inte ändrat den om han inte behövde.
Citera
2011-05-25, 23:44
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Nu tror jag verkligen jag hittat ett stort fel i min sving. Har rätat ut högerbenet i baksvingen, tappar all balans då. Känns sjukt mycket mer stabilare nu när jag behåller högerknät böjt i baksvingen. Tror ni jag är fel ute med de teorierna?

Det mesta som försvinner när du rätar ut ditt högerben är först och främst kraft, om det förstör din balans är svårt att säga. BORDE inte göra det allt för mycket för att påverka din balans dock.

Citat:

Håller med Dante, han hade inte bytt om han inte behövt. Speciellt med tanke på vilka som står bakom honom
Citera
2011-05-26, 01:53
Citat:

När det gäller nya svingen så är det för tidigt att säga något om hur resultatet blir i slutändan. Senast han la om svingen så var han borta ett år och innan han kom tillbaka och vann allt. För Tigers räkning idag så handlar det nog inte bara om svingen, golf är ju psykologiskt också, mår man bra och har det bra så spelar man ofta bra. Det har hänt mycket i historien Tiger Woods, ingenting som kanske direkt bara går att glömma när man går ut och lirar. Men samtidigt har han bäddat för det också, och som man bäddar får man ligga.

Men vafan en 4e plats i masters är väl inte helt fyskam ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in