2010-09-29, 19:09
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
är nybörjare och ska köpa ett begagnat set.

Vilka märken ska jag absolut akta mig för? (dvs vilka är biltema/ullared märken)

hur ser man om det är ett dam-set?

tacksam för svar!
Master är ett bra märke för nybörjare. Om du ska köpa ett set så köp i en shop hos en utbildad PRO.
Då får du det som är bäst för dig!
Senast redigerad av BibbiStorm 2010-09-29 kl. 19:19.
Citera
2010-09-29, 19:33
Bannlyst
men hur ser man skillnaden mellan ett dam och ett herr set?
Citera
2010-09-29, 19:44
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
men hur ser man skillnaden mellan ett dam och ett herr set?
fråga den du köper det av. Det ska han veta.

Men kan inte ge nåt klart svar på din fråga tyvärr.
Citera
2010-09-29, 20:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
fråga den du köper det av. Det ska han veta.

Men kan inte ge nåt klart svar på din fråga tyvärr.

Oftast så skiljer det sig på färgerna. Ser du ett rosa set så kan du nog förstå vilket sorts set det är, även längden går ju naturligtvis att kolla på. Men simplast är naturligtvis att fråga de som jobbar där.
Citera
2010-09-29, 21:14
Medlem
KungRumpes avatar
[quote=KinG-NothinG]
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm

Mycket sant Galvin Green är inget billigt märke. Men kläderna är snygga Har faktiskt inte kollat ut Blacktee än, förhoppningsvis imorgon. Gissar att dem är i det billigaste laget då? Adidas och Puma skulle jag placera mitt emellan.
Galvin Green var ett skitbilligt märke i början på 90-talet. Tenson var t.ex betydligt dyrare.
Citera
2010-09-29, 22:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungRumpe
Galvin Green var ett skitbilligt märke i början på 90-talet. Tenson var t.ex betydligt dyrare.

Galvin drog väl igång där någonstans? Gissar på att det är anledningen. Nu står ju Galvin åtminstone på windstopper och regnställs delen för inget annat än riktigt bra kvalité och det blir på så vis ett märke folk är villiga att betala mycket för. Själv beställde jag idag hela deras Limited Edition serie för 2011. Låt oss säga att jag är glad över att jag slipper betala fullt utpris för dessa tre jackor/tröjor.
Senast redigerad av Gromgutten 2010-09-29 kl. 23:16. Anledning: Mina øgon blødde av citationsmissen... :p
Citera
2010-09-29, 23:55
Medlem
KungRumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Galvin drog väl igång där någonstans? Gissar på att det är anledningen. Nu står ju Galvin åtminstone på windstopper och regnställs delen för inget annat än riktigt bra kvalité och det blir på så vis ett märke folk är villiga att betala mycket för. Själv beställde jag idag hela deras Limited Edition serie för 2011. Låt oss säga att jag är glad över att jag slipper betala fullt utpris för dessa tre jackor/tröjor.
Tensons MPC var ju överlägset alla andra märken, men vad hände med deras MPC. Har kvar en hel del av dom kläderna. Vindtröjor och regnställ.
Citera
2010-09-30, 11:10
Medlem
Citat:

Vart beställde du?
Citera
2010-09-30, 11:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.whatever
Vart beställde du?

Beställer direkt från leverantören.

Så imorgon drar det igång, det åtminstone jag längtat efter mer än någon av de major som spelats i år. Vi snackar naturligtvis Ryder Cup. Vad tror ni om hur det slutar, vilka vill ni ska vinna? Vilka tror ni kommer vinna? Vilka matcher vill ni se? Vilka lag vill ni se?

Personligen hejar jag faktiskt amerikanerna. För mig spelar de roligare golf och vågar satsa det där lilla extra med deras "allt eller inget" attityd. Europa har nog troligen spelare som presterat bättre i år på tourerna men många av amerikanerna har börjat komma igång ordentligt. Tyvärr tror jag att Woods kommer få det svårt. Naturligtvis tack vare händelserna på sidan av banan, troligen kommer publiken använda sig lite utav det här för att få honom ur balans.

Lagen har jag inte skaffat mig en uppfattning om än, hade dock gärna sett Tiger Woods spela ihop med Fowler, för europeerna vettisjutton. När det kommer till singlarna hade jag gärna sett Woods mot McIllroy pga av deras tidigare dispyter. Men även en Fowler vs McIllroy hade varit riktigt kul att följa.
Citera
2010-09-30, 12:21
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Beställer direkt från leverantören.

Så imorgon drar det igång, det åtminstone jag längtat efter mer än någon av de major som spelats i år. Vi snackar naturligtvis Ryder Cup. Vad tror ni om hur det slutar, vilka vill ni ska vinna? Vilka tror ni kommer vinna? Vilka matcher vill ni se? Vilka lag vill ni se?

Personligen hejar jag faktiskt amerikanerna. För mig spelar de roligare golf och vågar satsa det där lilla extra med deras "allt eller inget" attityd. Europa har nog troligen spelare som presterat bättre i år på tourerna men många av amerikanerna har börjat komma igång ordentligt. Tyvärr tror jag att Woods kommer få det svårt. Naturligtvis tack vare händelserna på sidan av banan, troligen kommer publiken använda sig lite utav det här för att få honom ur balans.

Lagen har jag inte skaffat mig en uppfattning om än, hade dock gärna sett Tiger Woods spela ihop med Fowler, för europeerna vettisjutton. När det kommer till singlarna hade jag gärna sett Woods mot McIllroy pga av deras tidigare dispyter. Men även en Fowler vs McIllroy hade varit riktigt kul att följa.
Jo de ska bli roligt!
Hoppas själv att europa vinner!
Slulle vilja se min favorit, luke donald mot tigern!
Citera
2010-10-01, 09:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det är fruktansvärda förhållanden för grabbarna just i detta nu; ösregn och blåsigt som faan!
Men publiken vrålar och sjunger iaf
Citera
2010-10-01, 14:52
Medlem
Wedgies avatar
Kan det sluta regna i Wales! Trött på det här nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in