Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
Befann mig idag i jönköping på golfmässan 2010. Det märks att golfen just nu inte är så populär. Det var inte i närheten så mycket folk som förra året! Ska först berätta den stora besvikelsen: Man fick inte testslå några klubbor som förra året!
Var också på mässan idag och återvänder imorgon, visst var det dåligt med folk det kan jag hålla med om. Men från erfarenhet kan jag säga att det alltid är mer folk dag två (dagen då det också är fest på kvällen) än vad det är första öppna dagen.
Att du däremot prisade Puma så högt förstår jag inte. För mig kändes det som att deras utbud var dåligt på herrsidan och inte alls lika häftigt/modernt som de försökt marknadsföra sig som de senaste åren. Nu tycker jag helt klart att det var ett steg tillbaka för deras del. Damsidan var desto bättre fick jag väl berättat för mig av de två damerna jag umgicks med. Skorna håller däremot samma höga standard som ifjol och det fanns ett par modeller som jag tror kommer sälja ordentligt.
Klubbor kan/vill jag inte prata om än eftersom jag har alla sådana möten inplanerade under morgondagen. Det lilla jag tittade på måste jag säga att det märks att det är svarta klubbhuvuden som gäller på träklubbor åtminstone.
När det kommer till kläder däremot så skulle jag nog lista Galvin Green som högsta favorit. Nog för att det kostar skjortan men de hade verkligen lyckats med sina modeller och färger iår. Speciellt deras Limited Edition kläder var ju klockrena! Annars tyckte jag även att Adidas verkade vara på gång åt rätt håll med sin adiPure serie men även sin lite sportigare "vanliga". Tycker deras starka punkt var skorna också där jag fick bilden av att de faktiskt vågade ta ut svängarna lika mycket om inte mer än Puma. Nike å andra sidan är ju nere i en riktig tråkig period, de måste ha bytt designer eller liknande på sina kläder för mycket tråkigare tycker jag inte att de kan bli.
Det var mina intryck iallafall, kan bara hålla med om att det var synd att det inte var någon range att provslå iår vilket kom lite som en överraskning för min del. Riktigt tråkigt då provslåendet har varit en stor del tidigare åtminstone för min del.
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
En, Vi kallar honom vän till mig har 4 i handikapp, Nästa år ska han tydligen försöka bli proffs,
Att 4 är bra förstår jag,Men är det så bra att man ska satsa på karrriär, Han är typ 23 eller något sådant.
Kan mycket väl vara så att han siktar på att utbilda sig? En så kallad PGA Professional låter ofta som att man satsar på spelet då det faktiskt innebär en utbildning i första hand. Det jag menar med utbildning är helt enkelt att utbilda sig till instruktör.