2010-09-27, 16:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
Hörde också att cobra skulle kappa klubborna till den gammla längden och inte en tum längre som dem använde i år! Detta tycker jag mycket om!

Har Cobra haft tourlängd på alla sina klubbor iår? Låter ganska otroligt måste jag säga...
Citera
2010-09-27, 18:32
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har Cobra haft tourlängd på alla sina klubbor iår? Låter ganska otroligt måste jag säga...
Drivers vet jag att dem blivit en tum längre men järnklubborna är jag inte säker på. Har själv en S2 driver och den fick jag kappa för den var för lång.
Citera
2010-09-27, 22:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Drivers vet jag att dem blivit en tum längre men järnklubborna är jag inte säker på. Har själv en S2 driver och den fick jag kappa för den var för lång.

Cobra var inte själva med att öka längden på sina driverskaft, varför har jag fortfarande inte fått någon som kan förklara. Tror Titleist var dem enda som faktiskt gjorde motsatsen. Att järnklubborna skulle ha blivit en tum längre tror jag dock inte på.
Citera
2010-09-28, 20:25
Medlem
BibbiStorms avatar
Befann mig idag i jönköping på golfmässan 2010. Det märks att golfen just nu inte är så populär. Det var inte i närheten så mycket folk som förra året! Ska först berätta den stora besvikelsen: Man fick inte testslå några klubbor som förra året!

Puma Cobra tyckte jag gjorde mest & bäst intryck! Både på kläd och klubb fronten. Kläderna var riktigt snygga. Men skorna var helt fantastiska! Men priserna framförallt var riktigt bra! Inte mycket att säga, men bra jobbat Puma!
På klubbfronten så var mycket nytt:

S3 Driver (finns i dam, och Max model)- mycket läcker design! Och tekniskt så hade dem som sagt gjort den kortare och gjort om träffytan så den blev mer soft och mjukare. Ser fram imot att spela med den nästa år!

Järnklubbor: 3 nya järnsett! (S2 forged stannar kvar)
S3- motsvarar gamla S2. såg & kändes grymt sköna.
S3 Max- Max fanns föra året också. Ska vara en mer förlåtande klubba för den nye och okunnige golfspelaren.
S3 Pro- Smidda järn som är mer anpassade för dem RIKTIGT duktiga spelarna, snackar Tour spelare till och med.

Fairwayklubbor:
S3 spoon: såg lika dan ut som S3 drivern alltså snygg! Den låg riktigt skönt på marken, den gav en bra känsla när man stod över den.
Baffler rail:
Likadan som förra året! Inga ändringar
Baffler rail F:
Likadan som förra året! Inga ändringar

Bagar: Svårt att säga så mycket om dem men...
Tour bagen- Mycket snygg och praktisk! Men som sagt en tour bag.
Vagn bagarna- Samma där, snygg och många praktiska fack m.m
Bärbägarna- Inte lika tjusiga enligt mig, men mycket bekväma!

Detta var bara Cobra. Jag valde att specificera mig på dem eftersom jag vet en hel del om dem.

Fråga om ni vill veta nåt mer om nåt märke, som jag kanske såg på mässan (för er som inte var där)
Senast redigerad av BibbiStorm 2010-09-28 kl. 20:59.
Citera
2010-09-28, 20:58
Medlem
En, Vi kallar honom vän till mig har 4 i handikapp, Nästa år ska han tydligen försöka bli proffs,
Att 4 är bra förstår jag,Men är det så bra att man ska satsa på karrriär, Han är typ 23 eller något sådant.

F
Citera
2010-09-28, 21:02
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
En, Vi kallar honom vän till mig har 4 i handikapp, Nästa år ska han tydligen försöka bli proffs,
Att 4 är bra förstår jag,Men är det så bra att man ska satsa på karrriär, Han är typ 23 eller något sådant.

F

Plus fyra eller minus fyra? Det är ju ganska stor skillnad.
Citera
2010-09-28, 21:03
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:

F
kan säga att han får jobba hårt då! inte för att förstöra hans drömmar men det blir nog RIKTIGT tufft!
Men allt går ju! Men jag är nästan scratch spelare och jag tror inte att jag nånsin kommer in på touren.
Det finns liksom 14 åringar som har hcp 4 och tränar varje dag.
Citera
2010-09-28, 21:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Befann mig idag i jönköping på golfmässan 2010. Det märks att golfen just nu inte är så populär. Det var inte i närheten så mycket folk som förra året! Ska först berätta den stora besvikelsen: Man fick inte testslå några klubbor som förra året!

Var också på mässan idag och återvänder imorgon, visst var det dåligt med folk det kan jag hålla med om. Men från erfarenhet kan jag säga att det alltid är mer folk dag två (dagen då det också är fest på kvällen) än vad det är första öppna dagen.

Att du däremot prisade Puma så högt förstår jag inte. För mig kändes det som att deras utbud var dåligt på herrsidan och inte alls lika häftigt/modernt som de försökt marknadsföra sig som de senaste åren. Nu tycker jag helt klart att det var ett steg tillbaka för deras del. Damsidan var desto bättre fick jag väl berättat för mig av de två damerna jag umgicks med. Skorna håller däremot samma höga standard som ifjol och det fanns ett par modeller som jag tror kommer sälja ordentligt.

Klubbor kan/vill jag inte prata om än eftersom jag har alla sådana möten inplanerade under morgondagen. Det lilla jag tittade på måste jag säga att det märks att det är svarta klubbhuvuden som gäller på träklubbor åtminstone.

När det kommer till kläder däremot så skulle jag nog lista Galvin Green som högsta favorit. Nog för att det kostar skjortan men de hade verkligen lyckats med sina modeller och färger iår. Speciellt deras Limited Edition kläder var ju klockrena! Annars tyckte jag även att Adidas verkade vara på gång åt rätt håll med sin adiPure serie men även sin lite sportigare "vanliga". Tycker deras starka punkt var skorna också där jag fick bilden av att de faktiskt vågade ta ut svängarna lika mycket om inte mer än Puma. Nike å andra sidan är ju nere i en riktig tråkig period, de måste ha bytt designer eller liknande på sina kläder för mycket tråkigare tycker jag inte att de kan bli.

Det var mina intryck iallafall, kan bara hålla med om att det var synd att det inte var någon range att provslå iår vilket kom lite som en överraskning för min del. Riktigt tråkigt då provslåendet har varit en stor del tidigare åtminstone för min del.

Citat:

Kan mycket väl vara så att han siktar på att utbilda sig? En så kallad PGA Professional låter ofta som att man satsar på spelet då det faktiskt innebär en utbildning i första hand. Det jag menar med utbildning är helt enkelt att utbilda sig till instruktör.
Citera
2010-09-28, 21:32
Medlem
BibbiStorms avatar
[quote=KinG-NothinG]När det kommer till kläder däremot så skulle jag nog lista Galvin Green som högsta favorit. Nog för att det kostar skjortan men de hade verkligen lyckats med sina modeller och färger iår. Speciellt deras Limited Edition kläder var ju klockrena!

Jo visst är det grymt snygga kläder med hög kvalité och så, men den vanliga golfaren (som jag upplevt iår) har inte råd med deras sortiment. Där tyckte jag att Backtee som du kanske såg hade det bra stallt!
Fina kläder med bra priser. Det verkar som det gammaldagliga kommer tillbaka, tex rutiga & randiga tröjor.
Citera
2010-09-28, 22:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
[quote=BibbiStorm]
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
När det kommer till kläder däremot så skulle jag nog lista Galvin Green som högsta favorit. Nog för att det kostar skjortan men de hade verkligen lyckats med sina modeller och färger iår. Speciellt deras Limited Edition kläder var ju klockrena!

Jo visst är det grymt snygga kläder med hög kvalité och så, men den vanliga golfaren (som jag upplevt iår) har inte råd med deras sortiment. Där tyckte jag att Backtee som du kanske såg hade det bra stallt!
Fina kläder med bra priser. Det verkar som det gammaldagliga kommer tillbaka, tex rutiga & randiga tröjor.

Mycket sant Galvin Green är inget billigt märke. Men kläderna är snygga Har faktiskt inte kollat ut Blacktee än, förhoppningsvis imorgon. Gissar att dem är i det billigaste laget då? Adidas och Puma skulle jag placera mitt emellan.
Citera
2010-09-28, 22:21
Medlem
BibbiStorms avatar
[quote=KinG-NothinG]
Citat:

Mycket sant Galvin Green är inget billigt märke. Men kläderna är snygga Har faktiskt inte kollat ut Blacktee än, förhoppningsvis imorgon. Gissar att dem är i det billigaste laget då? Adidas och Puma skulle jag placera mitt emellan.
Nja, dem var ju myckey billigare än galvin men inte sådär jätte billigt, skulle vilja sätta dem ganska nära puma i prisklass.
Citera
2010-09-29, 18:40
Bannlyst
är nybörjare och ska köpa ett begagnat set.

Vilka märken ska jag absolut akta mig för? (dvs vilka är biltema/ullared märken)

hur ser man om det är ett dam-set?

tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in