2010-08-17, 23:05
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Hakar på trenden, strax innan bollträff: http://img824.imageshack.us/img824/8959/056sv.png
Vänstersidan är inte speciellt vacker, rejält blockerad. Förstår varför jag hookar ibland.

Stiby?
Citera
2010-08-17, 23:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Kunde inte hitta något bättre än denna film som vart tagen i fjol i september efter en längre period när jag försökte göra om svingen. Tyvärr kan jag inte få tag på någon video av min nuvarande som enligt mig, jag har gjort många förbättringar i.

http://www.youtube.com/watch?v=SBfm6mbu0EY

Så have fun och ursäkta den långsamma starten.
Citera
2010-08-17, 23:22
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Kunde inte hitta något bättre än denna film som vart tagen i fjol i september efter en längre period när jag försökte göra om svingen. Tyvärr kan jag inte få tag på någon video av min nuvarande som enligt mig, jag har gjort många förbättringar i.

http://www.youtube.com/watch?v=SBfm6mbu0EY

Så have fun och ursäkta den långsamma starten.

Ser bra ut, bra kontroll över kroppen, inga onödiga rörelser, kompakt sving och bra release/followthrough
Citera
2010-08-18, 00:10
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Förövrigt kan man inte glömma Moe Norman så fort man börjar snacka swing. Han är bland annat utnämnd till den bästa bollslående spelaren någonsin tack vare hans mycket speciella swing. Egentligen ser den jävligt konstig ut men är jävligt simpel måste jag säga.

http://www.youtube.com/watch?v=9Ef3u...eature=related

Har ni inte sett dokumentären som han gör så har ni missat någonting, han berättar om hur han kom på swingen och varför han anser att den är bättre/bäst.

Bara ett tips
Citera
2010-08-18, 01:09
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
Stiby?

Stämmer bra det. Var en medioker bana men klart spelbar till priset av 50kr.
Citera
2010-08-18, 06:55
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Förövrigt kan man inte glömma Moe Norman så fort man börjar snacka swing. Han är bland annat utnämnd till den bästa bollslående spelaren någonsin tack vare hans mycket speciella swing. Egentligen ser den jävligt konstig ut men är jävligt simpel måste jag säga.

http://www.youtube.com/watch?v=9Ef3u...eature=related

Har ni inte sett dokumentären som han gör så har ni missat någonting, han berättar om hur han kom på swingen och varför han anser att den är bättre/bäst.

Bara ett tips

Jag minns fortfarande artikeln om honom i Svensk Golf för en massa år sedan. På sitt sätt klart otäckt precis och totalt tajmad sving och i fysiologisk bemärkelse gick det ju inte att slå honom på fingrarna.

Som så många andra är det tur att det inte är stil-påäng i vår sport...
Citera
2010-08-18, 15:11
Medlem
Gottihs avatar
Är det någon annan som har problem med friktion mellan vissa högerfingrar och golfgreppet? Jag får skavsår om jag står för länge på ranchen. Har sett att Tiger Woods tejpar sitt mitten finger. Det är samma finger som skaver hos mig. Finns det någon speciell tejp för detta, som inte irriterar alltför mycket?
Senast redigerad av Gottih 2010-08-18 kl. 15:21.
Citera
2010-08-18, 21:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Är det någon annan som har problem med friktion mellan vissa högerfingrar och golfgreppet? Jag får skavsår om jag står för länge på ranchen. Har sett att Tiger Woods tejpar sitt mitten finger. Det är samma finger som skaver hos mig. Finns det någon speciell tejp för detta, som inte irriterar alltför mycket?

Klassiskt bevis på att du greppar klubban för hårt, precis som kommentarerna av vidoen redan har sagt. Att Tiger Woods gör det är en sak då han kan svigna sin klubba med en ordentlig hastighet och genom den tjocka ruff/semi som ibland krävs så måste man ju hålla emot ordentligt. Du skulle dock inte göra det alls.
Citera
2010-08-18, 21:42
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
Klassiskt bevis på att du greppar klubban för hårt, precis som kommentarerna av vidoen redan har sagt. Att Tiger Woods gör det är en sak då han kan svigna sin klubba med en ordentlig hastighet och genom den tjocka ruff/semi som ibland krävs så måste man ju hålla emot ordentligt. Du skulle dock inte göra det alls.

Äsch då. Jag som trodde jag var lika häftig som Tiger.. ;( Jag har försökt o inte hålla klubban så hårt. Antar att jag inte lyckats så bra. Får jobba på't.
Citera
2010-08-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Äsch då. Jag som trodde jag var lika häftig som Tiger.. ;( Jag har försökt o inte hålla klubban så hårt. Antar att jag inte lyckats så bra. Får jobba på't.

Jag får skavsår på var och vartannat finger. Har även försökt hålla klubban lösare men då får jag tendens till push-fade och det vill jag INTE ha.. =) tejp får duga..
Citera
2010-08-19, 09:40
Medlem
Wedgies avatar
Filmade lite igår med iphone-appen Swingreader. Riktigt bra faktiskt, rekommenderas varmt! Finns en gratisvariant och en betalvariant, vet ej skillnaden. Om polaren kan skicka filmerna kan jag lägga upp här.

Insåg att jag har en starkt tendens att översvinga Driversvingen, som förvisso var i slutet på sessionen, efter 2.5 hinkar på Ulriksdal, var ingen vacker syn. Måste jobba på den! Dock var slagen tidigare under sessionen mycket bättre än de jag presterade framför kameran, så jag väntar nog tills jag filmar igen innan jag lägger upp den.

edit: fick även min spoon igår som testades. Skön i träffen och vacker att se på, men som väntat var skaftet inge vidare. Kändes som att jag skulle tagit X-stiff varianten Ska byta till midsize-grepp så jag kan hålla i den och spela med den i helgen för att se hur den funkar på banan innan några byten görs.
Citera
2010-08-19, 11:04
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Filmade lite igår med iphone-appen Swingreader. Riktigt bra faktiskt, rekommenderas varmt! Finns en gratisvariant och en betalvariant, vet ej skillnaden. Om polaren kan skicka filmerna kan jag lägga upp här.

Insåg att jag har en starkt tendens att översvinga Driversvingen, som förvisso var i slutet på sessionen, efter 2.5 hinkar på Ulriksdal, var ingen vacker syn. Måste jobba på den! Dock var slagen tidigare under sessionen mycket bättre än de jag presterade framför kameran, så jag väntar nog tills jag filmar igen innan jag lägger upp den.

edit: fick även min spoon igår som testades. Skön i träffen och vacker att se på, men som väntat var skaftet inge vidare. Kändes som att jag skulle tagit X-stiff varianten Ska byta till midsize-grepp så jag kan hålla i den och spela med den i helgen för att se hur den funkar på banan innan några byten görs.

Hur hårt svingar du? X-stiff "behöver" du om du svingar över 110-120 MPH under det så tjänar du mycket längd och kontroll på att ha stiff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in