2009-04-22, 13:33
Medlem
pireces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag är en s.k "freak"...har spelat i 13 år, och hade min bästa sommar ifjol då jag kom ner til 4.6 från 7.0
Jag är väl med ett sk freak i mångas ögon, jag kommer dock ej att kunna komma lägre en 18 antagligen, pga av att jag rätt så kortslående, där av har jag ett problem, jag tar i för mycket.
Citera
2009-04-24, 18:10
Medlem
SureBets avatar
gör top flite bra klubbor?
Citera
2009-04-24, 18:25
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
gör top flite bra klubbor?

Lite sådär medelmåttiga skulle jag vilja påstå.
Beror på vad du vill ha för prylar..?
Nybörjare?
Citera
2009-04-24, 19:14
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Lite sådär medelmåttiga skulle jag vilja påstå.
Beror på vad du vill ha för prylar..?
Nybörjare?
det är min mamma som ska köpa klubbor, hon är nybörjare, tar kortet nu...
behövs ingen proffsutrustning direkt, men vill ju inte köpa något som är komplett skit..

borde inte topflite (som väl är ganska välkänt?) vara bättre än något helt okänt märke i samma prisklass?
Citera
2009-04-25, 11:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
det är min mamma som ska köpa klubbor, hon är nybörjare, tar kortet nu...
behövs ingen proffsutrustning direkt, men vill ju inte köpa något som är komplett skit..

borde inte topflite (som väl är ganska välkänt?) vara bättre än något helt okänt märke i samma prisklass?

Absolut!
Vad du/ni kan göra är ju att åka till Dormy (förutsatt att ni bor i närheten då) eller åka ut till närliggande golfklubb alternativ Inter Sport...jag skulle nog hellre rekommendera Dormy;
http://www.dormy.se/golf/produkter/d...ection=default
Citera
2009-04-25, 12:53
Medlem
SureBets avatar
vi var på dormy nyss.. blir nog det järnset de har, top flite för 999, hybrid, trä 3 och en putter
Citera
2009-04-25, 13:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
vi var på dormy nyss.. blir nog det järnset de har, top flite för 999, hybrid, trä 3 och en putter

Ett helt ok pris för en nybörjare som Mamsen

Hoppas du/ni får en kul sommar!
Citera
2009-04-25, 13:29
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ett helt ok pris för en nybörjare som Mamsen

Hoppas du/ni får en kul sommar!
999 för bara järnen alltså, men det var ett bra pris, top flite e1, kostar tydligen minst det dubbla vanligtvis..
sen dormys egna märke på hybriden, trä 3an och puttern, blir 2200 sammanlagt..

dormy hade tydligen ett helt set för 499 men det var slut i alla butiker..
var nedsatt från 1899
Citera
2009-04-27, 12:02
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
900:- för 18 hål ÄR dyrt..inget snack om saken!
Personligen under sommaren kan jag sträcka mig till 500:- för ett gästframträdande. Jag och några till funderar på att åka till Bro Hof och lira, fast i slutet av sommaren då..när banan är som bäst, och man själv förhoppningsvis är som bäst. Jag kan pröjsa 1600:- för att spela den banan..absolut! En kul grej som du gör en gång..och bara en gång!
Jag har lirat på både Hills och Bro Hof (och Svartinge, Ullna etc) och även om de andra "toppbanorna" är riktigt bra så skulle jag lägga pengarna på Bro Hof alla dar i veckan. Det finns bara en bana i Sverige i den klassen och ni måste prova på den, om så bara en enda gång. Det är garanterat värt det.

Spelade själv på Brollsta i helgen. Har sagt det förut och jag säger det igen. Det är också en bana värd att besöka. Otroligt underhållande bana att spela på.
Citera
2009-04-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag har lirat på både Hills och Bro Hof (och Svartinge, Ullna etc) och även om de andra "toppbanorna" är riktigt bra så skulle jag lägga pengarna på Bro Hof alla dar i veckan. Det finns bara en bana i Sverige i den klassen och ni måste prova på den, om så bara en enda gång. Det är garanterat värt det.

Spelade själv på Brollsta i helgen. Har sagt det förut och jag säger det igen. Det är också en bana värd att besöka. Otroligt underhållande bana att spela på.

Jag håller med fullt ut. 1200 spänn för en runda på en vardag på Bro Hof är förstås mycket pengar, men jag skulle fortfarande klassa det som mycket prisvärt, om man jämför med andra golfbanor.
Citera
2009-04-27, 16:36
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Kan väl börja med att säga att jag är lite avundsjuk, men bara lite
Då jag bor uppe i Västerbotten och snön fortfarande i skrivande stund ligger tätt på banan och det rycker i golfarmen är man inte så kaxig längre

Gick ni från Svart Tee när ni lirade Bro Hof..?

Kanske vi ska göra nån typ av dagboksanteckningar/liten intern tävling när alla börjar spela?
Bra/Anus?
Citera
2009-04-28, 20:31
Medlem
Dr_Dollars avatar
För alla Tiger lovers
Hur nervös skulle DU va i detta läge..?

http://www.youtube.com/watch?v=ubAxWIfcE5I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto